Beantwoorden
AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Ik heb een Galaxy A53 5G / Watch4 aangekocht in bundel 329,00 Euro. (en ontvangen op 24-02)
Daar er geen Galaxy A53 5G in voorraad was en de Smartphone dringend nodig voor mijn nicht (die zelf klant is bij Telenet, maar denk op de nieuwe Lay-out website terecht kwam waar de Bundel (blunder) prijs 199,00 Euro maar niet op voorraad.

Heb zo snel mogelijk de nieuwe Smartphone in orde gebracht en deze werkt ondertussen perfect.
Maar ik enkele dagen later de Watch4 in gebruik wou nemen, en op de startknop duwde bleef alles zwart, geen probleem dacht even opladen maar tot vandaag alles zwart.
En dan zijn we vertrokken, na lang opzoeken ontdekt dat je enkel de volledige bundel kan retour sturen. (maar was geen optie Smartphone reeds registreert voor Cashback bij Samsung liep maar tot 28-02)
Online bij Telenet geen enkel optie gevonden die mij vooruit hielp!
Dan maar naar Telenet gebeld in totaal een 45 minuten in wacht gestaan, eerste Mevrouw kon mij niet verder helpen maar mij intern wel doorgeschakeld naar Mevrouw 2, ondanks het melden van het gene online te vinden was had, kreeg ik toch de geruststelling dat ze mij wal zouden verder helpen in een Telenet punt.
Vanmorgen daar een half uur aangeschoven, dat geen hulp mogelijk was, begon deze  op de monitor te typen en dacht dan toch, maar blek dat hij een klacht naar Telenet aan het verzenden was dat de helpdesk foute info aan de klanten doorgaf!? 
Dan nog maar eens terug een poging wagen en opnieuw naar Telenet gebeld, en deze keer wel vrij snel een positieve dame aan de lijn, die me aanraadde om een ander Telenet winkelpunt uit te kiezen en ze daar het wel zouden oplossen.
Met goede hoop vertrokken, en gelukkig was het onmiddellijk aan mij, maar nog eens dezelfde uitleg, kreeg ik te horen dat ik alles onmiddellijk diende te testen en indien niet werkte retour te sturen, en liet en passant nog even zien, hoe goed deze aan zijn pols wel werkte. Einde verhaal.

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Smart Watch 4 BLACK (SM-865F)

11 reacties
M_016
Experienced Veelweter
Berichten: 228
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Ik vrees dat enkel de Telenet klantendienst u verder kan helpen hieromtrent; wij als gebruikers kunnen dit spijtig genoeg niet

Toestel via Telenet Klantenprijs: wat na je bestelling?

Concreet kunt u bij een verkoop op afstand tot 14 dagen na aankoop uw toestel terugsturen en uw geld terugeisen

Uw herroepingsrecht uitoefenen bij een aankoop op afstand (bv. via internet) | FOD Economie (fgov.be...

De consumentenwetgeving laat u evenwel ook toe een toestel tot 2 jaar na datum onder garantie te laten herstellen (de verkoper kan eventueel ook vervangen)

De garantie | FOD Economie (fgov.be)

 

Dus kunt u mijns inziens kunt de betrokken watch4 conform de van toepassing zijnde wetgeving onder garantie voor herstelling (of vervanging door Telenet) inleveren bij Telenet (al dan niet via een shop)

Telenet Herstellingen

 

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

In de winkel gaan ze niet helpen toestel komt niet van hun

het komt van tussenpersoon zoals je ziet de afzender op de doos

Doe een aanvraag voor herstelling

https://repair.telenet.be/

 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Ik deel de mening van @M_016.  Toch raad ik aan om dit rechtstreeks met Samsung België te regelen.  Zie hier. Ik denk dat dit de meest efficiënste weg is.

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Heb gisteren getest, maar loop vast ik moet aanvinken wat de staat is van het toestel, maar geen van de 3 zaken heeft betrekking op nieuw nog niet gebruikt toestel.

En dan kan je niet verder!

Heb nadien telefonisch contact opgenomen met Samsung België, zal via daar hopelijk on orde komen.

 

 

 

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Bedankt.

Inderdaad, na Telefonisch contact met Samsung België, is de enige optie het toestel aanbieden in een Samsung service center onder garantie voor herstelling.
Wel triestig dat je een DOA ongebruikt toestel moet aanbieden voor Herstelling.
Ik koop nooit nog een Bundel aanbieding in de toekomst, en indien aankoop twee toestellen bij Telenet ook niet op 1 order maar afzonderlijk!

 

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Dit noem ik geen oplossing, de weg die ik gekozen heb is enkel omdat de klantendienst van Telenet helemaal niets doet en mij als klant, met een nieuw toestel DOA bij ontvangst in herstelling geven onder garantie bij SAMSUNG SERVICE.
Waar ik te horen kreeg dat het de plicht van TELENET volgens de Wettelijke Belgische EU klantbescherming regels is i.p.v. mij in de kou te latens staan!

Ze hebben daar een log waar ze kunnen op vaststellen of het toestel al door klant gebruikt is of niet, en het resultaat was NIET

Nu afwachten op herstelling. 

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Eens dat je het uitgepakt hebt, zal het altijd in eerste instantie beschouwd worden als een herstelling. Of je het nu één dag of meer gebruikt hebt maakt niets uit. Je hebt het uigepakt en geprobeer er gebruik van te maken waarvoor het dient. Al deze handelingen zijn reeds gebruikshandelingen. De verkoper kan nooit zeker zijn of het al dan niet gebruikt is. De verkopen kan enkel vaststellen of er al dan niet zichtbare schade is. Dat Telenet dat moest aannemen is hier al door @M_016 geschreven en ik heb dat ook bevestigd.

Bij veel merken is het een zelfde systeem. De klant brengt het toestel binnen bij de verkoper, de verkoper stuurt het naar de importeur, die stuurt dat door naar een herstelcentrum een paar duizend km van hier. Dat duurt een paar weken en dan komt het langs dezelfde weg terug. Als je het direct bij de importeur doet (in uw geval Samsung België) volgt het toestel een kortere weg.

Je hebt een probleem, je krijgt suggesties, welke suggestie(s) helpen je met je probleem?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2678
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Samsung service center  daar kan je altijd toestel binnen doen wel de lijst invullen en afspraak boeken

https://www.samsung.com/be/support/repair/booking/mobile/#/StepDevice/

 

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Eens dat je het uitgepakt hebt, zal het altijd in eerste instantie beschouwd worden als een herstelling.

Helemaal niet, heb zoals ik al eerder schreef gisteren de Watch binnengebracht bij Samsung Sarvice punt.

Wanneer je als klant kenbaar maakt, dat het om een DOA, kunnen ze zien of dit zo, in mijn geval, was het resultaat:
Nooit opgestart

Indien het bij hen aangekocht was kreeg ik dan onmiddellijk vervanging, en volgens deze persoon kan Telenet zonder probleem het zo oplossen.

In het Samsung Service center gebeurd de herstelling ter plaatse, indien niet herstelbaar ontvang je een nieuw toestel.

AmCam
Professional Weetjesweter
Berichten: 38
Say what?! Complimentendag On a roll... Tien op tien!

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

Watch hersteld:

Ter info!

Overzicht van je reparatie

Opgegeven probleemomschrijving: Hierdoor kon de batterij niet opgeladen worden.
Power

Turn on/off

System not Powering

Uitgevoerde werkzaamheden:
We replaced the rear cover of your device

Vervangen onderdelen:
SVC COVER ASSY-REAR_R865F_VN_COMM1;SM-R8

 

Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 528
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Samsung Watch 4 werkt niet na levering

@AmCam Goed om te lezen dat het hersteld is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.