|
26.296
netweters
|
163.454
antwoorden
|
|
21.965
vragen
|
Telenet past zijn prijzen aan en de vaste lijn zal niet meer gratis zijn! 🤑
Bron: Nieuwsblad
En hier alle nieuwe tarieven. 😊
Inhoud gewijzigd door Suzy (admin) | Reden: inhoud kon als provocerend ervaren worden
@Ex-Netweter schreef:@Bolletje mss wordt het eens tijd om eens te kijken als er geen update mogelijk is van u abonnement 😉
Mss heb je wel zoals zovele een totaal verouderd pakket of betaal je nog alles appart...
Met tot gevolg internet waar nog een datalimiet op zit en verouderde snelheden en/of belachelijk weinig mobiele data enz.
Heb een One met 4 Mobile nummers
@Bolletje schreef:
@Ex-Netweter schreef:Mss heb je wel zoals zovele een totaal verouderd pakket of betaal je nog alles appart...
Met tot gevolg internet waar nog een datalimiet op zit en verouderde snelheden en/of belachelijk weinig mobiele data enz.
Heb een One met 4 Mobile nummers
Je hebt dus waarschijnlijk One for 4 met 3 unlimited mobiele nummers + vaste lijn + TV?
Oude prijs voor deze combinatie was €156.57, de nieuwe prijs wordt €164.00 (dat is + €7.43).
Mogelijke besparingen zijn:
Sommigen klanten hebben een unlimited SIM kaart bij hun One omdat ze tijdens de vakantiemaand(en) meer volume nodig hebben. Maar bij een One kan je de SIM kaart op elk moment upgraden van 10GB naar unlimited (300GB) en vice-versa. Je hoef dus niet het ganse jaar een unmilited SIM te nemen, als je deze alleen op reis nodig hebt ...
Een andere mogelijkheid is de Data SIM te gebruiken in een dual SIM GSM toestel, en dan telefoon/SMS met SIM1, en mobile internet met SIM2...
Als 1 van je dochters nog studeert kan je studenteninternet nemen
https://www2.telenet.be/residential/nl/promos/studenten.html
Ik heb recent ondanks de zeer goede kwaliteit van het Telenet netwerk het One pakket stop gezet en ben overgestapt naar Base ( een besparing van 30 euro per maand). Dit wegens de recent aangekondigde prijsstijging en afschaffing gratis optie vaste lijn.
Zeer vreemd dat de dag na de overstap je van Telenet nog een mail krijgt met aanpassing van je Telenet diensten waarin staat dat je bestelling onderstaande is.
Maandelijks
Telenet FreePhone Europe met nummer ***** € 27.75
Je opties
Diensten Toplijn € 4.50
Totale maandelijkse kost € 32.2
Vaste telefoon was een gratis optie in het One pakket. Na de overstap krijg je dan onderstaande ondanks dat je modem van Telenet niet meer werkt en neem ik aan de vaste lijn ook niet meer 🙂
Telenet klantendienst gebeld waar men dan zegt als u de vaste lijn niet meer wil dat is met 1 klikje opgelost. Bel je niet of annuleer je deze niet in My telenet krijg je nog een factuurtje na een maand.
Bij mijn zus die ook de overstap naar Base deed idem. Dus voor diegene die de overstap wagen naar een andere provider.....let op!
|
Hier intussen ook bezig met de overstap naar Base.
@Patrick6611 schreef:Zeer vreemd dat de dag na de overstap je van Telenet nog een mail krijgt met aanpassing van je Telenet diensten waarin staat dat je bestelling onderstaande is.
.../...
Vaste telefoon was een gratis optie in het One pakket. Na de overstap krijg je dan onderstaande ondanks dat je modem van Telenet niet meer werkt en neem ik aan de vaste lijn ook niet meer 🙂
Grappig, of beter gezegd absoluut niet grappig 😫
Dus hun redenering is:
Jouw modem werkt niet inderdaad meer voor internet, maar blijft werken voor jouw vaste lijn (omdat deze niet opgezegd was). Dat zijn 2 aparte systemen ...
@Patrick6611 schreef:
Dus voor diegene die de overstap wagen naar een andere provider.....let op!
Dat is een zeer goede tip:
Dank voor de verwittiging 🤗
Wij zitten hier nog met Whoppa.
Momenteel ben ik bezig met enkel de vaste lijn over te dragen naar een voip provider en daarna gaat tv+internet naar Base.
Ik veronderstel wanneer ik Telenet nu op de hoogte breng dat mijn vaste lijn wordt overgedragen dat dit momenteel voldoende is?
Daar het een Whoppa pakket is kan ik in mijn telenet niets apparts verwijderen.
@Benny3 schreef:Momenteel ben ik bezig met enkel de vaste lijn over te dragen naar een voip provider en daarna gaat tv+internet naar Base.
Bij een overdracht verwittig je de "donor operator" best pas nadat het nummer successvol werd overgedragen denk ik.
De overgang naar Base is verlopen via Easy Switch, je zou denken dat dan bij Telenet het volledige pakket inclusief de vaste lijn stopgezet wordt. Maar zelfs het eerst stopzetten van de vaste lijn bij de zus gaf nadien via easy switch overstappen naar Base als resultaat een abo op de vaste lijn.
Ik heb Telenet vandaag op de hoogte gebracht dat weepee maandag de vaste lijn gaat overnemen.
Kreeg direct na de aanvraag bij weepee al de melding : Uw overdracht aanvraag werd aanvaard door de donor
Zo vlug de vaste lijn in orde is start ik de Base overgang.
@Benny3 schreef:Ik heb Telenet vandaag op de hoogte gebracht dat weepee maandag de vaste lijn gaat overnemen.
Kreeg direct na de aanvraag bij weepee al de melding : Uw overdracht aanvraag werd aanvaard door de donor
Zo vlug de vaste lijn in orde is start ik de Base overgang.
@Benny3 ok en wat heeft dat ondertussen allemaal met de topic te zien 🙄 vaste lijn anno 2026 kickass!!! 😁
Mijn vaste lijn moest gewoon ophouden te bestaan, dus geen overgang voor de vaste lijn naar andere provider 🙂
Dat er ook alternatieven zijn voor de vaste lijn natuurlijk.😉