Beantwoorden
EddieCoyle
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Netjes! Leesclubje starten? Pageturner!

Mijn Telenet: absurde downtimes

Even ventileren! Ik erger me er al jaren aan: Telenet plaatst routers in onze huizen die enkel via Mijn Telenet beheerd kunnen worden, en vervolgens maken ze die dienst bij de minste update onbereikbaar voor lange periodes. Vandaag is het weer eens zover: "Van zaterdag 05/12 (22u) tot zondag 06/12 (20u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder." 

 

Dus een volle 22u kan geen enkele Telenet-gebruiker zijn thuisnetwerk nog beheren, voor "verbeteringswerken". Dat zijn toch absoluut onverantwoorde downtimes? Kan er hier iemand een blik achter de schermen geven en me uitleggen waarom dat hele systeem altijd integraal plat moet zodra er aan gewerkt moet worden? En of er misschien hoop is op beterschap? 

Tags (1)
18 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@EddieCoyle  kan me voorstellen dat het niet geheel prettig is als deze werkzaamheden gebeuren. Het nadeel ervan is dat 'mijn Telenet' gekoppeld is aan een achterliggend systeem en als er dus die verbeteringswerkzaamheden uitgevoerd worden dat ook daadwerkelijk 'mijn Telenet' onbruikbaar is. Het is dus niet gezegd dat er ook iets veranderd in 'mijn Telenet' maar achterliggend kan er iets veranderd worden. Die dingen die achterliggend veranderen zijn meestal voor ons als klant niet te zien maar de kleine dingen zorgen er wel voor dat alles beter voor ons loopt. Of dat ze dingen sneller maken en beter maken of er zijn heel kleine wijzigingen die noodzakelijk zijn.

 

Dit gaat ook niet veranderd worden want dit is al jaren zo. Je zou kunnen zeggen dat ze deze werken beter in de nacht doen in plaats van het weekend van dat uur tot dat uur , dat zou dan beter zijn. Maar we krijgen wel een verwittiging en dat is ook wel positief want als je van niks weet dan is het ook niet netjes. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet: absurde downtimes

@EddieCoyle  Diep ademhalen en ondertussen is anders doen. Maak een wandelingetje, het zonnetje schijnt. 😄😁. De volgende 6 dagen kan je weer van alles doen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mijn Telenet: absurde downtimes

Ligt inderdaad elke week gemiddeld 10u plat, vreemd allemaal.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@m-jan20  dat kan ook zijn dat er achterliggend bepaalde update's zijn die noodzakelijk dienen te gebeuren. En zoals ik al in de eerste post zei het achterliggend systeem is gekoppeld aan 'mijn Telenet'. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Mijn Telenet: absurde downtimes

Kan inderdaad allemaal goed zijn, maar is toch opvallend.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@m-jan20  ik merk wal inderdaad dat het meer is als vroeger daar heb je gelijk in. Ik vermoed dat er een overstap gaande is naar iets nieuws achterliggend. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet: absurde downtimes

@patrick37 @EddieCoyle @m-jan20  Dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Te laat voor de Sint maar misschien toch onder de kerstboom of een leuke verassing om 2021 mee te beginnen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@igvfer  daar gaan wij niks van merken dit is enkel achterliggend en voor de medewerkers intern die dit merken. Voor ons zal alles hetzelfde blijven , maar het kan een verrassing zijn moest er toch een wijziging zijn. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7770
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Mijn Telenet: absurde downtimes

@patrick37  Inderdaad.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@igvfer  zou de interne keuken niet prijs geven hier op het forum. Het is maar een kleine hint die ik je geef 🙂 De achterliggende systemen ken ik wel en ook waar er mee gewerkt wordt. Maar probeer even je post aan te passen als dat gaat. 

 

En ja ze zijn er langer over bezig om bepaalde dingen aan te passen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Mijn Telenet: absurde downtimes


@EddieCoyle  schreef:

 Vandaag is het weer eens zover: "Van zaterdag 05/12 (22u) tot zondag 06/12 (20u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder." 

 

Geen last van het wordt ruim van ter voren aangekondigd.

En verbeteringswerken moeten nu eenmaal gebeuren.

 


 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

Dit is het tweede grote voordeel van een modem-only met eigen router. Je beheert alles lokaal, geen "mijn telenet" nodig.

Het eerste voordeel is natuurlijk dat je veel meer en preciezer kunt instellen op een eigen router dan op een HGW via "mijn telenet".


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Mijn Telenet: absurde downtimes

Een klant sturen naar een "modem only" (welke trouwens niet meer verkrijgbaar is), omdat Telenet zijn beheerplatform om de 5 minuten down ligt: ongehoord! 😁


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Mijn Telenet: absurde downtimes

@Steven-E 

 

Het mag natuurlijk ook een E-router zijn 😋

 

Maar niemand moet dat doen hé ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.