24748
netweters
|
152291
antwoorden
|
20688
vragen
|
hallo
sinds een paar dagen verschijnt er ineens 'verbinden met homepot" als popup op het imac scherm.Ik hoef dat helemaal niet ,(ben via kabel verbonden) dus ben het beu steeds weer te moeten annuleren.Hoe voorkom ik dat mac die popup opent/toestaat?
Misschien even nakijken welke WIFI er als default ingesteld staat? mogelijk staat de telenet homespot als default, terwijl er eigenlijk je eigen privé Telenet wifi best als default staat.
Als alternatief kan je de WIFI volledig disablen op je iMAC, aangezien je toch via UTP verbonden bent.
Zoals @BertXL reeds aangeeft heeft het weinig zin de wifi aan te zetten als je met de kabel verbonden bent, tenzij voor plaatsbepaling in sommige programma's.
Ga naar systeemvoorkeuren onder netwerk kies voor wifi en dan de knop geavanceerd.
Zet je eigen netwerk bovenaan de lijst en dan zal hij altijd eerst naar dat netwerk verbinden vooraleer alternatieven te zoeken.
da vind ik nou 's een duidelijk antwoord se..........
Is je probleem opgelost?
Ik heb geen Mac OS X, maar het enigste waar ik aan kan denken is je wifi uitschakelen, Telenet homespot 'vergeten' of aanduiden dat de Mac daar niet automatisch mee mag verbinden.
yes!!!je had gelijk homespot "vergeten" SORRY dat ik de oplossing niet gepost heb! misschien dat anderen er iets aan hadden gehad......SORRY
Je hoeft je niet te verontschuldigen, kan iedereen wel eens overkomen. 🙂
ik vind het hier echt heel fijn!!!alleen dat gl*l met die "badgets"......kun je dat ook uitschakelen?vind jet een beetje kinderachtig gedoe!Vroeger op de lagere school kreeg je een door de leerkracht geknipte en gekleurde en geplakte kroon op je kop gezet als je een "10" had......ik heb vele "10" gescoord maar mijn vader vertelde me ooit "heb je nooit met zo'n kroon op je kop zien lopen"........voel me nu een beetje hetzelfde......
Leuk om te horen! 🙂
Die badges zijn voor het hier wat gemoedelijker te maken denk ik of om aan te moedigen om te posten.
Je kan ze niet uitschakelen maar de emailmeldingen wel.
Ga naar Mijn Instellingen -> Abonnementen en bladwijzers
Helemaal vanonder staat er: "Badges die ik verdien" dan kan je uit de lijst "Nooit" selecteren.
Edit: per ongeluk op posten gedrukt.