Beantwoorden
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

Gisteren geprobeerd naar One Up over te gaan (van 0, geen provider). Zéér absurd dat ik geen selfstarter kan doen en het systeem weigert dit, nochtans is dit hier nu het meest voor de hand liggend (enkel modem moet aangesloten worden). En hier zit helemaal geen blokkade, geen filters, ik krijg nog perfect analoog tv signaal (in SD) door als ik de coax aansluit. Waarom moet dan toch nog een technieker komen?
Uiteindelijk alles geannuleerd omdat het te veel gedoe was.
 
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Selfstarter niet mogelijk 
10 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5847
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

@streulma1987  

kan zijn als dit je eerste aansluiting is dat je geen zelfstarter kan kiezen. Misschien staat bij de bestelling wel dat je het als optie kan nemen maar kan zijn omdat je nieuwe klant bent dat je het niet kan kiezen. Dat heeft met de activering ervan te maken. Maar die technieker is toch gratis als die komt dus eigenlijk is er dan toch geen probleem ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5293
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

@streulma1987 ze zijn verplicht bij de eerste keer telenet klant ook al hangt er nog een modem of nog niet dat er een installateur komt zodat telenet zeker is dat het perfect werkt de modem en het internet, de installatie is toch gratis en zit er in, dus het enige dat er moet gebeuren is dat er iemand op het gewenste moment er is om de mens binnen te laten, ook al duurt dit maar 10 min.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
streulma1987
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Handje vol! Mooi, mooi! Primeur!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

Duidelijke uitleg gekregen in Telenet winkel en nu wel alles correct in orde gemaakt.

Er zit een filter op de lijn, alhoewel ik dit betwijfel (met het analoge tv kijken).

Ex-Netweter
 

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

Ik ben ook nieuwe klant. Mijn vriendin heeft alles online aangevraagd. Ik ben de modem gaan halen in de winkel. Alles via Selfstarter gedaan. Dat ging zelfs heel vlot. Geen technieker moeten komen hier.

Bij mij werkt alles.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

Als Telenet al binnenkomt in je huis of appartement kan zelf start.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

@streulma1987  Het is niet omdat je nog een perfect signaal door krijgt dat je officieel niet als afgesloten geboekt staat. Dat kan er gewoonweg op wijzen dat de technieker die dit moest doen, dit niet heeft gedaan maar toch aangeduid heeft als afgesloten. Omdat het misschien slecht weer was om op die ladder te kruipen????? Bij Telenet sta je geboekstaafd als aangesloten met signaal of aangesloten zonder signaal. Bovendien als er nog geen NIU staat dan kan je geen modem plaatsen. En een NIU kan je niet afhalen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?


@streulma1987  schreef:

Er zit een filter op de lijn, alhoewel ik dit betwijfel (met het analoge tv kijken).


Een woning, waar nog nooit iets anders aangesloten was dan analoge TV heeft geen NIU. Om storingen op de kabel te vermijden heeft Telenet vroeger op alle aansluitingen waar geen NIU staat een filter geplaatst (ik denk dat dit de A-filter was, niet te verwarren met de 'TOF' filter).

Deze filter wordt dan weggenomen door de technieker bij het plaatsen van een NIU

 

Met andere woorden, het is niet omdat je nu analoog kan kijken, dat er geen filter zit (en dus geen zelf install mogelijk).

 

Ex-Netweter
 

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?


@robatoras  schreef:

Als Telenet al binnenkomt in je huis of appartement kan zelf start.


Niet als er nog een A-filter zit (aansluiting zonder NIU)

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?


@robatoras  schreef:

Als Telenet al binnenkomt in je huis of appartement kan zelf start.


Als....

- je niet geregistreerd staat als "kabel aanwezig maar afgesloten". Zelfs mocht dit effectief wel zo zijn dat je nog signaal hebt.

- er geregistreerd staat dat je een NIU hebt. Maar heeft de vorige huurder die verwijderd zonder Telenet te verwittigen dan moet er toch een technieker komen want een NIU kan niet afgehaald worden;



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Selfstarter niet mogelijk bij ONEup?

@igvfer Ik heb niet gesproken over de NIU.

Waar Telenet binnenkomt de NIU en modem moet de vorige huurder laten hangen,Dan kan de nieuwe huurder zich laten registreren en vragen om selfstarter.