Beantwoorden
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand al ervaring met de Slimme Pakjesbox van Telenet?

Hallo iedereen!

 

Zijn hier gebruikers op dit forum die de Slimme pakjesbox van Telenet al in gebruik hebben? 

https://toestellen.telenet.be/smart-package-box-tn-2108292.html

 

@Suzy Ik zie dat er een gesloten gedeelte op het forum is met 13 leden. Jammer dat dit niet openbaar staat. Wat is de meerwaarde van dit gesloten te houden? Lijkt mij net interessant om die opinies en gesprekken te lezen alvorens zelf één te bestellen?

Enfin; dat terzijde! 😃

 

Hoe zijn jullie ervaringen met deze box? Wij hebben nu de ParcelHome maar merken dat koeriers het toch nog extreem lastig vinden om een 6 cijferige code in te tikken. Ze gooien het dan maar achter het poortje in de regen. Alle respect voor de koeriers, ze hebben natuurlijk ook een enorme tijdsdruk, vandaar dat ik op zoek ben naar een simpelere oplossing gezien we toch vrij vaak pakketjes ontvangen.

 

Het "Just press the button once and open the lid" lijkt mij heel simpel. Ideaal dus! Indien een tweede koerier op de knop drukt terwijl het ander pakketje er nog in zit, moet je wel via de app bevestigen. Zoveel tijd zal die mens niet hebben denk ik, maar dat is dan eventueel zelf te regelen dat pakjes niet op dezelfde dag geleverd worden.

 

Dus.... Mensen die 'm al hebben en hun ervaringen willen delen? 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Slimme pakjesbox

Tags (1)
4 reacties
MatthiasCaen
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
Safespot Smartlock Al 25 duimen! Play Fit

Iemand al ervaring met de Slimme Pakjesbox van Telenet?

Beste @JarneD  ,

 

Aangenaam!

 

De reden dat we het forum  gesloten houden is om huidige deelnemers niet af te schrikken om hun verhalen te delen. Gezien je interesse is het wel een goed idee om jou ook deel te laten uitmaken van de groep. (Ook andere boxoplossingen en ervaringen zijn welkom 😀). @Suzy  kan jij @JarneD  ook toevoegen?

 

De Slimme Pakjesbox is inderdaad heel simpel in gebruik voor de koerier! Gewoon op de knop duwen en de box gaat open. Uit onze allereerste ervaringen weten wel dat niet alle koeriers dit doen - maar we hebben stickers toegevoegd om ze hier naartoe te "leiden".

 

Uit onderzoek en ervaring weten we dat meerdere bestellingen niet zo vaak voorkomen. Indien dit wel het geval is werkt de pushmelding meestal voldoende. Er zijn ook mogelijkheden om de box terug open te maken vanop afstand als je een Premium Account hebt, we zouden graag van onze klanten leren of dit een absolute must is voor het optimale gebruik.

 

Fijne namiddag!

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewMatthias
De Slimme Pakjesbox
svanderh
Freshman Meerweter
Berichten: 57
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock De vlam zit erin.

Iemand al ervaring met de Slimme Pakjesbox van Telenet?

Hoi @JarneD

 

gebruikservaring: Ik heb de box al een heel tijdje staan (+/- 1j).

Hij wordt bij mij heel veel gebruikt: sommige leveranciers (bpost/postnl) bellen zelfs niet meer aan, en leveren direct in de box. Anderen bellen aan, en als er dan niemand open doet, plaatsen ze het in de box.

Bij de eerste levering gaat de box vanzelf open, voor een bijkomende levering moet idd via de app de box openen.
Ik heb nog geen enkel levering gemist sinds de plaatsing van de box (toegegeven... corona, dus je bent veel thuis dus minder kans op gemiste leveringen)

 

Ik heb ook al aantal keer 'bijkomende leveringen' gehad, een keer zelfs 3 leveringen op een dag, terwijl ik niet thuis was.
ik wist dat er mogelijkerwijs leveringen gingen zijn, wat wil zeggen dat je natuurlijk wel je telefoon in de gaten moet houden op dat moment (ik wist wel niet dat er 3 leveringen gingen zijn...). De leveringen zijn ook zonder probleem verlopen.

 

Ik volg je helemaal qua moeilijkheidsgraad voor de delivery partij: een code intikken is dikwijls teveel gevraagd. het moet snel aan, en het is niet goed om een hele uitleg naast de box te moeten hangen voor hun 🙂

 

Steven.

ps: voor alle duidelijkheid: ik heb meegewerkt aan dit project, maar geef je hier gewoon even mijn 'real life' ervaring mee.
Mijn dochter (die niet meer thuis woont) laat soms bij ons leveren, omdat ze weet dat het altijd toe komt en er niemand thuis hoeft te zijn. Zelf heeft ze geen plaats voor een box.

Oikoi Team
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Iemand al ervaring met de Slimme Pakjesbox van Telenet?

Bedankt voor de uitgebreide reacties allemaal!

 

Als de koerier op de knop drukt terwijl er al een pakje in zit, zit er dan veel vertraging op de push notificatie? Wij hebben ook een videofoon op Wifi van Bticino en als er iemand aanbelt dan duurt het toch een 10 tal seconden voor de notificatie via de app binnenkomt. Iemand die aanbelt heeft net iets meer tijd maar een koerier zal het sneller opgeven.

 

Hoe is die delay? 

svanderh
Freshman Meerweter
Berichten: 57
Safespot WOW, overzichtelijk! Smartlock De vlam zit erin.

Iemand al ervaring met de Slimme Pakjesbox van Telenet?

Hoi JarneD,

 

Je hebt gelijk, de notificatie moet snel komen, mijn ervaring met deurbellen is idd ook dat dit kan 'tegenvallen'. Bij de box duurt deze delay een seconde of 3.

Ik heb het even voor voorbeeld video opgenomen:

 

 

In het filmpje kan je zien:

  • Dat ik de app open, zodat je kan zien dat er al leveringen zijn geweest (hier voor het filmpje natuurlijk)
  • Dat ik de app afsluit (staat dus niet meer open in de achtergrond)
  • Dat mijn iphone verbonden is via 4G (en dus niet op hetzelfde netwerk als de box)
    • Dit maakt trouwens geen verschil, het is altijd een cloud integratie
  • Dat ik de timer start, en op ongeveer 5-6 seconden de knop indruk (aanvraag van een leverancier dus)
  • Dat de notificatie ongeveer 3 a 4 seconden nadien toe komt op mijn iphone
  • Dat ik dan de app open en de toelating geef voor een extra pakje, en dat de knop dan groen wordt
  • Dat ik een notificatie krijg dat er een levering is gedaan.

Uiteraard spelen er nog andere factoren mee, en kan het soms een seconde of 2 langer duren, en verder hangt natuurlijk ook veel af hoe snel je kan reageren.

Maar mijn ervaring na vele testen is wel positief, ook over de reactiesnelheid dus.

Oikoi Team