De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Nieuwe prijsverhoging

Beantwoorden
Experienced Meerweter
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... En wanneer slaap jij? JACKPOT!

@igvfer 

Jij met je competentie, kan jij mij eens goed uitleggen wat nu eigenlijk een NODE is??😉

Ik heb hier geen kaas van gegeten...

Never trust in Dust
0 Likes
Beantwoorden
Highlighted
Professional Meesterweter
Netweters’ orakel! WOW, overzichtelijk! Jij bent een ware apostel. Krak

@Domi1963  schreef:

@igvfer 

Jij met je competentie, kan jij mij eens goed uitleggen wat nu eigenlijk een NODE is??😉

Ik heb hier geen kaas van gegeten...

Een node is een knooppunt van waaruit de coaxkabel vertrekt in een lus naar alle aangesloten woningen. Over het aantal aangesloten woningen op een lus spreek ik mij niet uit. Wat ik wel weet dat dit reeds verminderd is ten opzichte van vroeger. 

Het is wel een feit dat er nu een snelheid mogelijk is op de kabel van 1.2 Gbps op de 24 gebruikte frequenties tesamen. Dit moet verdeeld worden door alle woningen. Maar niet iedereen is tegelijk bezig. Maar mochten alle woningen nu tegelijk beginnen streamen zou je dit wel merken.

En de nodes zullen dan waarschijnlijk hoofdzakelijk verbonden zijn via glasvezel naar nog grotere nodes en de servers van Telenet.

Uitleg over docsis 3.0 vind je hier: https://en.wikipedia.org/wiki/DOCSIS

Hier zal je lezen dat we Eurodocsis gebruiken met 8 Mhz per kanaal en +- 50Mbps per kanaal. Wat als resultaat geeft; maximum 1200 Mbps of 1.2 Gbps.

De opvolger van Docsis 3.0 kan nog meer data per kanalen verwerken en zal tot 10 Gbps kunnen gaan.

Dus we zijn nog niet van de kabel af. Telenet moet alleen meer en blijvend investeren in hardware. Merr nodes met minder aansluitingen per node. En nodes en modems klaarmaken voor docsis 3.1

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Beantwoorden