Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Hey! is het antwoord van Orange op budgetproviders als Mobile Vikings en Scarlet. Een volledig digitaal merk voor tech-savvy mensen.

https://techpulse.be/nieuws/325209/orange-lanceert-digitaal-merk-hey-voor-tech-savvy-mensen/

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: Hey!

15 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Had het gisterenavond ook al gelezen dit bericht. Ben eens benieuwd of ze zelf dan ook iets aan hun tarief plannen gaan doen en of de rest er ook op gaat antwoorden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

aan de tarieven komen ze niet aan is niet de bedoeling een budget aanbieder maakt geen reclame of bied geen service aan telefoon  als gebeurt via e-mail of chat bestaat al jaren zo een aanbieders

dacht dat UglyDuck de eerste was kan er ook naast zitten alles verandert vlug

sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Ik dacht eerst de unlimited formule (29 euro) van mobilevikings te nemen, maar blijkbaar is dat maar 12GB data.

 

Ik ben nu overgestapt naar Hey! , ik had een Mobilevikings formule van 25 euro waarmee ik 10GB data had(+onbeperkt bellen/sms).

 

Maar bij Orange Hey! heb ik nu voor diezelfde 25 euro 40GB data ( +onbeperkt bellen/sms) en voWifi (dat laatste heeft me over de streep getrokken omdat ik hier slecht/geen signaal thuis heb), zo heb ik geen femtocell repeater nodig.

 

Let wel op : De 7 en 15 euro hey! formules zijn niet de moeite waard, te weinig belminuten of data om bruikbaar te zijn. Je zal dus altijd over je budget gaan. Je kn dan beter kijken naar de 15 euro formule van Mobilevikings 5GB+onbeperkt bellen/sms'en

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

@sebastienbo2  

Als je bij Telenet een One of One up hebt en je hebt één nummer dan had je ook 40 GB data aan volle snelheid en erna aan verlaagde snelheid. Moest je meerdere nummers hebben bijvoorbeeld 3 en je hebt die in de One dan heb je 160 Gb mobiele data aan volledige snelheid en daarna aan verlaagde snelheid. Ook Telenet heeft VoWifi en VoLte , als je toestel erbij staat in de ondersteunende toestellen.

 

Houd er rekening mee dat je bij Hey na die 40 GB kan verder surfen tegen betaling , heb deze info al opgezocht. Het is niet dat ik het niemand gun om er heen over te stappen integendeel zelfs maar wilde het wel even benoemen hier. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Patrick,

 

Ja idd, ik heb lang getwijfeld tussen telenet one en orange Hey!

 

Maar ik vond nog een paar andere subtiele verschillen:

1) Bij telenet mag je die 40GB niet in het buitenland opbruiken, je word gelimiteerd aan 20GB ofzoiets , bij Orange mag je de volle 40GB in EU opbruiken.

2) Bij telenet one word voor het eerst op de Belgische markt een snelheidslimiet ingevoerd voor GSM internet , namelijk 30mbit down. Als je terug sneller wil zoals vroeger, dan moet je 10 euro/maand extra betalen voor "One UP" optie  Bij Orange is er geen Limiet.

3) Wat ik wel super leuk vond bij Mobilevikings was de out-of-bundle limiet, daarmee kon je zelfs kiezen hoeveel euro je in totaal buiten je bundel mocht gaan. Bij mij stond dat op 5 euro, zo dat ik nog af en toe een parking sms kan sturen ofzo, bij telenet bestaat dat niet, ze hebben een vastgezette limiet van 60 euro maar dat telt enkel voor data, dus je kinderen kunnen gemakelijk 0900 nummers zitten bellen of betaal sms'en sturen ...ik heb zo ooit in griekenland KOS zonder te weten een verbinding gemaakt met een turkse gsm mast...dat grapje had mij 84 euro gekost op maar 4 minuten tijd... Dus ja ik hoop dat telenet ééns afkomt met een out of bundle limiet in de plaats van met een data limiet die niet eens veranderd kan worden...Ik zou ook graag een optie willen om enkel data te mogen gebruiken binnen Zone 1 (eu) , daarbuiten is elke mb zelfs voor een miljonair te duur. Best een sim kaart kopen in het buitenland

 

Wat mij trouwens ergerd aan telenet  en orange unlimited abbonementen, dat is die verlaagde snelheid als je bundel op is 512kbits/sec

Dat is totaal onbruikbaar, dat komt overeen met 64kbyte per second. Webpaginas zijn tegenwoordig gemiddeld 1,5mbyte (fotos/videos/ads/achterliggende scripts/webapps libraries en data/etc..)

Dus 1 pagina downloaden kost je 24 seconden. Het is zelfs zo traag dat de meeste https/SSL verbindingen timeouts krijgen en dus helemaal niet werken. Probeer maar eens te whatsappen, dat gaat niet omdat het ook gebruik maakt van SSL

Ze mogen dat van mij opkrikken naar 1,5mbit/sec, dan krijg je geen SSL timeouts meer en is er toch nog iets mogelijk.

 

 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

@sebastienbo2 

Daar heb je inderdaad wel gelijk in dat er natuurlijk ook beperkingen zijn bij de twee providers. Het voordeel is wel je kan direct E-sim nemen dat is iets waar Telenet ook mee achteraan loopt. Oke ze zijn zo innovatief geweest om het als eerste te lanceren op een smartwatch maar voor de gsm is Orange en Hey dan weer innovatief geweest om dit te lanceren op de gsm.

 

Bij Telenet zit je in de EU inderdaad aan 20 Gb verbruik , oke ook bij meerdere simkaarten stijgt die data pot ook weer. Bij Hey mag je inderdaad de volle pot gebruiken ook in de Eu dat is dan wel een voordeel.

 

Allersinds hoop ik dat je tevreden bent bij Hey. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Voor mij was de stap niet groot, mobilevikings was ook Orange, ik was overgeschakeld op 30min, dankzij esim. Bij mobilevikings had ik ook esim. Nooit meer problemen met sim kaarten of er moeten op wachten. Als je in het buitenland bent en je gsm is gestolen, dan kan je op zo je sim overzetten op je nieuwe gsm.

 

En een groot risico is overstappen niet meer, als het mij niet aanstaat, kan ik op 1 maand ergens anders overstappen, het is even flexibel geworden als prepaid. Ik ga wel erg die out-of-bundle limiet missen. Dat gaf me zekerheid voor men budget. Orange had me wel gezegd dat ze het bij hun ook aan het implementeren zijn.

Bij telenet mogen ze daar ook werk van maken, als je ziet wat die vrouw voorgehad heeft die net overgestapt was naar Telenet one:

https://radio2.be/de-inspecteur/telenet-past-website-aan-na-klacht-bij-de-inspecteur-over-onbeperkt-...

Dat zou haar ook nog kunnen overkomen met Belminuten etc..

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

@sebastienbo2 

Een overstap is tegenwoordig ook zo te regelen en je hebt geen contractuele verbindingen meer tenzij...je een gsm bij je abonnement neemt op afbetaling. Maar dat is een ander onderwerp. 

 

Het echte onbeperkt zit bij Proximus daar betaal je ook € 50 per maand voor maar het is onbeperkt. Enkel in de EU krijg je 50 GB om te gebruiken maar in België is het onbeperkt en dus ook zonder verlaging van de snelheden. 

 

Telenet zou daar ook aan kunnen beantwoorden in de One of One Up maar we moeten zien wat de toekomst brengt. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

aantal vrienden zijn gelijk overgestapt van mv naar hey  is toch 4 euro gespaard

de rest zit nog vast met hun jaar contract van lyca 

als jullie nog een speler weten die onder de prijs gaat van 13 euro met 10gb data

laat iets weten is goed voor de onderhandeling

sebastienbo2
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Is die Lyca wel juridisch geldig in Belgie?

Volgens de telecomwet mag je na 6 maanden zowieso weg gaan (als je niet meer dan 5 sims hebt):

Hier is wat meer info

https://techpulse.be/nieuws/143787/wanneer-en-hoe-mag-je-je-abonnement-opzeggen/

 

Ze hebben toch geen toestellen gekocht? Zelfs als ze toestellen gekocht hebben kunnen ze weg na 6mnd, maar dan moeten ze de restwaarde van die toestellen wel betalen.

 

Overstappen is trouwens super simpel, je moet niets doen, je nieuwe provider regelt alles voor jou.

Stel dat je nog twee maand van die zes te gaan hebt, dan kan het wel zijn dat je een vergoeding moet betalen aan je ex provider, die gelijk is aan 2 maand resterende maanden. Bijvoorbeeld 2 x 15 euro

Maar na 6 maanden mogen ze je geen vergoeding meer vragen.

Ook handig om te weten: als ze hun prijzen gewijzigd hebben dan mag je zelfs nog vroeger opzeggen.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

Terechte opmerking @sebastienbo2 . Naar mijn weten verkoopt Lyca Mobiel geen gsm toestellen . Daarnaast is elk standalone contract maandelijks opzegbaar dus dan zou Lyca het niet wettelijk in elkaar gezet hebben tenzij het in je contract staat. 

 

@luc55  zou dat toch eens laten nakijken. Want heb net eens gezien via Lyca en daar staat nergens dat je verbonden wordt aan een contract van 2 jaar. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2683
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

neen bij lyca betaal je vooraf  (korting en goed klanten krijgen extra korting )lyca (2).jpg

neen toestellen verkopen ze niet

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Hey! van Orange als antwoord op budgetproviders

@luc55  

Je krijgt een korting als je 12 maanden klant wordt maar dat is niet gezegd dat je niet kan over gaan naar een andere provider. Als je weg gaat ben je die korting kwijt en krijg je die ergens anders niet. 

 

In de tekst staat enkel dat je bij hun pas van tarief plan kan veranderen als je termijn gedaan is waarvoor je ingetekend hebt. Maar er staat nergens dat je niet over mag gaan naar een andere provider. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.