24818
netweters
|
152919
antwoorden
|
20752
vragen
|
Hier bij ons thuis zitten we met 2 klantennummers.
Ikzelf heb een klantnummer waarop ik internet heb, heb nog basic internet wat blijkbaar nietmeer bestaat nu.
Later hebben mijn ouders digitale tv genomen (jaren terug dus geen telenet tv iconic) maar op hun naam dus een ander klantnummer.
Boven op een kamer staan nu 2 modems, die zijn aan elkaar gekoppeld en via powerline naar digicorder.
Ouders hebben geen internet maar gebruiken voor interactiviteit op digicorder dus mijn internet neem ik aan, telenet heeft dit zelf zo geinstallerd vele jaren terug.
Nu alle modems zijn verouderd en zouden voor digitale tv een nieuwe modem en tv box nodig hebben binnekort vermoed ik.
Kunnen we beter alles samenvoegen op 1 klantnummer en op 1 modem? en hoe begin ik daaraan? of laat ik het beter afzonderlijk?
Of zeggen ouders bijvoorbeeld beter hun digitale tv op en neem ik het daarna bij op mijn naam?
groetjes
Kristof
@Kristof schreef:Nu ik zou sowieso wachten tot alle opnames zijn bekeken.
Ik denk dat het ook best is om abbo van ouders stop te zetten ivp over te nemen, omdat wanneer ik dan nieuw op mijn naam neem we automatisch tv box krijgen en wss ook nieuwe modem aangezien die verouderd is.
Bij overname kan je de Digicorder volgens mij gewoon behouden. Eens alle opnames bekeken, kan je nogsteeds gratis wisselen naar een TV-box. Nieuwe modem kan je ook gewoon aanvragen.
Voor menu is er niet veel verschil
Als je ouders het stop zetten gaan ze een e-mail krijgen
Daar zal in staan als je de digicorder niet binnen doet wat je moet betalen bij veel mensen staat er 0 euro op
Dan doe je niets
En de modem is zo oud dat ze die ook niet meer moeten hebben
Kijk in de mailbox in de spam map daar komen de de mail in terecht
Alvast bedankt voor de hulp 🙂
graag had ik nog wat gevraagd 🙂
Als ouders abbo digitale tv stopzetten kunnen ze bellen naar 0800 of formulier invullen hebben we gezien, nu denkt mijn moeder dat ze dan een tof filter komen zetten of alles afsluiten, maar dat is dus niet nodig aangezien ik digitale tv neem en we ook nog internet hebben.
als ik een abbo digitale tv neem kan ik online wel tv box bestellen, maar niet dat ik ook nieuwe modem nodig heb, mijne is 15 jaar oud, moet ik daarvoor dan bellen?
ook kan ik niet aangeven dat ik wil dat ze het komen installeren. best contact opnemen om alles te regelen?
alvast bedankt.
@Kristof schreef:Als ouders abbo digitale tv stopzetten kunnen ze bellen naar 0800 of formulier invullen hebben we gezien, nu denkt mijn moeder dat ze dan een tof filter komen zetten of alles afsluiten, maar dat is dus niet nodig aangezien ik digitale tv neem en we ook nog internet hebben.
Normaal zal dat inderdaad niet mogen gebeuren, toch niet op de kabel waar jouw modem aan hangt. Mochten ze toch foutief een filter komen plaatsen dan neem je contact op met de klantendienst en dan zetten ze dat wel recht.
@Kristof schreef:als ik een abbo digitale tv neem kan ik online wel tv box bestellen, maar niet dat ik ook nieuwe modem nodig heb, mijne is 15 jaar oud, moet ik daarvoor dan bellen?
Je hebt waarschijnlijk niet perse een nieuwe modem nodig. Je kan dat inderdaad wel aanvragen, telefonisch of bij een Telenet winkelpunt.
@Kristof schreef:ook kan ik niet aangeven dat ik wil dat ze het komen installeren. best contact opnemen om alles te regelen?
Op Hoe je Telenet TV-box installeren? | MyTelenet zeggen ze inderdaad om contact op te nemen als je wil dat een installateur dit komt doen. Let wel op, de kans bestaat dat dit niet gratis is.
Neen die filter wordt bijna niet meer gezet als je een andere internet aanbieder hebt wordt hij nog gezet
Je mama moet wel zelf bellen gaat zeer simpel klanten nr bij de hand
In de mail box van je mama gaan de bevestiging van stop zetten en een label voor de modem en andere zakken toe komen
Ze moet goed in de spam map kijken er gaan meerdere e-mails ook 1 met restwaarde kijk welk bedrag er staat staat er 0 euro dan moet je niets opsturen
er zal altijd een label meegestuurd worden dat is voor mensen die het toch graag opsturen
Voor de modem kan je ook kijken op deze link
De tv box dat ze geven werkt via ip via internet er wordt een modem bij je bestelling bij gevoegd omdat je zo een oude modem hebt
Let wel op het is een witte modem CH8568LG deze heeft een luidruchtige ventilator
Wil je deze niet zal je alles moet afhalen in een telenet center
Dan moet je deze F@ST3896LG-TN vragen zeg dat gevoelig bent voor lawaai of hij staat in de buurt van je slaapkamer
Zelfde met de modem ook bij jouw kijk in je mail box spam en via link
Je zal ook niets moeten doen maar kijk toch na
Als het installeren niet lukt zelf ,moet je eerst via telefoon proberen lukt niet zal er iemand langs komen
Maar eerst zelf proberen stelt niet veel voor en er zit een uitleg bij