24766
netweters
|
152532
antwoorden
|
20716
vragen
|
Dag,
Sinds gisteren (of eergisteren) meld Thunderbird dat telenet een ongeldig certificaat aanbied en vraagt om een beveiliginguitzondering toe te voegen. Voorlopig heb ik veilig gespeeld en die toestemming niet gegeven.
Maar er is geen lijn in te trekken, soms kan ik e-mail versturen zonder probleem, dan weer niet.
Heeft telenet iets gewijzigd aan het certificaat? Kan ik zonder probleem een uizondering toestaan?
Zie a.u.b. bijgaande afbeelding. Dank, a.
Dat staat perfect ingesteld.
Zelfde probleem op Android tablet. Soms lukt verzenden niet, en iets later is de mail toch weg uit postvak uit. Hoop dat het snel opgelost wordt. Probleem is zondagnamiddag begonnen.
Nu nog een reactie van Telenet. Want zo is niet plezant werken.
Het werkt nu enkele terug als vanouds. Prima! Maar wat zou er nu anders zijn?
Te snel gesproken. Terug miserie. Wie nog?
Krijg jij ook die vraag om een uitzondering qua certificaat toe te staan?
Hetzelfde probleem.
Heeft er intussen al iemand een oplossing?
Meestal helpt het om het account eens te verwijderen en van voor af aan opnieuw in te brengen. Best ook je paswoord voor je hoofdaccount/mailbox bij Telenet uitbreiden van 6 naar 8 tekens. Best 1 hoofdletter en voor de rest kleine letters en cijfers (in willekeurige volgorde uiteraard).
De fout situeert zich aan de zijde van telenet. Hier heeft alles altijd gewerkt en er is niets veranderd. Waarom moet ik dan gaan herinstalleren? Ik heb de fout niet gemaakt. En nu blijken nog meer mensen een probleem te hebben. Ook allemaal herinstalleren dan? Dat is niet logisch.
Ondertussen is het precies slechter geworden. De e-mail geraakt niet verzonden, zelfs na herhaalde pogingen.
Graag een oplossingi!
Heb gebeld, maar dit was geen echte hulp ("Het ligt aan Thunderbird mijnheer... Daar heeft Telenet niets mee te zien...").
Heb nu, ten einde raad en omdat de e-mail 100 % geblokkeerd was, een niet-permanente beveiligingsuitzondering toegestaan. Voorlopig werkt dit en het risico lijkt mij beperkt te zijn.