Beantwoorden
Erny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

router ip, naam en wachtwoord

Als ik bij geavanceerde instellingen kijk, zie ik bij LAN een ip adres beginnende met 192.  en bij WAN-configuratie een ander beginnende met 81....dat mijn publiek internet is. Hoe kan ik  hier een poort forwarden vom mijn wireless ipcam extern te benaderen?  Heb ik een wachtwoord nodig voor mijn router?

Tags (3)
0 Likes
4 reacties
MarioD
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! YEAH! CAPSLOCK DAY!

router ip, naam en wachtwoord

Beste,

Als eerste dien je het ipadres en de poort van je camera te kennen . Dit vindt je meestal in de handleiding terug of onderaan je ipcamera.

 

Eenmaal je deze gegevens kent doe je Portforwarding als volgt:

>MijnTelenet>Je Thuisnetwerk>Modem details>Geavanceerde instellingen>IPV4 Firewall & Port forwarding

 

De laatst screenshot is louter een voorbeeld, je moet niet deze instellingen overnemen maar invullen met je eigen ipadres en poort van de camera

 

Je camera kan je benaderen via een app op je smartphone of via een gratis dns server als NO IP (https://www.noip.com/) 

 

ss4.PNGss5.PNGss6.PNGss7.PNGSS8.PNG

Tln R.tech.
Hiba12
Professional Weetjesweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Dat loopt vlotjes. TV-box / TV-app / telenttv.be

router ip, naam en wachtwoord

Volgens mij moet je een utp kabel aansluiten van je laptop cq pc direct op je router.

Dan webbrowser openen.

In adres link type je het ip adres van je router , het ip adres hangt een beetje van de router af maar meestal is dat 192.168.0.1 of 192.168.1.1.

Maar ik zou zeer zeker eens in de hand leiding van de router kijken welk ip adres het precies is.

 

Als dat gelukt is kom je in de instellingen van de router.

Het zou kunnen dat er gevraagd word naar een gebruikers naam en wachtwoord. Dit zou normaal ook in de handleiding moeten staan.

Maar veel gebruikt is dat er voor beide Admin ingevuld moet worden . Maar ik zou voor de zekerheid  de handleiding  raadplegen.

Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het je lukt

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

router ip, naam en wachtwoord

Over welke IP-cam (merk, model, type) gaat het? Als je bijvoorbeeld via een app of website kan werken (dus via een server van de fabrikant), dan moet je helemaal geen portforwarding instellen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7764
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

router ip, naam en wachtwoord

Een van de eerste aanpassingen die je best doet zijn een vast IP adres ingeven voor je camera en de poorten aanpassen

https://ipathome.be/index.php?route=information/information&information_id=8

Eens je dit gedaan hebt kan je in uw router of in de Home gateway de portforwarding doen naar dit specifiek IP adres en poort.

Zoals je gezien hebt, heb je een publiek IP adres. Onthou dit en probeer dan via mobiele data (niet wifi) op je smartphone of je verbinding kunt maken met je publieke IPadres gevolgd door een dubbelpunt gevolgd door het toegekende poortnummer.

Lukt dit? Doe dan een aanvraag voor een DDBS domeinnaam. Gratis bij No-Ip of andere. Sommige cameramerken hebben een eigen DDNS service waarop je u kunt abonneren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes