Beantwoorden
dp83
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

smart tv verbinden op router

Ik probeer mijn smart tv (Panasonic Viera) met een UTP te verbinden met mijn Telenet-router op 1 van de 4 poorten (waar ook mijn digicorder in zit), dit om Netflix te kunnen kijken via de Smart tv app. Ik heb vooreerst de laatste firmware-update van tv geïnstalleerd. De verbindingstest via de tv slaagt op 'netwerkkabel aangesloten', maar faalt op het verkrijgen van een IP-adres.

 

Daarna heb ik dan handmatig de IP ingesteld van de tv:

IP 192.168.0.141

mask 255.255.255.0

GW 192.168.0.1

DNS 192.130.130.5

 

Na dit handmatig in te stellen, slaag ik ook op 'verkrijgen IP', maar in een latere check 'verbinding met gateway' loopt het fout.

Dan heb ik in de Telenetrouterinstellingen UPnP naar 'actief' veranderd, maar dit helpt niet. MAC filtering lijkt op mijn modem ook niet op te staan, dus het is niet zo dat mijn TV niet toegelaten wordt, vermoed ik...

 

Kan iemand me helpen mijn tv geconnecteerd te krijgen?

 

Bedankt!

David

0 Likes
2 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

smart tv verbinden op router

Vast IP adres instellen is riskant en kan rare problemen veroorzaken op uw lokaal netwerk.

Verbinding test OK en geen IP is in tegenspraak.

Heeft uw TV soms verbinding gemaakt via WiFi?

 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smart tv verbinden op router

Als je een IP adres handmatig instelt op een Telenet Home Gateway is de veiligste manier een adres te gebruiken tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.50. Blijf je zeker wegen uit de DHCP zone die loopt van 100 tot 254.

Voor DGW is het 192.168.0.1 dus correct.

subnet 255.255.255.0

DNS kan je eventueel 8.8.8.8 ( deze van google) gebruiken.

Controleer eventueel eens via uw digibox welke IP's je krijgt. Dat zou sowieso een 10.x.x.x moeten zijn en een 192.168.X.X. Dus het derde octet kan 0 of 1 of x zijn. Dit moet hetzelfde worden op je TV. Buiten het laatste octet(4e) natuurlijk.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes