Beantwoorden
jpvy
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

telenet security pack

heb telenet security pack gedownload - alles ging ok  - tot op einde verscheen 'computer bescherming installatie mislukt' - heb dus enkel beperkte bescherming voor schadelijke websites, maar kan geen pc scan uitvoeren. kan ook geen browserexistentie inschakelen - heb windows10, laatste update - enig idee hoe dit kan opgelost worden voor volledige bescherming ?  dank bij voorbaat

Tags (1)
0 Likes
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet security pack

Ik spreek hier tegen de winkel van Telenet en het is geen oplossing voor je probleem, maar misschien kan je overwegen om zelf (en gratis) voor je eigen veiligheid te zorgen?

 

- avast! Free Antivirus

- HOSTS instellen (via HostsMan)

- Mozilla Firefox als browser gebruiken in combinatie met add-ons als HTTPS Everywhere, Adblock Plus, uBlock Origin, ...

- regelmatig scannen met Free SUPERAntiSpyware en Malwarebytes Anti-Malware

- Spybot Search & Destroy

-  wat men practice safe hex noemt (Google)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

telenet security pack

Goed advies van @sb.

(tegen de winkel van Telenet, op een Telenet forum? Anarchie! 😉 )

 

Nog even een opmerking i.v.m. een anti-virus pakket: @sb raadde avast! aan, maar hou er ook rekening mee dat er tegenwoordig ook een virusscanner ingebouwd zit in Windows: Defender. Deze is ook goed, en moet vermoedelijk niet onderdoen voor avast!. Het scheelt weer een installatie.

 

Ook interessant om te weten: Kaspersky, die tot de top behoort qua antiviruspakketten, heeft tegenwoordig ook een gratis versie beschikbaar (als je toch iets anders wilt dan Windows Defender):

https://www.kaspersky.com/free-antivirus

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5225
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

telenet security pack

Hierop aansluitend:

 

Als je voor avast! Free Antivirus kiest (beschikbaar in het Nederlands), dan doe je er goed aan om voor een zgn. custom install te kiezen. Kies enkel voor de Shields en vink alle Tools (Software Updater, Browser Cleanup, Passwords, ...) uit. Ook oppassen na installatie: Google Chrome staat aangevinkt om te installeren en als standaard browser ingesteld te worden. Uitvinken dus. Zelf schakel ik Mail Shield ook uit, omdat die mails toch al gescand worden door o.a. Telenet.

 

En wil je niet lastig gevallen worden door meldingen (o.a. spam), dan schakel je gewoon Silent/Game Mode in en je ziet geen enkele pop-up.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

telenet security pack

Ik gebruik tsp op windows tien en heb geen problemen

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes