24785
netweters
|
152658
antwoorden
|
20728
vragen
|
Hoi,
Ik vroeg me eigenlijk eens het volgende af.
Is het mogelijk om Apple TV te gebruiken op een Telenet WiFree verbinding om media te streamen van mijn iPhone ?
Wifree is eigenlijk een soort van hotspot netwerk.
Als je content wil streamen van het ene naar het andere apparaat gaan ze beide verbonden moeten zijn op hetzelfde LAN. Een LAN is een lokaal netwerk bij je thuis.
Als dit het antwoord is op je vraag mag je het als oplossing markeren. Mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
Maar als ze op het zelfde Telenet WiFree netwerk zitten, dus zelfde signaal. Dan zou het dus moeten lukken neem ik aan ?
Dat zie je verkeerd.
Wifree heeft niet dezelfde functionaliteit dat een LAN heeft. Wifree is niet meer dan een mogelijkheid om op internet te raken. Je kan ook niet zien via welke Wifree verbinding je verbonden bent of welke toestellen verbonden zijn met jou modem via Wifree.
Via een LAN zitten de computers op 1zelfde netwerk waardoor ze verbinding met elkaar kunnen maken en info met elkaar kunnen delen. Maakt niet uit of ze verbinding hebben met internet. Tioestellen kunnen alsnog communiceren met mekaar in je netwerk als ze daarop aangesloten zijn.
Ja maar het zit zo, er is namelijk geen LAN verbinding beschikbaar.
Dan heb je een probleem
je gaat een router dienen bij te plaatsen die dat voor zijn rekening neemt en pas dan kan je gebruik maken van apple airplay (als dat de bedoeling zou zijn).
Uitleg komt op hetzelfde neer....
Tethering is mogelijk (even niet bij stil gestaan want gebruik het zelf zo goed als nooit), maar dat vreet aan je batterij.