24771
netweters
|
152584
antwoorden
|
20720
vragen
|
Even ventileren! Ik erger me er al jaren aan: Telenet plaatst routers in onze huizen die enkel via Mijn Telenet beheerd kunnen worden, en vervolgens maken ze die dienst bij de minste update onbereikbaar voor lange periodes. Vandaag is het weer eens zover: "Van zaterdag 05/12 (22u) tot zondag 06/12 (20u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder."
Dus een volle 22u kan geen enkele Telenet-gebruiker zijn thuisnetwerk nog beheren, voor "verbeteringswerken". Dat zijn toch absoluut onverantwoorde downtimes? Kan er hier iemand een blik achter de schermen geven en me uitleggen waarom dat hele systeem altijd integraal plat moet zodra er aan gewerkt moet worden? En of er misschien hoop is op beterschap?
Modem 24*8 CV7160E EMTA 3.
Is geen only.Wordt wel zo genoemd.
Er zit een telefoon uitgang op.
@robatoras Het is niet omdat er een een telefoonuitgang op zit dat het geen modem only is of kan zijn. Dat heeft daar niets mee te maken.
Misschien geen discussie waard, maar gezien er toch nog altijd verwarring is als we over de Telenet modems spreken, zou ik voorstellen dat we met z'n allen proberen de juiste termen te gebruiken.
En waarom niet gewoon de benamingen gebruiken die Telenet gebruikt, dan is er géén verwarring meer (ook niet als je naar de Helpdesk belt) 😊.
Hieronder een overzichtje van de courante Telenet modems/routers:
Ik laat bewust de nog oudere modellen uit het lijstje. Wie nog een toestel heeft die niet in dat lijstje voorkomt, kan die best gaan inruilen voor een nieuwer model (gezien deze niet meer de snelheid aankunnen van de huidige abbo's) ...