Beantwoorden
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Nieuwe prijsverhoging

Er zou vanaf 4 augustus een prijsverhoging komen

Bron Het laatste nieuws

Wie klant is bij Telenet, zal vanaf 4 augustus meer moeten betalen. De tarieven van de vaste, maandelijkse abonnementskosten van verschillende pakketten gaan met 1,87 procent omhoog, zo meldt het telecombedrijf. “Een verhoging in lijn met de inflatie”, klinkt het

Het gaat om de vaste, maandelijkse abonnementskosten van internet, digitale en analoge tv, mobiele en vaste telefonie. De prijzen van de formules Wigo, Whop, Whoppa, Yugo, King en Kong zullen stijgen. 

Er zijn geen aanpassingen aan de prijzen van onder meer de entertainment- en sportpakketten op televisie (Play, Play More, Play Sports, Play Sports Dagpas), de opties bij vaste telefonie, de installatie- en activatiekosten en de prijzen volgens verbruik. Ook het sociaal tarief verandert niet.

Wat betekent dat voor jou? Bekijk hier de nieuwe prijslijst van Telenet.

Het bedrijf wijst erop dat de kosten elk jaar stijgen. Niet alleen worden de lonen van de werknemers geïndexeerd, maar ook materialen en grondstoffen zoals energie worden duurder.

“We passen onze tarieven aan in lijn met de inflatie. We begrijpen dat deze boodschap nooit aangenaam is”, stelt Telenet in een persbericht. “We blijven de klant uiteraard garanderen dat we verder onverminderd zijn producten zullen blijven verbeteren en aanpassen aan de manier waarop hij ze gebruikt.”

Alle Telenet-klanten krijgen de komende dagen een bericht over de nieuwe tarieven.

In juli vorig jaar maakte Telenet ook een reeks producten duurder. Nadien volgde nog een prijsverhoging (en uitbreiding) van Play

38 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe prijsverhoging

Wie er ook komt, ze zitten ofwel op de draad van Proximus, ofwel op die van Telenet. De prijzen zullen vrij stabiel blijven. Dat is nu juist een gevolg van het gebrek aan Belgisch chauvinisme. Onze overheden, die wij met zijn allen gekozen hebben, hebben de kabel die meestal in eigendom was van intercomunales, verkocht aan het buitenland. Die koper wenst zijn volledige investering terug te verdienen. Dus de koe moet gemolken worden. Of om het op een andere manier te zeggen een belangrijk deel vloeit af naar het moederbedrijf. Niet alles is hiervan terug te vinden in de boekhouding. Er is geen "globale vrijheid". Neem nu de globale aankoop van de TV-boxen. Ofwel gebeurt de aankoop via het moederbedrijf, die uiteraard een percentage kosten aanrekend, ofwel wordt er gewerkt met een retrocessie waarbij de fabrikant aan het moederbedrijf een commissie betaalt. Ongeacht welk systeem, het wordt gespijsd met het abonnementsgeld. Dit is wordt gefaciliteerd door de federale overheid die aast op de miljoenen aan dividend  van Proxius. Dit is niets anders dan een verkapte belasting. Op deze manier is er voor de privé ondernemingen geen reden om een merkelijk lagere prijs te geven dan de hoofdrolspeler.  

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe prijsverhoging

Als de snelheid gaat naar 400 MBPS is het weer 15 euro uitgespaard 🙂 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
JarneD
Freshman Meerweter
Berichten: 76
Een bus vol! Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig!

Nieuwe prijsverhoging

Tja, zal maar +- €1,36 stijgen per maand voor mij. Ik begrijp dat dit voor sommigen niet evident kan zijn, maar alles gaat omhoog in prijs, energie, water, etc... Telenet is dan tenminste transparant en hangt het aan de grote klok en heel het land staat op z'n stelten. Beetje déjà vu naar de eenmalig langere aanrekening die weinigen begrepen (of eigenlijk: velen deden de moeite niet om zich te informeren en dachten dat het een prijsstijging was). Proximus voerde eind vorig jaar (of begin dit jaar?) ook prijsverhogingen in, maar geen haan die er naar kraait. Klagen zit in de genen van (vele) mensen denk ik. Voor sommige is het nooit goed. Het gras is meestal niet veel groener aan de overkant.

 

Trouwens, ik begon gisterenavond eens de berichten op de Facebookpagina van Telenet te lezen. Na 5 minuten was ik al depressief. Zoveel mensen die klagen dat hun facturen de lucht in gaan. Had Telenet gewoon moeten informeren dat de facturen gemiddeld anderhalve euro omhoog gaan in plaats van een simpele algemene "prijsverhoging"? Nu weten veel mensen niet dat het "maar" over een klein bedrag gaat. Zijn ze té transparant geweest? Ook dat is voer voor discussie.

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe prijsverhoging

Bij mij net iets meer dan € 2,00. Valt heus mee.😎

Never trust in Dust
panter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Nieuwe prijsverhoging

Alles wordt met beetjes duurder.De loopkracht gaat achteruit.Parkeer geld...in realiteit het verliest zijn waarde.Waar of niet?Er is veel verdoken armoede...Voor iemand die t kan betalen is n brood of telenet verhoging te pruimen.Maar iemand die al jaren probeert rond te komen...is elke euro veel meer waard.Daarbij is zoveel beterkoop in t buitenland,ja ook het internet...

Als de burger nooit in opstand kwam...leefde hij nog als slaaf in een voortdurend feodaal tijdperk.In realiteit is er niets veranderd...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

@panter 

Goedkoper in het buitenland? Zoveel beter in het buitenland? Droom er maar van. Werken moet je overal als je goed je kost wil verdienen. Internet is misschien in de grote steden goed maar van zodra je een beetje buiten de grote steden gaat...???

En doe zoals de migranten die hier een betere toekomst zoeken en wordt ook migrant, Europa is groot genoeg hoor.🤔



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

Iets moet mij van het hart. Blijkbaar wordt alles tendentieus gebracht om toch maar reacties los te weken. Ik lees vandaag in de krant: De gemiddelde hypotheeklening is verdubbeld sinds 2001. Dat zou niet mogen???? Een Huis is wel ondertussen ook dubbel zo duur geworden. Dus dat volgt alleen maar de tendens. En ik raad iedereen aan om zijn loonbriefje van 2001 eens te vergelijken met dat van nu.

Ik moest 50 jaar geleden ook krabben om rond te komen. Nu is dat voor jonge mensen ook zo maar voor zoveel meer luxe.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
panter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Nieuwe prijsverhoging

Elke grensbewoner gaat voordeliger winkelen in Duits- of Nederland en spaart de autokosten uit en is eens van huis.Ik blijf erbij dat we 1 v d hoogste tarieven hebben wat btr internet,electriciteit rek., persoonbelasting, autobrandstof, enz.Wat je ook verdiend, je inkomen in euro s volgt niet de levensduurte.Ja ook wij betalen voor de immigranten die het hier dan weer wel een land van melk en honing vinden, niet overal is echte oorlog hoor.Wij hebben reden om te klagen.Off topic weet het.Heet topic is dat Orange echt beter in kwaliteit is als Telenet?Of betaalt een Telenet klant ook al meer voor zijn Orange buurman?!

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Nieuwe prijsverhoging

Het gras is echt niet groener aan de overkant . Het is natuurlijk niet fijn als er een prijsverhoging aankomt maar je krijgt er wel wat voor terug , kwaliteit kost geld . Maar vind al die opmerkingen die ik al gelezen heb er een beetje over gaan . Als men in eens meer gemeente belasting moet betalen hoort men de mensen niet , als de boodschappen duurder worden hoort men de mensen ook niet en als de benzine of diesel in eens de top bereiken tja... dan hoor je de mensen ook niet maar Telenet slaat op en iedereen klaagt in eens. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
panter
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
YEAH! CAPSLOCK DAY! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Nieuwe prijsverhoging

Nu heeft 'test aankoop' ook weeral eens ongelijk als deze melden : 'dat we uitgemolken worden' ?!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

Uitgerekend Testaankoop moet dergelijk uitspraken doen. Eerst protesteren en dan dezelfde commerciële praktijken toepassen om leden te werven. Die hebben bij mij toch een stuk geloofwaardigheid verloren. Maar soit "off topic".



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

orange kan misschien betere kwaliteit leveren volgens sommige, maar ze draaien met verlies, elke klant die men heeft brengt hen niks op, ze moeten meer uitgeven aan telenet dan wat er binnenkomt......


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Nieuwe prijsverhoging

@Master-Magic 

Hoe kunnen ze beter zijn als ze van Telenet afhangen? Ze kunnen maximaal gelijkwaardig zijn aan Telenet, om van het duurdere Proximus maar te zwijgen. Ik weet als Telenet iets beloofd, dat ze ook hun woorden omzetten in daden.

Wat test-aankoop betreft, ik ben ooit lid geweest en heb ooit een keer gebeld voor een juridische kwestie en het was teveel als ze moesten antwoorden, en onbeleefd bij. Ik heb onmiddellijk mijn lidmaatschap opgezegd.Das ook een dikke geldschepperij Test-aankoop...

Never trust in Dust
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

@Domi1963 heb eens gelezen dat ze een ander deel van de kabel gebruiken ofzoiets in die aard dat het stabieler is, niet dezelfde internet lijn van telenet.

er zal wel iemand zijn die het kan zeggen met zekerheid, maar ze gebruiken niet dezelfde internet lijn op de kabel.

heb ook enkele maanden Orange gehad en had ook een stabiel internet zoals nu, 

hangt ook beetje af van de plaats dat je woont en de stabiliteit van de kabel en de hoeveelheid klanten diezelfde kabel gebruiken in de straat.

ook de gebruikte modem speelt een rol.

en dit ook 24*8, er kunnen dus 24 klanten op 1 node gezet worden, met Docsis 3.1 is dat nog wat meer.

de kabel word alsmaar beter, daar kan een DSL provider nog wat van leren 😉 (zonder glasvezel).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Nieuwe prijsverhoging

Dat van die 24x8 is niet dat er 24 klanten op een Node kunnen gezet worden. Wel dat er 24 kanalen (frequenties) gelijktijdig kunnen gebruikt worden (vroeger 8). Iedere frequentie heeft een bepaalde hoeveelheid (Mbps) die kan verwerkt worden. Dit zorgt ervoor dat er tot 1.2 Gbps kunnen verwerkt worden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.