24775
netweters
|
152610
antwoorden
|
20723
vragen
|
een goeie maand terug brief ontvangen voor 1 maand gratis play sport, moest je activeren via je box zonder een code, tarief zou aangerekend worden op de volgende factuur en weer afgehouden worden. dus geactiveerd. krijg bijna direct een mail dat door het het activeren van een nieuwe dienst de inbegrepen data van mijn abonnement gehalveerd wordt. nergens stond dat vermeld, en lijkt me ook absurd, ik heb in al die jaren bij telenet al dikwijls een dienst bijgenomen of aangepast of verwijdert, en dit nog nooit meegemaakt
maandje later factuur ontvangen, gratis play sport niet afgehouden, dus opnieuw telefoneren, foutje, en krijg nog een paar weken extra gratis play sport. nu is die gratis periode afgelopen en heb ik een paar dagen voordien telefonisch dit opgezegd.
nu ontvang ik een mail dat mijn sociaal tarief stopgezet is, iets wat ik al langer dan 10 jaar heb. nogmaals telefoontje, reden : door het stopzetten van playsports is er dus weer een dienst aangepast en daardoor wordt het sociaal tarief ook stopgezet ????
dus iedereen opgelet bij het aanpassen van een dienst, vraag eerst welk addertje onder het gras zit
heb dit nog nooit meegemaakt of van gehoord dat men aan je abonnement veranderingen doorvoert, enkel en alleen om je een dienst aanpast
Titel gewijzigd door Filip (mod) | Vorige titel: opletten bij aanpassingen aan je abonnemnet
Dat zou dus ook kunnen betekenen dat iemand die de oude One / OnUp formule heeft (met de datapot), dan automatsich omgezet wordt naar de nieuwe One formule (met aparte datapots per SIM) 🤔?
ja, je krijgt nog 1 keer de datapot, en die wordt verdeeld onder het altijd simkaarten in het gezin
ipv van iedereen dezelfde datapot
had graag de ganse uitleg getoond, de mail van de aangevraagde dienst (playsport) heb ik nog, maar de link
die erin staat naar de uitleg (mijn persoonlijke pagina) komt nu uit op een pagina van telenet met de melding "deze pagina lijkt niet te bestaan"
En dan nu…
Je kan vast niet wachten om je nieuwe diensten te gebruiken. Op jouw persoonlijke Telenet-pagina ontdek je wat jouw diensten jou bieden. Je vindt er niet alleen alle details van jouw bestelling, maar ook wat de volgende stappen zijn
en dan een link naar mijn persoonlijke pagina die dus niet meer bestaat
Ze zullen al gestart zijn om alles op orde aan zetten van sociaal tarief
Nu is er misbruik van dat zal vanaf 2024 gedaan
https://www.vlaanderen.be/sociaal-tarief-voor-telefonie-en-internet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/07/sociaal-telecomtarief/
vanaf maart 2024
volgens minister De Sutter
Er is met de operatoren een akkoord om de bestaande sociale contracten te behouden en te laten doorlopen bij dezelfde operator aan dezelfde abonnementsformule. Mensen die nu al een sociaal tarief hebben, hoeven zich dus niet ongerust te maken
huidige voorwaarden, en daar val ik onder
Minstens 66% gehandicapt zijn: bij een administratieve of gerechtelijke beslissing erkend zijn als meer dan 66% gehandicapt of arbeidsongeschikt, door de FOD Sociale Zekerheid erkend zijn als meer dan 66% gehandicapt of als persoon met een vermindering van de zelfredzaamheid met minstens 9 punten, ofwel door het ziekenfonds erkend zijn als meer dan 66% invalide.
In dat geval moet ook nog aan drie andere voorwaarden worden voldaan:
Ze hebben op tv iets anders gezegd
Automatisch worden de abonnementen naar een andere vorm gebracht
Als je het oude wil behouden zal er niets meer af gaan want dan heb je de korting niet nodig
Nu werd er op sociale media en hier af en toe gestoeft en dat stoorden veel mensen
daarmee dat er iets gedaan werd mensen klagen meer meer over dit en was ook niet meer correct anno 2024
Er zijn mensen die het echt nodig hebben
Maar geen top pakket en voetbal en een helle boel simkaarten die werden verdeelt
Zou kosten besparend zijn en de juiste groep zou het echt krijgen
Wat ze op tv gezegd hebben, kan ik niet weten. Elke zender verpakt zijn nieuws anders. Wat gezegd wordt is één zaak en wat elke individue luisteraar (ja want gezegd op tv) begrepen heeft is een andere zaak.
Hier kan je de info lezen die op de website van de VRT staat. In mijn herinnering stemt dit overeen met wat ik in het journaal van VRT begrepen heb.
Het kan ter zake geweest zijn daar ben ik niet zeker van , is van een tijdje geleden
Daar had de minister uitleg over geven
Zoals je aanhaalt nog 2 formules de rest niet meer
Er zouden ook maar 2 aanbieders dit bieden de rest doet niet mee
Omdat ze te lang moeten wachten om het geld terug te krijgen
Zou bij de elektriciteit aanbieders ook zijn als ze je lastig vallen aan telefoon of in winkel ...... je zegt dat je sociaal tarief hebt laten ze je gerust
en dit klopt ook al gedaan en vrienden ook dan zien ze je niet meer staan wel een gemakkelijke truc
in de tekst op de website van de vrt staat dit
Voor wie het huidige kortingssysteem interessanter is, bijvoorbeeld omdat je geen internet maar wel een vaste telefoon in huis hebt, blijft het oude systeem gelden zolang je niet wisselt van telecomoperator. De Sutter: "Er is met de operatoren een akkoord om de bestaande sociale contracten te behouden en te laten doorlopen bij dezelfde operator aan dezelfde abonnementsformule. Mensen die nu al een sociaal tarief hebben, hoeven zich dus niet ongerust te maken."
vraag ik me dan toch af waarom ik een mail krijg dat mijn sociaal tarief stopgezet wordt