Beantwoorden
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Proximus investeert 3 miljard

Bron: zdnet

 

"Over de komende tien jaar wil telecomprovider Proximus 3 miljard euro uittrekken om zijn glasvezelnetwerk uit te breiden in België. Het heeft enkele ambitieuze streefdoelen opgesteld om fiber-internet bij zoveel mogelijk klanten te krijgen."

 

Ik denk niet dat we snel veel verschil gaan zien.

3 miljard euro verspreid over 10 jaar is niet zo heel veel als je bedenkt dat Proximus niks heeft gedaan voor de laatste ? jaren.

 

Dit is wat ik kan halen bij Proximus: 

Max.: 15,3 Mbps download - 3,89 Mbps upload

Min.: 11,2 Mbps download - 1,02 Mbps upload

Die snelheid is de laatste 3 jaar van 10Mbps/936Kbps alleen maar gestegen doordat er klanten zijn overgestapt naar Telenet in mijn straat. (Inclusief ik)

 

De investering is vooral alleen maar in de steden waardoor de meeste Belgen er geen effect van gaan hebben. Op een lange termijn zal er wel een verbetering van een paar Mbps zijn met hun Fiber-To-The-Curb-netwerk maar dan kan Telenet allang >1 Gbps kan leveren...

 

Onze telecommarkt kan je vergelijken met Intel en AMD. Het enigste dat Proximus de laatste jaren heeft gedaan, is de technologie een beetje verbeteren. Van Adsl-> vdsl-> vdsl2 en dan de laatste jaren nog vectoring erbij... Dat kun je vergelijken met AMD die alleen maar kloksnelheden verhoogt.

 

Gelukkig hebben we de smiley nog 😉

 

Genoeg van mijn gezaag, wat denken jullie er over? 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
4 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Proximus investeert 3 miljard


@Arthur2 schreef:

Bron: zdnet

...

Onze telecommarkt kan je vergelijken met Intel en AMD. Het enigste dat Proximus de laatste jaren heeft gedaan, is de technologie een beetje verbeteren. Van Adsl-> vdsl-> vdsl2 en dan de laatste jaren nog vectoring erbij... Dat kun je vergelijken met AMD die alleen maar kloksnelheden verhoogt.

 

Gelukkig hebben we de smiley nog 😉

 

Genoeg van mijn gezaag, wat denken jullie er over? 🙂


Ik ben voorstander van AMD. <g>


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Proximus investeert 3 miljard

@sb mij maakt het het niet uit ik pak gewoon prijs/kwaliteit en dus heb ik een GTX 1060 gekocht.

Maar Ryzen ziet er echt fantastisch uit. Terug wat concurrentie op de cpu markt.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Schelfhout
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
All I want for X-mas is YOU Leesclubje starten? It's your fifth party! Primeur!

Proximus investeert 3 miljard

Ik heb talrijke verhalen gehoord waar de telefoon gewoon word opgeworpen als je naar het klachtenbureau belt, zelf heb ik ooit een onrechtvaardig hoge rekening voorgeschoteld gekregen waar ik niets van afwist (er werd toen beweerd dat ik 100+ keren naar een zelfde "gok" nummer had gebeld, terwijl het in de realiteit maar enkele keren was). Ik werd toen bedreigd om een faktuur van om en bij de 500 euro te betalen. Men heeft mij toen laten geloven dat er iets mis was met mijn gsm en dat die uit zichzelf blijven bellen is want volgens hen stonden die belpogingen wel degelijk geregistreerd in hun computer alhoewel ik goed wist dat ik nooit zoveel keren op mijn belknop had gedrukt (ik trapte erin omdat het een kliksysteem was en ik had al ooit eens problemen gehad doordat er een steentje was tussengeraakt waardoor hij uit zichzelf iemand had opgebeld).. maar nadien gezien was dat verhaal mss gewoon verzonnen om mij te kunnen oplichten (was toen een belspel op tv, is nadien nog verboden geweest). Sindsdien ben ik geen klant meer geweest bij proximus en jaag ik alle vertegenwoordigers buiten. Ik heb hierdoor echt een haat gekregen naar die firma toe, een haat die na jaren nog steeds niet over is want ja geef toe.. waarom bleef mijn gsm niet hangen op andere nummers, ja er was al uit zichzelf eens een nummer opgebeld door vuil in mijn gsm maar volgens mij kan vuil of een steentje geen 100+ "opnieuw" naar een nummer bellen. En als die belfirma inderdaad oplichters waren, waarom heeft Proximus mij dan geen bijstand gegeven in plaats van een faktuur op te stellen op basis van verzonnen feiten waar ook zij profijt bij deden? En zelf als er inderdaad iets mis was met mijn gsm (al zij het software of hardware matig), waarom werd dit dan niet erkend en onderzocht? Men had mij evengoed kunnen vragen mijn gsm op te sturen om te onderzoeken maar dat interesseerde niemand. Sindsdien heb ik geen gsm meer, ik heb angst gekregen  er eentje te gebruiken want als ze allemaal uit zichzelf dure nummers beginnen herhalen kan ik binnenkort mijn huis verkopen. En dan zwijg ik nog maar over hun abonnementen van vroeger.. daar werd beweerd dat je maandelijks een bepaalde belwaarde en berichten gratis kreeg. Eens je erover ging moest je opleggen. Dit abonnement koste 35 euro per maand en was aangepast op berichtjes sturen. Bellen deed ik vrijwel niet (+- 2 uur per maand) maar rond die tijd had ik wel pas mijn vriending leren kennen en stuurde ik vaak berichtjes. Mocht ik iedere maand vaststellen dat ik steeds rond de 75 euro moest betalen, alsof ieder bericht buiten het abonnement plots de helft duurder waren.. Ik hou niet van zulke praktijken. Als ik een abonnement aanga dan wil ik weten "zoveel betaal je en niets meer". Bij Telenet heb je tenminste zo een formules waar je nooit veel meer of minder betaald en daar hou ik van.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Proximus investeert 3 miljard

Nooit slecht als er een beetje beweging komt in de Telecommarkt. Hopelijk lopen ze zichzelf niet voorbij want ik hoor en merk meer en meer storingen.

Het is en blijft een feit dat Telenet een beetje moet onderdoen bij de klein gebruikers.  Gistereen nog een klant gezien die is overgestapt. Had voldoende aan 50 Mbps en vrije download, 2 Gsm abonnementen, TV op 2 Tv's maar wel met gratis terugkijkfunctie voor 36 u en een extra pakket films gratis. En dit kostte minder dan Wigo 120 met extra decoder en Play.

Kwaliteit heeft zijn prijs en ze mogen en moeten investeren in zwaarder internet enz. maar er zijn nog een pak mensen die echt maar binnen 10 of 15 jaar zo'n zwaar internet gaan nodig hebben.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.