Beantwoorden
Heringe
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Het lijkt niet mogelijk om Telenet One klant te worden

Ik ben al drie weken aan het proberen om een Telenet One abonnement met 3 smart phones aan te gaan. Momenteel zitten we voor internet, vaste en mobiele telefonie bij Proximus. Deze werden tot enkele jaren geleden betaald door onze zaak. Het TV abonnement hadden we particulier bij Telenet. Aangezien we onze zaak hebben stopgezet willen we alles samenbrengen onder één abonnement. Onze keuze viel voor Telenet One met behoud van nummers.

Ik ben al langs geweest bij het lokale Telenet center in Tongeren. We hebben een nieuwe modem meekregen en 3 sim-kaartjes. Volgens de verkoper zouTelenet zou ons contacteren in de week om alles te activeren. Ik heb echter nooit iets gehoord van Telenet. Ik heb ondertussen vele avonden getracht om de helpdesk te bereiken, zowel telefonisch als via whatsapp. Via telefoon is het een ramp. Uren in de wacht zonder iemand te kunnen spreken. Via whatsapp kreeg ik nu en dan antwoord. Maar nooit is het me gelukt om een chat aan te gaan die uiteindelijk leidt tot het beoogde doel: de modem en sim-kaarten activeren en Telenet One klant worden.

Vandaag heb ik nog een poging gedaan. Telkens meer dan een uur  wachten na ieder whatsapp bericht waar weer maar eens dezelfde informatie wordt gevraagd. Ik heb al 10-tallen keren de klantennummer, identiteitskaartnummer, proximusklantnummer enz doorgegeven. Vandaag stopte de chat nadat ik ons easy switch nummer had doorgegeven. Dit nummer heb ik doorgegeven om 20:37. Nu om 23:00, meer dan 2 uur later, heb ik nog steeds geen antwoord gekregen. De telefoon heeft langs me in wacht gelegen totdat de verbinding vanzelf verbroken werd.

In de week is het lokale Telenet center gesloten als ik ga werken en is het opnieuw gesloten als ik thuis kom van mijn werk. Daar kan ik dus niet terecht. Op zaterdag heb ik na mijn vrijwilligerswerk ongeveer een half uur  tot sluitingstijd de kans om service te vragen in het Telenet center, maar daar lijkt men niet echt met veel plezier klanten te helpen. Vorige zaterdag werd ik zelfs meerdere keren doorverwezen naar weer een andere balie totdat men doodleuk verkondigde dat ze gingen sluiten en ik weer maar eens zonder abonnement op straat stond. Een verkoper beweerde zelfs dat ik naar Proximus moest gaan om mijn sim-kaarten bij Telenet te kunnen activeren. Dit klopt gewoonweg niet.

Waarom is het zo moeilijk om gewoon klant te worden bij Telenet? We hebben al Telenet TV en dus een klantnummer. Mijn idee was dat het een kwestie van minuten zou zijn om van Telenet TV naar Telenet One te upgraden. Enkel voor het behoud van onze nummers begrijp ik dat er iets meer tijd kan overgaan. Maar drie weken lang totaal niets geregeld krijgen bij de klantendienst is enorm frustrerend.

Hoe moeten wij nu verder? We hebben Telenet One al 3 weken geleden besteld. We hebben al apparaten (modem, draagbare telefoons en sims) gekregen. De verkoper verzekerde ons dat hij geregeld had dat onze telefoonnummers zouden overgezet worden van Proximus naar Telenet. Maar tot op vandaag hebben we geen internet via de Telenet modem en hebben we nog steeds Proximus internet en telefonie. We krijgen totaal geen feedback. Telefonische is de helpdesk niet bereikbaar, via WhatsApp moet je telkens opnieuw hetzelfde verhaal vertellen met een uur wachttijd tussen ieder bericht. Ik ben bang dat ons abonnement bij Proximus plots stop wordt gezet door de acties van de verkoper, terwijl we nog steeds geen internet en telefonie hebben bij Telenet.

4 reacties
Ex-Netweter
 

Het lijkt niet mogelijk om Telenet One klant te worden

Telenet heeft al maandenlang ernstige IT-problemen. Het draait daar momenteel vierkant. (https://radio2.be/luister/select/de-inspecteur/stijgend-aantal-klachten-over-klantendienst-van-telen...)


Wil je écht bij zo'n bedrijf klant zijn?

 

loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Het lijkt niet mogelijk om Telenet One klant te worden

Waarom wil je bij proximus weg.

Is Telefonie en internet niet goed ?

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5903
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het lijkt niet mogelijk om Telenet One klant te worden

@Heringe 

Kan eens zien of je via onderstaande link je diensten kan activeren. Soms kan het zijn dat je de selfstarter moet gebruiken als ze dit als installatie type hebben gezet. 

https://selfstarter.telenet.be/selfstarter/customer-identity

Probeer dit eens en laat het maar weten. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Het lijkt niet mogelijk om Telenet One klant te worden

@Heringe 

Als het niet lukt op de manier zoals @patrick37 aangeeft, neem dan contact met Telenet via Whatsapp of messenger. Ga naar:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/contacteer-telenet/  kies dan Technisch probleem en kies Messenger. Je kan dit gerust doen op zaterdag, zondag en feestdag. Maak eerst voor jezelf uit wat het meest dringende is en geeft dat ook zo door.

Voor Whatsapp kies je bij bovenstaande link Abonnement aanpassen. Ook dat kan je ook tijdens het weekend en op feestdagen doen.

Ik heb geen ervaring met meessenger, wel met whatsapp. Je krijgt onmiddellijk een automatisch antwoord. Daarop kan je bondig weergeven wat het probleem is. Daarna zal je geduldig moeten wachten tot een Telenet medewerker je verder kan helpen (dat kan een dag duren). In eerste instantie zou ik slechts één gsm nummer direct laten overgaan, pas als dat in orde is de andere. Dat kan je ook zo doorgeven.