Beantwoorden
DirkCE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Ik heb volgende configuratie:

Telenet Modem (vast - geen Wifi) -> D-Link 1005D van Telenet (switch) > Netgear R7000 Nighthawk.

Op dit moment in de R7000 ingesteld als Router en werkt zonder problemen. Het nadeel is dat ik nu de Digibox niet kan aansluiten op de router (herkend het netwerk niet).

 

Ik wil de R7000 instellen als Access Point (met als optie: "get IP dynamically from existing router")- maar als ik dit doe kan ik met PC & Mac niet meer op het netwerk. Vreemd genoeg lukt het met mobiele toestellen nog wel (iphone /ipad / android).

Enig idee waarom AP modus geen connectie geeft op PC/Mac? 

 

Bedankt,

 

Dirk

0 Likes
6 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 860
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Het is misschien niet direct een antwoord op je vraag, maar je zou misschien uw digicorder in uw switch kunnen steken en de Nighthawk laten staan in routermodus?


  Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
DirkCE
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Bedankt voor je antwoord. De switch staat in de garage (gelijkvloers) - de Netgear op de 1e verdieping in de woonkamer (verbonden via vast netwerk). Ik zou nog een switch kunnen plaatsen voor de router & de Digibox daarop aansluiten. Is niet echt future proof (wil nog bijkomende AP's plaatsen op de verdiepingen- oud huis met 3 verdiepingen met slechte Wifi connectie boven).

Aangeraden configuratie door Telenet is trouwens AP modus.

0 Likes
PowerChaos
Professional Weetjesweter
Berichten: 61
Goed bezig! All I want for X-mas is YOU On a roll... Nog geen reader's digest? :-)

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Je kan dit  gemakkelijk oplossen maar niet met 1 router

 

de telenet router geeft een ip van het volgende adress

 

192.168.0.1

 

De router deelt het volgende adress uit  ( ook via AP  buiten als je het goed insteld  of DHCP uitschakeld ) 

 

192.168.1.1

 

de digicorder krijgt zijn ip op een andere manier ; dus die MOET rechtstreeks op de telenet modem insteken of het werkt niet ( een switch kan werken ) , dacht dat het iets te maken had met MAC adressen

 

dus om dit probleem op te lossen kan je het volgende doen

 

1) je kan 2 routers + switch gebruiken

de switch zet je op de telenet router en steek je de digibox in , niets meer

de 2de kabel van de switch gaat dan naar de 1ste router die je insteld als router met DHCP en eigen range ( 1.1 bevoorbeeld )

 

De 2de router verbind je draadloos op de 1ste router als AP , met een VAST ip adress en DHCP uitgeschakeld of wel de DHCP in dezelfde range gezet zodat die op hetzelfde subnet blijven

 

momenteel gebruik ik deze setup voor een linksys router (  G router voor mijn printer op zolder ) die in AP staat met mijn gewone asus router en werkt zonder problemen

 

hopelijk kan dit je wat helpen

mvg

PowerChaos

0 Likes
igvfer1
Professional Weetjesweter
Berichten: 47
De vernieuwde WIGO? On a roll... Tien op tien! Handje vol!

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Of je koopt een AP van Telenet. Zeer recent aan 49.95 euro voor Telenetklanten. Neemt automatisch het SSID en paswoord aan van de Telenet Home Gateway.

Uit de doos halen kost meer tijd dan aan te sluiten. En je hebt er ineens een AP en een switch bij.

0 Likes
RVee
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! Hi there!

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

Ik heb ook een Netgear R 7000 Nighthawk als Router en AP. Ik heb de telenet home router ingewisseld met een modem only. Omdat de 2 routers van telenet en de Netgear teveel problemen gaf, ook voor games online te spelen. Echter op de telenet modem only heb je maar 1 netwerk poortje. En inderdaad moet de digibox of digicorder van telenet rechtstreeks op de telenet modem worden aangesloten. Dus moest ik hier inderdaad een switch hub tussenzetten.  Tot hiertoe schijnt alles goed te werken.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Configuratie Netgear R 7000 Nighthawk als AP

@igvfer1 Ik heb die access point en bij mij werkt die echt niet goed (misschien dat de firmware ondertussen veranderd is dan kan hij wel goed zijn)

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes