Beantwoorden
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Dag,

 

Sinds gisteren (of eergisteren) meld Thunderbird dat telenet een ongeldig certificaat aanbied en vraagt om een beveiliginguitzondering toe te voegen. Voorlopig heb ik veilig gespeeld en die toestemming niet gegeven.

Maar er is geen lijn in te trekken, soms kan ik e-mail versturen zonder probleem, dan weer niet.

 

Heeft telenet iets gewijzigd aan het certificaat? Kan ik zonder probleem een uizondering toestaan?

 

Zie a.u.b. bijgaande afbeelding. Dank, a.smtp_waarschuwing.jpg

20 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2300
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

smtp.telenet.be:587

Staat de datum en het uur juist op uw PC?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Dat staat perfect ingesteld.

0 Likes
Cyclon
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

smtp.telenet.be:587

Zelfde probleem op Android tablet.   Soms lukt verzenden niet,  en iets later is de mail toch weg uit postvak uit.   Hoop dat het snel opgelost wordt.   Probleem is zondagnamiddag begonnen. 

 

Screenshot_2016-02-08-23-26-11.jpg

0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Nu nog een reactie van Telenet. Want zo is niet plezant werken.

0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Het werkt nu enkele terug als vanouds. Prima! Maar wat zou er nu anders zijn?

0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Te snel gesproken. Terug miserie. Wie nog?

Cyclon
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

smtp.telenet.be:587

ik ook terug foutmelding gehad. Maar na enkele minuten was mijn mail toch verzonden. Iemand enig idee? Wordt dit hier ook gevolgd door telenet techniekers?
0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Krijg jij ook die vraag om een uitzondering qua certificaat toe te staan?

0 Likes
Pau
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

smtp.telenet.be:587

Hetzelfde probleem.

Heeft er intussen al iemand een oplossing?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7799
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

smtp.telenet.be:587

Meestal helpt het om het account eens te verwijderen en van voor af aan opnieuw in te brengen. Best ook je paswoord voor je hoofdaccount/mailbox bij Telenet uitbreiden van 6 naar 8 tekens. Best 1 hoofdletter en voor de rest kleine letters en cijfers (in willekeurige volgorde uiteraard).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

De fout situeert zich aan de zijde van telenet. Hier heeft alles altijd gewerkt en er is niets veranderd. Waarom moet ik dan gaan herinstalleren? Ik heb de fout niet gemaakt. En nu blijken nog meer mensen een probleem te hebben. Ook allemaal herinstalleren dan? Dat is niet logisch.

 

Ondertussen is het precies slechter geworden. De e-mail geraakt niet verzonden, zelfs na herhaalde pogingen.

Graag een oplossingi!

0 Likes
Cyclon
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

smtp.telenet.be:587

Ik krijg geen vraag om uitzonderingen toe te staan qua certificaat. Wel terug problemen vandaag. Zowel op tablet, smartphone als op laptop kan ik niets verzenden. Zou mij dus heel erg verbazen als er ergens een instelling verkeerd staat, temeer daar het af en toe wel werkt. Iemand een idee waar ik dit aan telenet zelf kan rapporteren, want hier raken we niet echt verder. Heb echter niet veel zin om dit aan een call center proberen uit te leggen.
adrien
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

smtp.telenet.be:587

Heb gebeld, maar dit was geen echte hulp ("Het ligt aan Thunderbird mijnheer... Daar heeft Telenet niets mee te zien...").

 

Heb nu, ten einde raad en omdat de e-mail 100 % geblokkeerd was, een niet-permanente beveiligingsuitzondering toegestaan. Voorlopig werkt dit en het risico lijkt mij beperkt te zijn.

0 Likes
Cyclon
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

smtp.telenet.be:587

Voor Android krijg ik het opgelost als volgt : Ga naar Android instellingen, accounts, en zoek daar je mail programma. Dit is wat anders afhankelijk van de app, maar normaal kan je daar de instellingen aanpassen. Ga naar instellingen uitgaande mail, en wijzig daar het beveiligingstype van Starttls (wat standaard wordt gekozen bij poort 587) naar Starttls (alle certificaten accepteren). Zo werkt het terug. Waarschijnlijk iets minder veilig, maar het werkt. Ik hoop dat telenet ergens op hun website zet wat de juiste instellingen zijn, want nu vind ik niets terug over het juiste te kiezen beveiligingstype.
0 Likes