Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Nieuwe formule YUGO

Korte samenvatting over YUGO 5C3D3704-D4DB-4050-9603-1D59D6225112.png

 

Tags (1)
42 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe formule YUGO


@igvfer  schreef:

Ik vraag mij af hoeveel ongebruikte en onbekeken boel die mensen op hun computer staan hebben om meer dan 750 GB in de piekuren te gebruiken. 


Wat iedereen met zijn volume doet,gaat niemand wat aan,hij betaalt er trouwens ook ruim genoeg voor.

Netflix verbruikt tussen de 3 en 7GB op 1 uur.

Met fibernet400 betaal ik 15 euro extra per maand,dan is er 750GB snel door aan 180GB op 1 uurtje .En ik dowload heus niet illegaal.Is zoals een Porche,maar je mag maar 25 liter per maand tanken.Kom nou.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe formule YUGO

In de beperking toont zich de meester. Ik kom, jammer genoeg misschien, uit de tijd dat er zuinig moest omgesprongen worden met data. Programmeurs draaiden programma's met een minimum aan code. Maar nu steekt het allemaal zo nauw niet meer.  Onbeperkt geheugen, onbeperkte HDD, onbeperkte processorkracht, supersnel internet enz. zal ervoor zorgen dat we binnen een 10-tal jaar, als het zolang zal duren, net zoals in het verkeer files gaan hebben, snelheidsbeperkingen enz..

En ik kan mij uiteraard voorstellen dat er in een gezin veel gebruikt wordt. Ze zitten misschien met 4 personen naar krek dezelfde film van Netflix te kijken op een lichtelijk verschillend tijdstip. En wie durft er, als hij eerlijk wil zijn, te zeggen dat zijn harde schijf op zijn computer niet voor een groot stuk vol staat met dingen die gedownload zijn en niet meer bekeken worden?

Maar kom met die nieuwe Yugo gaan er toch al 2 personen via mobiel een pak data kunnen versassen als het op beeldjes kijken e.d. aan komt. Maar ja het zal nu toch wel net zijn wat ze niet willen zeker?

Het was trouwens gewoon een vraag dat ik stelde maar tot nu toe is er nog geen enkele geweest die mij geantwoord heeft met cijfers en feiten.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe formule YUGO

@igvfer om te antwoorden op je vraag; mijn MacBook Pro heeft 120 GB opslag en hiervan is er 32 GB in gebruik. Geen "ongebruikte brol" dus Smiley Knipoog

 

Bij ons gaat het puur om met 6 zijn, en dan kan de limiet van 750 GB soms krap worden, maar eerlijk gezegd merken wij met ons wifisysteem de verlaging naar 10 mb/s niet altijd. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe formule YUGO

Maakt helemaal niets uit.Waarom komt Telenet met reclame een boost aan 15 euro van 200 naar 400Mbps met dezelfde kleine tank 750GB(money money)

Dat ze dan ook de 750GB in de piek aanpassen naar 1500GB.Of we ze nodig hebben of niet.

Waarom niet onbeperkt volume zoals business 240/30 plus en met boost 500/40.

Zelfs corporate fibernet over koper aan 750/75Mbps heeft onbeperkt volume.

Wigo en Yugo wil ik niet.En wil ik alleen internet aan 400/40Mbps zonder vaste lijn telefonie(dat ik niet gebruik) en zonder hdt tv incl digicoder dan betaal bijna zoveel als nu met mijn 3pack.96 euro netto maandelijks en dan durven ze nog te vermelden je geniet -42,50 combinatie voordeel is zand in de ogen strooien.

 https://www.ziggo.nl/pakketten/

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe formule YUGO

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe formule YUGO


@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Dat zijn de cijfers voor Basic Internet. Wie bij Basic Internet over het volume gaat wordt ook op verlaagde snelheid geplaatst. Naar welke snelheid moet dat dan? Of wil je "verlaagde snelheid" in verschillende smaken, naargelang van welk abo je hebt?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Nieuwe formule YUGO


@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Dat kunnen ze zeker,ziggo in Nederland ook onder Liberty global,daar kennen ze geen telemeter of verlaagde snelheden,ik kan het weten familie en vrienden wonen  in NL.En gebruiken Ziggo.

https://www.ziggo.nl/pakketten/

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe formule YUGO


@igvfer  schreef:
En wie durft er, als hij eerlijk wil zijn, te zeggen dat zijn harde schijf op zijn computer niet voor een groot stuk vol staat met dingen die gedownload zijn en niet meer bekeken worden?

Hier wordt alles bekeken, maar ik heb dan ook maar 150GiB per maand. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe formule YUGO


@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Ik heb Basic Internet. Als die snelheden "verlaagde snelheid" zouden zijn, dan wil ik een upgrade van mijn abonnement (en zonder méé te betalen). 100Mbps d/l en 10Mbps u/l. Zou toch haalbaar moeten zijn? 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe formule YUGO

Zoals nu 10 Mbps down en 1 Mbps up kan je zelfs Netflixen. Dit is natuurlijk niet wat je gewoon bent. Troost je er zijn een pak VDSL gebruikers die onbeperkt hebben maar amper het dubbele van deze bandbreedte. Misschien "de gelegenheid" om dan iets meer aandacht te geven aan het vrouwke, vriend, vriendin, partner. Je moet maar denken dat je "in" bent. Slow cooking, slow p*ping, slow surfing. Smiley Erg vrolijkGefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe formule YUGO


@StefaanH  schreef:

@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Dat zijn de cijfers voor Basic Internet. Wie bij Basic Internet over het volume gaat wordt ook op verlaagde snelheid geplaatst. Naar welke snelheid moet dat dan? Of wil je "verlaagde snelheid" in verschillende smaken, naargelang van welk abo je hebt?


Zijn onbeperkte bundels niet de enige bundels met de 750 GB en dan verlaagde snelheid regel? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Nieuwe formule YUGO


@sb  schreef:

@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Ik heb Basic Internet. Als die snelheden "verlaagde snelheid" zouden zijn, dan wil ik een upgrade van mijn abonnement (en zonder méé te betalen). 100Mbps d/l en 10Mbps u/l. Zou toch haalbaar moeten zijn? 😉


Basis is niet onbeperkt en dus heeft die "verlaagde snelheid" regel toch geen effect op die bundel? op = op...


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5232
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe formule YUGO

Het zou betekenen dat ik als klant constant aan verslaafde snelheid zou surfen. Ik denk niet dat Telenet haar producten zo aan de man wil brengen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwe formule YUGO

JEZUS, wat is YUGO DUUR!

Ik ben me de laatste maanden toch al langzaam aan het voorbereiden aan mijn toekomst omdat ik al bijna 19 ben en van mijn ouders toch al langzaam op eigen benen moet leren staan en volgend jaar gaan werken enzo, dus Yugo was voor mij wel op het eerste zicht BANG... Maar nu ik de prijs weet is het meer van BANG prijskaartje!


€100 voor YUGO-APPTV/PLAY/INTERNET is wel belachelijk duur!

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe formule YUGO


@m-jan20  schreef:

@sb  schreef:

@m-jan20  schreef:

Op zich begrijp ik de 750 GB limiet wel, maar de verlaagde snelheden mogen dan wat rapper zijn: 

- 50 mb/s download 

- 5 mb/s upload 

zou toch haalbaar moeten zijn? 


Ik heb Basic Internet. Als die snelheden "verlaagde snelheid" zouden zijn, dan wil ik een upgrade van mijn abonnement (en zonder méé te betalen). 100Mbps d/l en 10Mbps u/l. Zou toch haalbaar moeten zijn? 😉


Basis is niet onbeperkt en dus heeft die "verlaagde snelheid" regel toch geen effect op die bundel? op = op...


Wat bedoel je daarmee? "op = op"  en "verlaagde snelheid" zijn begrippen die op ALLE abonnementen van toepassing zijn en het één leidt automatisch tot het ander. Elk abo heeft zijn eigen limiet. Wanneer die limiet bereikt is, dan is het zowel "op = op" als "verlaagde snelheid". Voor alle abonnementen. Tot aan de volgende periode. Tenzij je volume bijkoopt.

 

Er is wel ergens een uitzondering voor Wigo als ik me niet vergis, daar betekent "op = op" in sommige gevallen echt gedaan met surfen, wachten tot de volgende periode. Maar daar weet ik het fijne niet van.

 

In ieder geval, ook "Basic Internet" gaat over op "verlaagde snelheid" na het bereiken van de maandlimiet. Je zit dus nooit echt helemaal zonder internet. Zonder bijkomende kosten.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.