24771
netweters
|
152584
antwoorden
|
20720
vragen
|
Even ventileren! Ik erger me er al jaren aan: Telenet plaatst routers in onze huizen die enkel via Mijn Telenet beheerd kunnen worden, en vervolgens maken ze die dienst bij de minste update onbereikbaar voor lange periodes. Vandaag is het weer eens zover: "Van zaterdag 05/12 (22u) tot zondag 06/12 (20u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder."
Dus een volle 22u kan geen enkele Telenet-gebruiker zijn thuisnetwerk nog beheren, voor "verbeteringswerken". Dat zijn toch absoluut onverantwoorde downtimes? Kan er hier iemand een blik achter de schermen geven en me uitleggen waarom dat hele systeem altijd integraal plat moet zodra er aan gewerkt moet worden? En of er misschien hoop is op beterschap?
@EddieCoyle kan me voorstellen dat het niet geheel prettig is als deze werkzaamheden gebeuren. Het nadeel ervan is dat 'mijn Telenet' gekoppeld is aan een achterliggend systeem en als er dus die verbeteringswerkzaamheden uitgevoerd worden dat ook daadwerkelijk 'mijn Telenet' onbruikbaar is. Het is dus niet gezegd dat er ook iets veranderd in 'mijn Telenet' maar achterliggend kan er iets veranderd worden. Die dingen die achterliggend veranderen zijn meestal voor ons als klant niet te zien maar de kleine dingen zorgen er wel voor dat alles beter voor ons loopt. Of dat ze dingen sneller maken en beter maken of er zijn heel kleine wijzigingen die noodzakelijk zijn.
Dit gaat ook niet veranderd worden want dit is al jaren zo. Je zou kunnen zeggen dat ze deze werken beter in de nacht doen in plaats van het weekend van dat uur tot dat uur , dat zou dan beter zijn. Maar we krijgen wel een verwittiging en dat is ook wel positief want als je van niks weet dan is het ook niet netjes.
@EddieCoyle Diep ademhalen en ondertussen is anders doen. Maak een wandelingetje, het zonnetje schijnt. 😄😁. De volgende 6 dagen kan je weer van alles doen.
@m-jan20 dat kan ook zijn dat er achterliggend bepaalde update's zijn die noodzakelijk dienen te gebeuren. En zoals ik al in de eerste post zei het achterliggend systeem is gekoppeld aan 'mijn Telenet'.
@patrick37 @EddieCoyle @m-jan20 Dat is inderdaad ook mijn vermoeden. Te laat voor de Sint maar misschien toch onder de kerstboom of een leuke verassing om 2021 mee te beginnen.
@igvfer daar gaan wij niks van merken dit is enkel achterliggend en voor de medewerkers intern die dit merken. Voor ons zal alles hetzelfde blijven , maar het kan een verrassing zijn moest er toch een wijziging zijn.
@igvfer zou de interne keuken niet prijs geven hier op het forum. Het is maar een kleine hint die ik je geef 🙂 De achterliggende systemen ken ik wel en ook waar er mee gewerkt wordt. Maar probeer even je post aan te passen als dat gaat.
En ja ze zijn er langer over bezig om bepaalde dingen aan te passen.
@EddieCoyle schreef:Vandaag is het weer eens zover: "Van zaterdag 05/12 (22u) tot zondag 06/12 (20u) is Mijn Telenet niet beschikbaar door verbeteringswerken. Onze excuses voor de hinder."
Geen last van het wordt ruim van ter voren aangekondigd.
En verbeteringswerken moeten nu eenmaal gebeuren.
Dit is het tweede grote voordeel van een modem-only met eigen router. Je beheert alles lokaal, geen "mijn telenet" nodig.
Het eerste voordeel is natuurlijk dat je veel meer en preciezer kunt instellen op een eigen router dan op een HGW via "mijn telenet".