Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe prijsverhoging

Er zou vanaf 4 augustus een prijsverhoging komen

Bron Het laatste nieuws

Wie klant is bij Telenet, zal vanaf 4 augustus meer moeten betalen. De tarieven van de vaste, maandelijkse abonnementskosten van verschillende pakketten gaan met 1,87 procent omhoog, zo meldt het telecombedrijf. “Een verhoging in lijn met de inflatie”, klinkt het

Het gaat om de vaste, maandelijkse abonnementskosten van internet, digitale en analoge tv, mobiele en vaste telefonie. De prijzen van de formules Wigo, Whop, Whoppa, Yugo, King en Kong zullen stijgen. 

Er zijn geen aanpassingen aan de prijzen van onder meer de entertainment- en sportpakketten op televisie (Play, Play More, Play Sports, Play Sports Dagpas), de opties bij vaste telefonie, de installatie- en activatiekosten en de prijzen volgens verbruik. Ook het sociaal tarief verandert niet.

Wat betekent dat voor jou? Bekijk hier de nieuwe prijslijst van Telenet.

Het bedrijf wijst erop dat de kosten elk jaar stijgen. Niet alleen worden de lonen van de werknemers geïndexeerd, maar ook materialen en grondstoffen zoals energie worden duurder.

“We passen onze tarieven aan in lijn met de inflatie. We begrijpen dat deze boodschap nooit aangenaam is”, stelt Telenet in een persbericht. “We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.”

Alle Telenet-klanten krijgen de komende dagen een bericht over de nieuwe tarieven.

In juli vorig jaar maakte Telenet ook een reeks producten duurder. Nadien volgde nog een prijsverhoging (en uitbreiding) van Play

38 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

Je krijgt een like omdat ik geen andere mogelijkheid heb. 🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
nawesi007
Freshman Weetjesweter
Berichten: 25
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Nieuwe prijsverhoging

Kort en bondig: "SCHANDALIG"

Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe prijsverhoging

Als je leest op sociale media hoeveel er weer gaan veranderen …
En hoeveel zouden er na een bepaalde tijd terug komen?
Maar als de bakkers de prijs van het brood, of nog erger, die van de eclairs verhogen, ...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

@BolletjeAls de bakker zijn prijs verhoogt net voor nieuwjaar: "Moet je uw jaar goedmaken"

Net voor de vakantie: "Moet je uw vakantiegeld verdienen?"

Net na de vakantie: "Moeten wij uw vakantie betalen?"

Heb het 27 jaar mogen horen. Maar niemand die medelijden had als er een bedrijf in de omgeving sloot en je plots 10% van je inkomsten kwijt was. Of als er wegenwerken waren. Dan was het van je moet maar zien dat je reserve hebt.

Als je het niet wil betalen dan moet je het niet kopen. Of zoeken naar een goedkoper en ...beter alternatief.

Mensen moeten nu eenmaal klagen en ze kunnen ook nog altijd aandelen kopen van Telenet, dan delen ze in de winst. Of in het verlies als de koers daalt. 🤣



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
panter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Nieuwe prijsverhoging

Tja van toen de Amerikanen grote baas werden , toen begreep ik het al.Weet zeker dat er meer reclame in de uitzendingen komt.Waarom moeten we al die brolzenders ,die bijna niemand kojkt , in onze bundel hebben?Met het gevolg dat kwaliteitszenders gaan verdwijnen...Ik ga ze niet noemen ,om ze niet op gedachten te brengen.Niet dat de concurrentie beter is.maar ze na apen..Dan nog te weten dat we de duurste tarieven hebben van Europa!!

Nog iets, opgenomen programmas zijn eigendom v d zenders zelf.Telenet is geen tv zender, die reclame zender buiten gelaten.Nu telenet geheel geprivatiseerd is zal het alleen moeten renderen, kwaliteit is niet meer prioriteit, het is toch al dubbel en dik betaald door de klanten, die hun loon niet zo zien indexeren, alhoewel er nu weer veel afgedankte politiekers komen mee zetelen en - graaien !

Ex-Netweter
 

Nieuwe prijsverhoging

Tja ... Niet veel aan te doen zeker? Toch wel een raar tarief na de komma. Kunnen ze dat niet fatsoenlijk afronden? 😂

Heb enkel TV dus veel verschil gaat dat voor mij niet maken. 

We zien wel.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe prijsverhoging


@Ex-Netweter  schreef:

Heb enkel TV dus veel verschil gaat dat voor mij niet maken. 

We zien wel.


TV: € 17,90/maand > € 18,22 (+ € 0,32)

 

Daarnaast heb ik ook Basic Internet:

 

€ 27,80/maand > € 28,31 (+ € 0,51)

 

Als nu de snelheid en het maandvolume ook omhoog zouden gaan... (-:


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Nieuwe prijsverhoging

Inderdaad Telenet zou beter prijzen verhogen samen met meer mobiel data of HOGER SNELHEID VAN VAST INTERNET!!!!!😡

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7760
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

@panter 

Telenet is een commerciële privéinstelling eigendom van privé investeerders, in tegenstelling tot Proximus die voor een groot stuk eigendom is de Belgische staat. En die heeft ook zijn tarieven verhoogd in het voorjaar. Zo kost hun Tuttimuspakket 109.97€ met 2 gsm abonnementen (3 GB data, elk) inbegrepen en Netflix (2 schermen). Trek daar Netflix af (10.99€) dan kom je aan 98.98€ dat is amper 5.06€ goedkoper dan het Wigo abonnement met 2 simkaarten en 9 GB data gezamelijk en dubbel zoveel download bandbreedte en 33% meer Upload bandbreedte.

Komt daarbij dat je bij Telenet practisch 90% zeker bent van je down- en upload bandbreedte.

En terloops:

De meeste mensen hebben een indexaanpassing van hun loon gehad in januari. Sommigen krijgen dat zelfs om de paar maanden. Zelfs mijn pensioen is verhoogd. Met die 18€ dat ik nu meer krijg kan ik die kleine 2 euro per maand meer aan Telenet betalen. Mijn waterfactuur en elektriciteitsfaktuur is meer gestegen hoor. En dan nog grotendeels aan taksen en toeslagen. En ik krijg geen beter of meer water of elektriciteit hoor.🤔😭



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

Nieuwe prijsverhoging

Voor een 1.92 euro ga ik zeker niet moeilijk doen hoor, we eten er geen boterham minder om.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5224
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Nieuwe prijsverhoging

@francis50 

 

Ik PM je mijn rekeningnummer dadelijk. Jij kan € 1,92/maand wel missen en ik kan het goed gebruiken. Deal? (((-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe prijsverhoging

@sb 

Ik leef ook van een uitkering (invalide) maar als het niet meer stijgt, prijs ik mijn eigen nog gelukkig. Wij zijn met 5 thuis en voor ongeveer hetzelfde bij Proximus als bij Telenet betaalde ik vast maandelijks € 255,00!!! Nu heb ik bij Telenet meer voor minder geld. Nu is mijn vaste kost € 173,00. Dat scheelt hem een slok op een borrel.

bij Proximus was Netflix inbegrepen in uw pack (zogezegd) achteraan op de laatste pagina van rekeningen door derden, betaalde je netjes € 10,99 voor Netflix. Bij Proximus had ik 5 gsm abonnementen met 5GB data, onbeperkt bellen en sms’en nodig, à € 26,99 enkel en alleen voor de mobiele abonnementen per stuk. Bij Telenet heb ik een mobiele pot van nu 25GB met 5 gekoppelde Simkaarten + vaste lijn + internet 200 Mbps (Proximus slechts 100 Mbps in theorie) + TV. Dit alles voor de prijs van € 124,00 in de maand. Bij Proximus was TV + vaste lijn en internet nog apart gefactureerd. De snelheid bij Telenet klopt zo goed als beloofd, wat ik van Proximus niet kon zeggen. Bij Proximus had ik Netflix. Bij Telenet Play More. Das wel duurder dan Netflix maar bij Play More heb je weinig films waar je nog apart voor betaald (à la carte). Bij Netflix moet er voor meer films bijbetaald worden. Bij Proximus had ik geen sportkanaal. Bij Telenet wel. Bij Telenet heb je triiing bij Proximus niets vergelijkbaars. En zo kan ik nog dingen opnoemen. Dus bij Proximus € 255,00 min € 173,00 = € 82,00 verschil en dan nog voor een beter product dan voorheen. Akkoord, ik heb wat probleempjes bij Telenet, maar die worden stelselmatig opgelost... 

Ik weet bij wie ik blijf. En buiten Telenet en Proximus kan tot op heden nog geen enkele andere provider hetzelfde bieden, laat staan voor dezelfde prijs. Ik heb mijn configuratie al eens berekend bij Orange en Scarlet, maar op het einde van de rit wordt het voor mij even duur of zelfs duurder. Ook bied Orange en Scarlet geen film programma aan als ook geen sport kanalen. Bij Orange is het het zelfde als bij Proximus: 5 mobiele abonnementen voor € 25,00 het stuk. Snelheid is ook maar 100 Mbps want voor 200 betaal je ook extra. En over Scarlet zal ik maar zwijgen...

Never trust in Dust
Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Nieuwe prijsverhoging

Dat telenet geld wilt verdienen is begrijpelijk dat ze de index misbruiken voor opslagen is gewoon ridicule. Want omdat zij altijd opslagen stijgt ook de index lichtjes... Kunnen we vanaf nu jaarlijks een opslag verwachten vanaf nu. Tenzij Di Rupo Premier word en de index een paar jaar weer bevriest. Wel niet zo een populaire beslissen als het excuse dat het voor hun netwerk te updaten is, want ze hebben al minstens 4-5 jaar niks aangepast aan de internet formules buiten wat mobiele tralalala omdat daar nog klanten te rapen zijn.

 

soit ik kan het mij permiteren, en de mensen die het moeilijk hebben kunnen genieten van een sociaal tarief en die worden niet geindexeert wat ik dan wel een goeie zaak vind.

panter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Nieuwe prijsverhoging

Het is wel n beetje off topic hier,maar het is wel zo dat vele kleintjes meer kosten maken.Het loon v werknemer of bediende of pensioen,werkelijk zo?, zal nooit stijgen evenredig met alles wat duurder wordt.Een zelfstandige kan wel ns iets aan de boekhouding doen...Spaargeld ,ook al is het 10 euro,is minder waard na 1 jaar.Werk maar langer voor n habbekrats meer...wat je meer in je hand krijgt zal er vlugger uit gaan.Ons onbetaalbaar pensioen zijn een v d laagste en internettarieven grotendeelsv d hoogste.Wanneer komen de andere landen v europa hun net op de kabel aanbieden?We voeren toch al zoveel duurs in...internet kosten kunnen hierbij alleen maar dalen.