Beantwoorden
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

Reeds enige jaren zijn wij in het bezit van een HD-Digicorder(kooptoestel)

Nu enkele weken geleden werd er een update uitgevoerd,  hierin is de digicorder helaas blijven hangen.

De digicorder gaf een melding bezig met opnieuw opstarten, dit is echter niet meer gelukt.

Na een telefoontje met de klantendienst van telenet werd mij vriendelijk gezegd dat de digicorder verouderd was en dat deze denkelijk de update niet aankon en daarom denkelijk 'stuk' is gegaan.

 

Na het vragen wat er nu moest gebeuren, werd mij vriendelijk verzocht een andere te gaan halen.

Er werd wel meteen aan toegevoegd dat dit toestel  niet meer in garantie was en dat ik ofwel een nieuwe mag kopen of één huren....

Zelf ben ik actief in de IT wereld en vindt deze praktijk jammer genoeg niet kunnen!

Indien ik een update zou versturen naar mijn klanten hun computers met verkeerde parameters en  deze hierdoor niet meer opstarten zou de schuld volgens mijin inziens wel bij mezelf liggen.

 

Als trouwe klant die  maandelijks toch zo'n +/- 170€ achterlaat aan telenet had ik toch wel een andere service verwacht en  denk ik er sterk over om al mijn diensten stop te zetten bij telenet.

 

 

Tags (3)
34 reacties
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder defect na update

Dat is net het nadeel van een toestel te kopen.

Je hebt 2 jaar garantie, en je weet van het begin al dat zo een toestel met de tijd verouderd is.

Is de garantie voorbij heb je geen enkel been om op te staan, en dat is niet met digiboxen alleen hoor.

Voor tv's en andere electronica is dit ook. 

Je kan dus beter een toestel huren, of aankopen (mijn persoonlijke mening)

Wat je ook kan doen is een digibox kopen en paly of play more bijnemen

 

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing. Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder defect na update

Misschien is de garantie verlopen, maar het is Telenet zijn schuld dat de digicorder kapot is. Ik vind dat niet kunnen...

Ik zou nog eens gaan klagen bij de klantendienst en erbij vermelden dat je erover denkt om alles op te zeggen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

Waarom zou ik een digibox niet kopen? En ik ben 'Play more' klant!

Dit is trouwens niet het punt van discussie, het gaat er om, indien telenet mijn digicorder niet had willen updaten, dat deze nog steeds zou gewerkt hebben! 

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder defect na update

@Cybermicrobe

HD Digicorder
Type AD2000: gratis omruiling mogelijk naar een nieuwer type Digibox of Digicorder.

https://klantenservice.telenet.be/content/kan-ik-mijn-digibox-of-digicorder-omruilen
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
ubahnub
Freshman Meerweter
Berichten: 52
Even demarreren... Warming up? Goed bezig! On a roll...

Digicorder defect na update

Het is natuurlijk heel vervelend dat je digicorder kapot is gegaan, maar dat is het risico van een toestel kopen. Daar zit gelimiteerde garantie op, daar is weinig aan te doen.

 

Echter kan de uitleg van de medewerker natuurlijk niet door de beugel. Toestellen horen niet kapot te gaan door een update die wordt uitgevoerd en meestal is dat ook niet zo. Wat wel zou kunnen is dat de interne hardware van het toestel al langer aan het slijten was en dat door het herschrijven van de nieuwe software op de hardeschijf, dit aan het licht heeft gebracht. Als hier een defecte partitie op zat waar nu op geschreven is, kan dat een resetloop veroorzaken, net zoals bij een PC het geval is. 

 

Je kan proberen dit op te lossen door handmatig een volledige reset uit te voeren en alles opnieuw te installeren, maar dat is geen garantie dat het gaat lukken. Als de foutieve partitie telkens opnieuw gebruikt wordt kan je er weinig aan doen. Het zal dan blijven resetten telkens er een bepaald stadium wordt bereikt.

 

Zelf heb ik ook nog een AD2000 thuis staan welke de meest recente update wel correct heeft verwerkt en nog het nog steeds doet. Het is dus niet zo dat alle AD2000's kapot zijn na de update.

 

Daar ben jij natuurlijk niks mee... het enige wat ik je kan aanraden is toch nog eens naar de technische dienst te bellen en het opnieuw uit te leggen. De technische dienst gaat waarschijnlijk niet kunnen helpen, maar vraag dan of ze je kunnen doorverbinden naar de klachtendienst. Zij hebben vaak wat meer mogelijkheden.

Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

@Principis

 

Mijn toestel is helaas een kooptoestel, dus ik kan niet inruilen.

0 Likes
Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder defect na update

@Cybermicrobe daarom koop ik niets wat niet hoeft 😄

Heb je nog eens geprobeerd aan te dringen bij de klantendienst?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Beantwoorden
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Digicorder defect na update

Ik vind dit op zich een verontrustend topic:

 

Telenet zorgt ervoor dat je toestel up to date is. Misschien dat deze ermee te maken heeft maar is niet noodzakelijk en kan eerderr een mechanisch defect zijn dat niets te maken heeft met de update op zich.

 

Voorbeeld: Wanneer je een smart tv hebt en deze doet een normale update na 5 jaar kan zich hetzelfde voordoen. Of het nu een software of hardware defect is maakt niet direct uit. Je hebt dan ook geen recht meer op garantie.

 

Echter maakt de KLANT een BEWUSTE KEUZE een toestel te kopen wat zowel voor- als nadelen heeft. Een gehuurd toestel zou in dit geval omgeruild worden terwijl een gekocht toestel een garantie heeft van 2 jaar. Na 5 jaar heeft de koper een anderhalfjaar huren uitgespaard met de bijbehorende risico's.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

@ talen

Ik ben deels  akkoord met hetgeen je zegt.

Als je een aankoop doet van een digicorder heb je inderdaad voor en nadelen.

 

Ik kan perfect leven met  het nadeel dat een digcorder defect gaat omwille van slijtage of dergelijke.

Echter heb ik er wel een probleem mee dat een perfect werkend toestel defect geraakt omwille van een  update van telenet.

 

Het is inderdaad mooi om altijd een 'up to date ' toestel  te hebben, maar naar mijn bescheiden mening  vindt ik het een beetje onkunde om een update te sturen naar een toestel dat dit niet kan verwerken.

 

Vanuit uw optiek zou een digicorder  5 jaar meegaan,

dan raad ik telenet aan geen toesellen meer in de verkoop te brengen of een maximum levensduur te vermelden, er zullen dan nog weinig toestellen verkocht worden denk ik.

 

En mocht er geen probleem zijn met de update, waarom mag dan iedereen zijn AD2000 komen omruilen voor een nieuwer toestel AD2100?

 

 

 

 

Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder defect na update

Omdat die mensen net hun toestel huren

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

@ tom acke,

 

Hehe, omdat die mensen hun toestel huren....

Misschien worden de toestellen wat traag van de nieuwe update's?

 

ik herhaal, ik kan perfect vanop afstand enkele klanten een update doorsturen waarna hun computer nadien 'dood' is, helemaal niet zo moeilijk hoor! En dan kunnen we een nieuwe computer verkopen aan deze mensen, want hun pc was toch al verouderd en  hij kon de updates  niet meer aan.

Sorry, maar zo doe ik geen zaken!

 

Uiteindelijk wijken we af van de zaak, de digicorder is blijven hangen in de update en dit wil ik graag opgelost zien..., vandaar dat ik hulp zoek op dit forumSmiley Vrolijk

 

 

 

 

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Digicorder defect na update

Probeer dit eens 🙂

 

Ik heb de site nog nooit gebruikt dus ik weet niet of het helpt.

 

Als je je digicorder nu opzet wat gebeurt er dan? helemaal niks?

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Cybermicrobe
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Say what?!

Digicorder defect na update

Neen, helemaal dood.

Het lijkt alsof de bios geflashed is of zo...

 

 

 

0 Likes
Beantwoorden
Tom_Acke
Professional Meerweter
Berichten: 141
Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! Even demarreren... Een bus vol!

Digicorder defect na update

Vraagje, komt er iets op het scherm, hoor je de HD of ventilator draaien?

KAn ook zijn dat de voeding kapot is. Deze kan je omruilen in een telenet center.

Als dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing en/of een kudo geven.
Mensen met hetzelfde probleem zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Beantwoorden