25.115
netweters
|
154.609
antwoorden
|
20.940
vragen
|
Hallo,
Ik zou graag de email-berichten uit mijn Telenet-webmail via Outlook kunnen beheren, om ze zo ook offline te kunnen bewaren in een .pst file.
De synchronisatie lukt voor wat de INBOX betreft, maar niet voor de subfolders: in webmail blijven die bestaan en ik gebruik ze ook, maar ik krijg die folders (en de mails erin) niet te zien in Outlook.
Hoe kan ik dit doen?
Bedankt voor hulp.
Bedankt.
2 vragen:
- voor IMAP - waar moet ik op 'account' klikken - in webmail (waar dan?) of in Outlook (waar dan?)
- zou liefst met POP3 werken om de mails op PC te houden. Kans is nl. reëel dat we weggaan bij Telenet en we willen gewoon niet die mails verliezen.
Hoe doe ik dan de sync van subfolders met POP3?
Merci
Tom
Enkel bij IMAP kan je folders en subfolders synchroniseren. Bij POP3 is het geen synchronisatie maar een dowloaden van de e-mails.
En spreken we echt over het programma Outlook dat in het Office pakket zit of spreken we over een ander zoals het oude outlook express of iets dergelijks.
Anders kan ik je melden dat in de echte Outlook als je daar een map bijmaakt onder dat IMAP account dit automatisch mee gesyncroniseerd wordt. Dus 1 keer maken in Outlook en het zal overal te zien zijn.
@tomvand schreef:
- zou liefst met POP3 werken om de mails op PC te houden. Kans is nl. reëel dat we weggaan bij Telenet en we willen gewoon niet die mails verliezen.
Als je weg gaat bij Telenet kan je nog altijd een Archief PST aan maken en daarin al de mails en folders van je IMAP overkopieren.
Ik archiveer ook 1 keer per jaar mijn mails uit mijn IMAP folders naar een PST archief,. Er kan namelijk maar 5 GB in je Telenet mailbox online inzitten en gesynchroniseerd worden via IMAP. Op een bepaald moment moet je dus toch beginnen opkuisen, en ik houd liever mijn mails bij dan ze weg te gooien.