24753
netweters
|
152367
antwoorden
|
20696
vragen
|
Sinds enkele weken komen e-mails van enkele veilige afzenders in de spambox van Telenet webmail. Ze verschijnen dan niet in Outlook. Heb al meerdere mails gestuurd naar Telenet en meerdere supportmedewerkers aan de lijn gehad. Ook mijn softwarefirma is er al mee bezig geweest maar er kan blijkbaar geen oplossing worden gevonden (we hebben al ettelijke pogingen gedaan met aanpassen van regels en opnemen in de lijst van vertrouwde adressen zowel van Telenet als van Outlook) maar het probleem blijft zich voordoen. Zelfs al de spamfilters worden uitgeschakeld blijvend e mails in de spambox terechtkomen
Opgelost! Ga naar oplossing.
"vroeger" kon je zelf via Mijn Telenet adressen toevoegen in een whitelist. Geen idee waarom dit niet meer kan. Ik denk dat je als enige optie hebt om spam door te laten, maar met de vermelding van [SPAM] in het onderwerp. Dan komen je mails door en kan je onder Outlook een filter instellen.
Of je contacteert de afzenders en spoort hen aan om hun zaken in orde te brengen. Als hun mails bij TN als spam gebrandmerkt worden, dan is de kans groot dat dat bij andere providers ook gebeurt. Het is net zozeer hun probleem als dat van jou.
het is nog steeds mogelijk om "vertrouwde adressen" aan te maken zowel in webmail als in Outlook maar dit helpt niet. Ook als ik spam toelaat blijven de mails steken in de spambox van webmail en zijn niet zicht baar in Outlook. Echte spam verhuist wel naar de inbox (al dan niet met de vermelding spam, afhankelijk van de gekozen instelling) maar de problematische mails gaan naar de spambox.
dit heeft temaken met de werking van het smtp protocol (een protocol dat gebruikt word voor het verzenden van emails) er zit standaard geen verificatie op of de afzender wel effectief de echte afzender is. gmail en outlook zijn nu hun mening over het gebruik van het standaard smtp protocol aan het veranderen en blokeren emails direct die met dit protocol verstuurd zijn.
lijkt mij een logische uitleg (snap niet waarom Telenet helpdesk mij dit niet kon vertellen...) maar kan ik hier iets aan veranderen?
dit lijkt mij een logische uitleg (snap echter niet waarom Telenet helpdesk mij dit niet kon vertellen...) maar wat kan ik hieraan doen?
niets wachten tot telenet en andere email operatoren zich willen aanpassen
@Casper schreef:dit heeft temaken met de werking van het smtp protocol (een protocol dat gebruikt word voor het verzenden van emails) er zit standaard geen verificatie op of de afzender wel effectief de echte afzender is. gmail en outlook zijn nu hun mening over het gebruik van het standaard smtp protocol aan het veranderen en blokeren emails direct die met dit protocol verstuurd zijn.
Dat lijkt me wel een heel rare uitleg. Ze gaan toch niet zomaar standaard SMTP blokkeren? En als je werkt via SSL, dan zie ik het probleem niet echt, want dan log je toch in met gebruikersnaam en wachtwoord.
Heb je een link of een artikel dat bovenstaande bevestigt?
in mijn cursus netwerk beheer die ik school volg is dit onder behandeld en kwamen we idd tot de concluzie dat dit met een ssl certificaat te verifieren valt maar dat word niet standaard door iedereen gebruikt. hierdoor komen er dus nog steeds mails in de spam folder. dit heb ik zelf voor met mijn mail server