24773
netweters
|
152596
antwoorden
|
20720
vragen
|
sinds deze ochtend probeer ik al verschillende websites te bereiken en sommige zijn onbereikbaar, belangrijkste mijn eigen site vintageitem.com is onbereikbaar. Hij is wel online. Ik kan hem bereiken via mijn gsm 4 G
zowel ping als traceroute naar mijn site werkt dus niet via mijn home pc.
Wanneer ik via een shell ingelogd ben op het netwerk van ovh, is hij via mijn vps van ovh wel bereikbaar via ping en traceroute. Dus denk ik dat het probleem zich ergens situeert op het netwerk van telenet. Kan u dit oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Moet een probleem bij Telenet zijn! Via twitter ook al verscheidene vragen over de trage WiFi verbinding momenteel.
Hier regio Aalst ook problemen. App store niet bereikbaar, sommige websites willen niet opladen.
Als ik dezelfde sites bezoek via 4g bij Proximus, geen problemen.
Al 2 maal modem opnieuw opgestart, maar geen resultaat. Boven volumelimiet zitten kan ook al niet, want heb geen limiet!
Hier ook regio Aalst.
Zelfde probleem als bij Kalisj.
Intermittant.
ja, ik vrees datk met hetzelfde probleem zit hier...
deze morgen plots uitgelogd op mijn xbox...
netwerk gaf aan dat er 100% packet loss is en zat ook met 168ms latency.
dat zou zeker niet mogen.
Bovendien mag telenet hier wel hun klanten even van op de hoogte houden, dat ze mss het probleem aanpakken of zo.
Hetzelfde probleem hier. Talrijke sites onbereikbaar via PC, al gedurende enkele uren !!! Sommige wel. Er is geen lijn in te trekken.
Op home-page Telenet geen enkel spoor van verklaring te vinden. Zwak...
Het klinkt dom en je hebt het waarschijnlijk al eens geprobeerd, maar wat bij mij geholpen heeft toen ik het eens had was cache & geschiedenis legen en dan een WiFi verbreken en dan weer verbinding maken. XBOX problemen zijn inderdaad wel vreemd.
@Ex-Netweter, ik kan jouw pagina wel bezoeken dus inderdaad is er geen algemeen probleem met jouw site.
No problems hier in Limburg.
Hi,
Hier net van hetzelfde. Origin op PC sinds deze ochtend ontoehankelijk.
Het rare is wel, als ik direct verbind naar bijvoorbeeld de TELENETHOMESPOT, dat ik wel op de onbereikbare websites geraak...
Hopelijk een issue dat snel opgelost geraakt. Spijtig dat er van Telenet uit niks gecommuniceerd is, zeker wanneer wetende dat dit al sinds deze ochtend 11 uur is.
Gebruiken jullie een eigen router (niet-Telenet apparatuur) ?
Zo ja, verander de primaire en secundaire (ipv4) dns server instellingen van jouw router eens naar de Google dns servers en herstart jouw pc/tablet/smartphone/spelconsole eens.
primairy dns: 8.8.8.8
secondary dns: 8.8.4.4
De meeste "oudere" routers gebruiken enkel statische ipv4 dns instellingen .Als Telenet dan in een bepaalde regio een wijziging doet aan de dns servers, dan past jouw router zich niet automatisch aan.
Met foutieve ipv4 dns instellingen zal het bijvoorbeeld wel lukken om websites te bereiken die reeds ipv6 ondersteunen, maar websites die enkel ipv4 ondersteunen zal je dan niet kunnen bereiken.
Voorbeelden van websites die reeds ipv6 compatibel zijn:
www.google.com, www.youtube.com, www.facebook.com
Voorbeelden van websites die nog niet ipv6 compatibel zijn:
www.microsoft.com, www.twitter.com, www.telenet.be, www.proximus.be
Hier ook zelfde probleem,
sommige sites bereikbaar maar een ganse hoop niet (zoals microsoft.com, www.bloggen.be) Als je kijkt naar http://allestoringen.be/problemen/telenet zie je dat er massa's mensen zijn met problemen, en inderdaad geen enkele communicatie of status (want op status pagina staat zogezegd alles ok)
Hi Area57,
Ik gebruik inderdaad een eigen router.
Als ik naar mijn admin page ga van mijn Linksys EA6200 zie ik onder Connectiviteit > Lokaal Netwerk > DHCP-Server > Statische DNS 1 / 2 / 3
Bedoel je dan met primairy dns Statische DNS 1?
Bedankt alvast voor de hulp.
Ook bij mij hetzelfde probleem. Ik wilde een aankoop doen en betalen via Ogone, maar dat lukt niet : niet via de iPad, niet via de laptop en niet via de PC. Ik kan evenmin gebruik maken van mijn ePrint(er) en bellen met de vaste telefoon lukt slechts sporadisch ...
Heeft er al iemand met Telenet gebeld?
@Ex-Netweter schreef:Hi Area57,
Ik gebruik inderdaad een eigen router.
Als ik naar mijn admin page ga van mijn Linksys EA6200 zie ik onder Connectiviteit > Lokaal Netwerk > DHCP-Server > Statische DNS 1 / 2 / 3
Bedoel je dan met primairy dns Statische DNS 1?
Bedankt alvast voor de hulp.
Ja,
verander Statische DNS 1 naar 8 8 8 8
en Statische DNS 2 naar 8 8 4 4 en herstart na het bewaren jouw pc.
@Area57 schreef:
@Ex-Netweter schreef:Hi Area57,
Ik gebruik inderdaad een eigen router.
Als ik naar mijn admin page ga van mijn Linksys EA6200 zie ik onder Connectiviteit > Lokaal Netwerk > DHCP-Server > Statische DNS 1 / 2 / 3
Bedoel je dan met primairy dns Statische DNS 1?
Bedankt alvast voor de hulp.
Ja,
verander Statische DNS 1 naar 8 8 8 8
en Statische DNS 2 naar 8 8 4 4 en herstart na het bewaren jouw pc.
Spijtig genoeg na het aanpassen en rebooten geen verbetering.
Het zal dus wachten zijn op telenet zelf.. Doch bedankt voor de suggestie!