Beantwoorden
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! It's your ninth party!

Digicorder defect na update

Reeds enige jaren zijn wij in het bezit van een HD-Digicorder(kooptoestel)

Nu enkele weken geleden werd er een update uitgevoerd,  hierin is de digicorder helaas blijven hangen.

De digicorder gaf een melding bezig met opnieuw opstarten, dit is echter niet meer gelukt.

Na een telefoontje met de klantendienst van telenet werd mij vriendelijk gezegd dat de digicorder verouderd was en dat deze denkelijk de update niet aankon en daarom denkelijk 'stuk' is gegaan.

Na het vragen wat er nu moest gebeuren, werd mij vriendelijk verzocht een andere te gaan halen.

Er werd wel meteen aan toegevoegd dat dit toestel  niet meer in garantie was en dat ik ofwel een nieuwe mag kopen of één huren....

Zelf ben ik actief in de IT wereld en vindt deze praktijk jammer genoeg niet kunnen!

Indien ik een update zou versturen naar mijn klanten hun computers met verkeerde parameters en  deze hierdoor niet meer opstarten zou de schuld volgens mijin inziens wel bij mezelf liggen.

Als trouwe klant die  maandelijks toch zo'n +/- 170€ achterlaat aan telenet had ik toch wel een andere service verwacht en  denk ik er sterk over om al mijn diensten stop te zetten bij telenet.

Tags (3)
34 reacties
talen
Freshman Bijna Allesweter
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Ik maak er geen woorden meer aan vuil.

TS wil zijn gelijk koste wat kost krijgen (heeft in algemeen een tweede topic gestart 'teleurgesteld in telenet)'en begint overnieuw met hetzelfde. Mensen begrijpen zijn punt wel, maar hij wil gewoon niet accepteren dat dit een spijtig voorval is wat bij eender welke electronica kan gebeuren... ook wanneer het gaat over updates gepushed door de fabrikant.

De enige oplossing is een nieuwe digicorder aankopen. Hierover is de klantenservice bijzonder duidelijk... ennaar welke ISP hij gaat... daar kan dit ook gebeuren.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Eergisteren zet ik tv op pauze ,,,na een uurtje wil ik nog wat kijken ,,maar bij het opstarten ,,komt er op tv ,,dat er geen signaal is......Dan tv van digi box afgekoppeld ,,,kijken  in analoog lukt ,,,maar digitaal niet ...

Andere tv geprobeerd ,,juist hetzelfde ,,,,,dan maar een andere digibox geprobeerd ,,,,maar nog niks !

Het beeld is donker en er staat ,,,,GEEN SIGNAAL ,,,,,kan er iemand denken wat er kan schelen ,,,

Kan het de bekabeling zijn ? Wij zijn ten einde raad !

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Als dat een "2000" is: negen kansen op tien zijn dat de condensatoren in de DC/DC convertor. Da's relatief eenvoudig te herstellen. Volgens mij hebben die toestellen al geruime tijd geen upgrade meer gehad, dus ik betwijfel of het een softwareprobleem is.

0 Likes
Beantwoorden
Ex-Netweter

Als een toestel werkt MOET telenet met zijn fikken van die software afblijven als het toestel gekocht is !!

En als dit wel gebeurd omdat het een zogenoemde upgrade is dan dragen ze op moment van INBREUK ook de verantwoordelijkheid .

En als het toestel defect is na de upgrade dan is dit de schuld van de upgrade , is dat zo moeilijk te begrijpen ?

Ik ben zelf die rommel van telenet ook meer dan beu na 2 keer op 1 voormiddag naar een winkel te moeten rijden om mijn huurtoestel te laten vervangen door een nog slechter exemplaar .

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

@Ex-Netweter euhm nee er kan wel eens een foutje gebeuren maar die software moet geüpdatet worden anders zou het na een tijd gewoon helemaal niet meer werken. En ik denk dat de meeste mensen er geen last mee hebben. Bij bijvoorbeeld heeft het altijd gewerkt nog geen enkel probleem mee gehad.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden