Beantwoorden
eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Activatie na verhuis

Heb een basis installatie gepland in ons nieuw appartement. Een week later verhuizen wij. Wij willen ondertussen wel nog alles in ons oud huis verder gebruiken en op het moment van de verhuis zelf de toestellen op onze nieuwe locatie aansluiten en activeren.

 

Kan dit?

Tags (1)
4 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie na verhuis

@eversp  het beste is dat je hier de link eens door neemt wat je kan doen voor je verhuis. 

 

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/hoe-verhuis-regelen

 

Vergeet niet dat je minstens drie weken voor dat je verhuist de verhuis door geeft aan Telenet. Deze regel geldt voor de basis opstelling. Als het gaat om nog een aftakkabel aan te sluiten dien je zes weken op voorhand je verhuis door te geven. 

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/hoe-kan-je-tijdens-je-verhuis-surfen-tv-kijken-en-bellen/


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
eversp
Experienced Weetjesweter
Berichten: 29
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Activatie na verhuis

Heb dat uiteraard allemaal eerst doorgenomen op de website van Telenet.

 

Mijn probleem ik lees dat bij de basisinstallatie in het appartement ook onmiddellijk geactiveerd wordt en op de oude locatie gedeactiveerd, terwijl ik ergens anders lees dat de klant na de basisinstallatie zelf de apparaten moet aansluiten én activeren, zonder vermelding van wanneer dat moet gedaan worden. 

 

ik wil dus de basisinstallatie op een rustig moment op voorhand doen en niet tijdens de hectiek van de verhuis. Na de verhuis zal ik dan zelf wel de apparaten aansluiten en activeren (en tegelijkertijd deactiveren op de oude locatie).

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Activatie na verhuis

@eversp  normaal gezien wordt je oude adres gedactiveerd op de dag van verhuis. Dus als je 1 november verhuist naar je nieuwe adres zal de activering op het nieuwe adres ook 1 november zijn. 

Ik zou specifiek naar verhuis bellen en vragen of dit mogelijk is. Ik durf niet met zekerheid te zeggen of dit mogelijk is heb nooit verhuis gedaan binnen Telenet. Technisch gezien weet ik wel dat je modem gedeactiveerd wordt als er een wijziging plaats vind. En dat wil dan zeggen modem werkt niet meer op dat adres voor internet en tv.  Dan zou je al specifiek moeten vragen of de deactivering ervan uitgesteld kan worden maar dan zal je adres systematisch niet verhuist worden.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Activatie na verhuis

@patrick37 @eversp Het is effectief zo dat eens je geactiveerd bent op het nieuwe adres, je gedeactiveerd bent op het oude adres.

Er is maar 1 manier om dit te omzeilen en dat is een nieuwe aansluiting vragen op het nieuwe adres en het opzeggen op het oude adres x-tijd later te doen. Maar dat moet expleciet gevraagd worden en je betaalt ondertussen wel 2 abonnementen.

De reden waarom dit zo is? Om verkopers de wind uit de zeilen te nemen. Een nieuwe aansluiting levert goede punten / commissie op, een verhuis veel minder.

Verkopers die dit zo doen worden daar op aangesprokenen moeten uitdrukkelijk bewijzen dat dit echt noodzakelijk was voor de klant.

Het voordeel is natuurlijk voor de klant dat alles gewoon doorloopt en je maar 1 handeling moet doen. In tegenstelling tot bvb. water, gas of electriciteit moet je echt aansluiten op het ene en zeker niet vergeten om over te dragen op het oude adres of af te sluiten of je blijft betalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.