Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaming en FUP

Ik lees hier op Tweakers het volgende:

"In China gelden sinds 2019 extra strenge regels rondom gaming. Jongere gamers mogen niet meer dan anderhalf uur per werkdag gamen en drie uur op een weekenddag. Ook geldt er een 'gaming-avondklok' die van 22 tot 8 uur geldig is. Verder zijn er ook beperkingen op hoeveel jongeren mogen spenderen aan games en ingame-aankopen. De gamebedrijven moeten daarop toezien, anders kunnen ze hun licentie verliezen."

En hier klagen ze dan over een beetje beperking van dataverbruik tijdens de piekuren.

 

Al met al mogen we hier niet klagen dacht ik zo.

Het volledige artikel.

Laat ons van dergelijke inmenging gespaard blijven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
18 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gaming en FUP


@igvfer  schreef:

En hier klagen ze dan over een beetje beperking van dataverbruik tijdens de piekuren.

 

@robatoras Antwoord.

Telenet medewerker zeker🙄,met China(buiten Europe) heb ik niks te maken.

750GB in de piek is SCHANDALIG.Noem jij dat 'n beetje beperking,man man.

Die 750GB past niet bij een internet aan 1Gbps,4 uur (Back_Ups)en het is door de molen.

Waarom kan het bij Ziggo aan 1 Gbps wel zonder die antieke telemeter,graag antwoord daar op.

 

 

 


 

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Gaming en FUP

China is de pedalen kwijt 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaming en FUP


@m-jan20  schreef:

China is de pedalen kwijt 


Of ze houden de pedalen veel te veel onder controle. Hier wordt niet beseft welke ongebreidelde luxe ze hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gaming en FUP

Vind het geen slechte zaak om het zo te doen. De jongeren zouden hier ook eens moeten weten dat deze luxe niet normaal is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gaming en FUP

Toch is de internet luxe 'n pak hoger in Nederland dan in Belgie

Telenet is ook veel te duur,we hebben geen keuze om elders 1Gbps te genieten hier in Belgie.

Ik betaal +100 euro voor Internet en TV.🤔

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaming en FUP


@patrick37  schreef:

Vind het geen slechte zaak om het zo te doen. De jongeren zouden hier ook eens moeten weten dat deze luxe niet normaal is. 


Ik persoonlijk vind het wel een te grote ingreep in de persoonlijke levenssfeer. Maar als ik de evolutie zie van mijn kindertijd naar nu dan heb ik soms wel de indruk dat ze teveel klagen en niet beseffen in wat voor luxe ze leven. Maar dan ben ik een oude zeur. Ik wist op mijn 12 jaar amper hoe een telefoon te gebruiken. En nu Whats appt mijn kleindochter van 8 jaar sneller dan ik het ooit zal kunnen. Het speelgoed dat ik kreeg in gans mijn kindertijd, krijgen mijn kleinkinderen nu bij 1 feestje, verjaardag, Klaas of wat dan ook. Maar anderzijds zijn wij, ouders en grootouders wel de schuldigen. We zijn er in mee gegaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gaming en FUP

@igvfer  

Tussen ons zal er wel een leeftijd zijn en misschien ook nog een generatie verschil ( ben bijna 40 ) dus jou tijd zal wel wat anders geweest zijn. Maar toen ik jong was hadden we geen internet en een spelcomputer was te duur in die tijd om dat 'zomaar even' te kopen. Wij vermaakte ons buiten en of binnen met speel kameraadjes en internet was er al helemaal niet.

 

Dat het een te grote ingreep is kan ik wel ergens in komen maar vind wel dat de kinderen zou moeten beseffen dat het internet een luxe product is , dus ik vind je daar geen zeur in. Niet iedereen heeft ook zo maar de middelen om ook internet te hebben of van die onbeperkte abonnementen te nemen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Gaming en FUP

@patrick37  Je bent de generatie van mijn kinderen. Iets jonger. Toen mijn oudste dochter aan de univ zat (1993-1998) heb ik haar toch een laptop geweigerd. Kostte toen 120 000 BF of omgerekend een 3000€. Ik ben altijd redelijk ruimdenkend geweest en we konden het ons permitteren maar dat was er dan ook wat over. Eigenlijk verschiet ik zelf om te zien hoe alles in een stroomversnelling is gekomen. Het lijkt op een Fibonaci reeks. En dat maakt de verschillen alsmaar groter ook binnen onze maatschappij.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Gaming en FUP

70 tot 150 uren per week werken is niet ongewoon voor een Chinese arbeider. Misschien moeten we dat hier ook invoeren. Ik bedoel maar, als je wil vergelijken met China... (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Gaming en FUP


@patrick37  schreef:

Dat het een te grote ingreep is kan ik wel ergens in komen maar vind wel dat de kinderen zou moeten beseffen dat het internet een luxe product is , dus ik vind je daar geen zeur in. 


Internet is zou geen luxeproduct mogen zijn, maar een basisproduct.

Dat sommige (kansarme) gezinnen zich geen internet kunnen permitteren is heel erg, want dat drijft hen nog verder in de kansarmoede.

 

De regels in China hebben niet te maken met luxe, maar met een immens probleem van gameverslaving bij kinderen/jongeren ...

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gaming en FUP


@Ex-Netweter  schreef:


Internet is zou geen luxeproduct mogen zijn, maar een basisproduct.

Dat sommige (kansarme) gezinnen zich geen internet kunnen permitteren is heel erg, want dat drijft hen nog verder in de kansarmoede.

 


Het zou geen luxe product mogen zijn daar zeg je het. Maar de praktijk wijst dan toch wel uit dat het internet nog steeds een luxe product is. En het is inderdaad erg voor die gezinnen want internet is tegenwoordig toch wel noodzakelijk. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Gaming en FUP

Onlangs wel mooi initiatief van Telenet dat voor €5/maand internet geeft aan gezinnen die dat nodig hebben 🙂 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Gaming en FUP

@m-jan20  dat vind ik zelf ook een heel goed initiatief maar dat neemt niet weg dat we nog altijd veel te veel betalen voor ons internet. En het zou dus eigenlijk voor iedereen toegankelijk moeten zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Gaming en FUP


@m-jan20  schreef:

Onlangs wel mooi initiatief van Telenet dat voor €5/maand internet geeft aan gezinnen die dat nodig hebben 🙂 


@robatoras  antwoord.

Redelijk.

Een volwaardige hedendaagse verbinding is het aanbod niet. Zoals het plan er nu uitziet, zou het om een pakket met beperkt volume (20 gigabyte per maand) en snelheid (5 mbps) gaan. “Het is ontworpen om mensen te laten deelnemen aan de digitale economie: informatie verzamelen, communiceren, opleidingen volgen, werk zoeken, contact houden met administraties. Basisactiviteiten dus”, aldus Rampart.