Beantwoorden
Jan78
Professional Weetjesweter
Berichten: 48
De vlam zit erin. On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

Is het voordelig om over te schakelen naar ONE als je WIGO hebt met 2 simkaarten?

Verder willen we de digicorder blijven gebruiken... is dit hetzelfde bij WIFO en ONE?

 

Bedankt

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Wigo overstappen naar ONE

Tags (2)
8 reacties
tin78
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

Je kan online de berekening maken. Wil je hetzelfde zenderaanbod + digicorder en wil je nog steeds 300mbps dan kost je dat 126 euro, weliswaar krijg je dan 1gbps. Ben je tevreden met 150mbps dan kost je dit 106 euro. Heb je geen problemen met de 9GB mobiele data zou ik niet overstappen.

 

Erger is het als je WIGO 35 wil. Ik stond op het punt over te stappen van WIGO 9 naar WIGO 35 met 4 simkaarten. 35GB is ruim voldoende voor ons verbruik. De abo kost van WIGO 35 was 127 euro. Met One kost dat 159 euro (met 1gpbs weliswaar) of ~380 euro meer per jaar! Dus aan bezitters van WIGO 35: koester jullie abo!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

@Jan78  Je kan het uitrekenen zoals @tin78 zegt. Voor mezelf kom ik 4€ duurder uit met veel te veel mobiel volume voor ons verbruik op 2 simkaarten. Ik heb nu natuurlijk ook streamz die ik eigenlijk maar neem voor die 7 dagen terugkijk TV. Dat zit bij die One nu inbegrepen. Als ik dat weg laat dan kom ik iets goedkoper uit.

Maar... nu huur ik 1 digicorder en heb ik een 2e hands gekochte digibox. Die zou ik dan moeten omruilen voor 2 tv-boxen, dus dan komt er de huur van 1 TV-box er terug bij.

Moeilijke oefening hoor.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?



One met 2 simkaarten + digicorder (TV Iconic) = €106 per maand.

 

Ik denk dat dit exact dezelfde prijs is al WIGO 9GB? Ik weet natuurlijk niet welke WIGO je nu hebt.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

https://tweakers.net/nieuws/181060/orange-belgie-verhoogt-fup-van-internetabonnementen-van-750gb-naa...

 

Orange wordt weer wat intressanter..... Telenet zou beter volgen denk en hoop ik

Ex-Netweter
 

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?


@igvfer  schreef:

Maar... nu huur ik 1 digicorder en heb ik een 2e hands gekochte digibox. Die zou ik dan moeten omruilen voor 2 tv-boxen, dus dan komt er de huur van 1 TV-box er terug bij.

Moeilijke oefening hoor.


Je kan perfect jouw digicorder en gekochte digibox behouden.

Bij Iconic TV @20€ is de huur van één TV-Box OF digicorder inbegrepen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

@igvfer 

Het is zoals @Ex-Netweter  schrijft: ONE en  ONEup zijn ook te gebruiken met de Digicorder. Als je met één telefoon zeer weinig belt en het heeft de twee sim sleuven, kan je u tevreden stellen met slechts één sim kaart. In het tweede toestel steek je dan een sim prijs volgens verbruik (om te bellen en te sms'en, dat betaal je) en de tweede de data sim.  Alles hangt af van wat je gebruikspatroon is.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?


@kve2002  schreef:

https://tweakers.net/nieuws/181060/orange-belgie-verhoogt-fup-van-internetabonnementen-van-750gb-naa...

 

Orange wordt weer wat intressanter..... Telenet zou beter volgen denk en hoop ik


Ja, die volgen gewoon wat Telenet doet. Ze kunnen niet anders.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Eddy444
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Say what?! On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Overstap van WIGO naar ONE voordelig met 2 simkaarten?

Nu Wigo 9 met 2 gsm's (met weinig verbruik) + Play More, kost mij 130€ per maand.

Om hetzelfde te hebben met ONEup (wel meer FUP en snelheid) kom ik aan 151€.

Dus 16% meerkost voor de betere FUP en hogere snelheid, de GSM data gebruik ik sowieso weinig of niet.

Jaarlijkse meerkost 252€. Toch wel veel.