24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
“Vroeger gaf ik met plezier mijn gsm-nummer aan klanten. Nu ben ik ermee gestopt, want anders blijven ze maar bellen.” De softwareproblemen bij Telenet blijven aanslepen en dat begint nu ook op het personeel te wegen. Twee technici zijn het moe en klappen bij HLN uit de biecht. Ze vertellen over boze klanten, oude toestellen en ontslag. “Ik ken een klant die twee maanden zonder internet en telefonie heeft gezeten.”
Eeen ouder koppel van in de tachtig zat al drie weken zonder televisie. Uit medelijden heb ik Proximus gevraagd hun tv terug aan te sluiten-Quentin*
Ik heb vanmorgen alweer de hele voormiddag klanten moeten achterlaten zonder dat hun installatie werkt.-Tibe*
Telenet is altijd een provider geweest waar het personeel trots op was. Dat is nu veel minder.
Alvast hebben er veel mensen, zoals wij, dit bericht in de krant gelezen.
Het stond al vast dat deze medewerkers (IT'ers) van Telenet mee naar de pers gingen stappen om hun verhaal te doen. Mensen doen niet zomaar hun verhaal, want er is altijd een reden. Dat lees je ook in het bericht dat ze eigenlijk hun werk niet kunnen doen zoals het zou moeten zijn.
Heel veel respect voor deze 2 techniekers. Niet alleen voor hen, maar ook voor de andere medewerkers die de telenet-klant willen helpen, maar door problemen van het software, jammerlijk genoeg niet kunnen.
We weten nu tenminste hoe de vork in de steel is en misschien zal dit artikel wel eens pijn doen.
Het allermooiste zou zijn geweest als Telenet een geste deed om dit jaar hun prijzen niet te verhogen. Jammer genoeg is het altijd een kwestie van geld. Gelukkig worden er compensaties gegeven aan de gedupeerden.
Communicatie is de dag van vandaag heel belangrijk, maar in België kunnen heel wat bedrijven iets van leren.
Toch een bedankje dat dit ook in Netweters kan gecommuniceerd worden, zodat anderen die de krant niet lezen, dit artikel kunnen lezen.
Hopelijk komt er iets positiefs uit...
Ze werden gewaarschuwd dat het nieuwe IT Systeen nog niet correct werkte,en moesten wachten.
Toch doorgaan.Dan weet je genoeg.Met alle gevolgen vandien.
Ik kan wel een rede bedenken waarom reeds bestaande klanten boos worden op de technicus of aan de telefoon met de klantendienst omdat dit niet de service is die we gewend zijn van telenet daarom ben je enorm ontgoocheld en dat veroorzaakt boosheid.
Waarom moet je trouwens een samenwerking aangaan met buitenlandse consultancy bedrijven ? is er nu echt geen Belgisch bedrijf dat die software kan maken ik bedoel ik heb niks tegen Amerikanen he maar in dat geval heb je nog bijkomstige nadelen zoals het tijdsverschil tussen beide landen.
Je had moeten luisteren naar je personeel telenet en het nieuwe systeem enkel uitrollen in een regio naar eigen keuze wanneer er dan veel klachten komen uit deze regio weten jullie meteen genoeg.Nu ga je op de blaren moeten zitten want zolang ik nog leef zal ik dit niet vergeten.Het management wil perse nieuwe slecht werkende software doordrukken hier zit financieel gewin achter meer wil ik niet zeggen want daar ga ik later spijt van krijgen.
Bedankt Quentin en Tibe om jullie verhaal te delen !
Dat zat eraan te komen. De grote vraag is hoe is dat mogelijk. Ze spraken er al 10 jaar van. Zo'n gigantische operatie en het dan zo amateuristisch aanpakken. En er bovenop nog eens proberen dood te zwijgen. Een cultuur die al langer heerst bij Telenet. Nooit rechtuit durven communiceren. We zaten al in februari of maart voor ze zich voor de eerste keer hebben geexcuseerd voor het grote publiek. En toen wisten ze al maanden dat er iets loos was, alleen al als ze de netweters gevolgd hadden dan hadden ze dit al gezien. Dat is een gigantische blammage voor een bedrijf als Telenet en ze gaan sterk moeten uitpakken om dit goed te maken. Ze zullen het gigantisch kostenplaatje zomaar niet kunnen wegmoffelen. Zo zie je maar dat globalisatie en outsourcing naar lage loon landen niet altijd rendeert en soms als een boomerang terug komt( zie maar wat corona en dergelijke heeft teweeg gebracht). Hopelijk gaan bedrijven hun lesje leren en zeker die slimme koppen die alleen maar korte termijn visie hebben over winst maken. Toch succes gewenst
@Rik12 Even het kookpunt laten zakken jongen, want dat is slecht voor je hart. En beleefd blijven, kom je het verst 🙂
Ja, communicatie? Bestaat dit woord in de woordenboek van Telenet wel? Ik bedoel 'goede communicatie' zoals het hoort te zijn naar de klanten toe.
Ik stel me daar een groot vraagteken?
En dan nog een fikse prijsverhoging doorvoeren.
Je moet maar lef hebben.
John Porter kan best snel opkrassen,heeft er in zijn bewindsjaren weinig tot niets van terecht gebracht.
Concurentie buiten Orange(waar Telenet ook van meesmult) kan me maar max 90Mbps(mischien nog veel minder,afstand Rop verdeelkast koperlijn) aanbieden anno 2023 niet meer van deze tijd.
Eens glasvezel hier ben ik vliegen.
"John Porter kan best snel opkrassen,heeft er in zijn bewindsjaren weinig tot niets van terecht gebracht."
Mister Porter zal niet opstappen want hij heeft idd niets of weinig gedaan voor de klanten maar door de aandeelhouders wordt hij op handen gedragen en het zijn zij die beslissen of hij moet gaan.
"€ 2.665,0 miljoen opbrengsten voor het jaar afgesloten op 31 december 2022"
"€ 997,0 miljoen nettowinst voor het jaar afgesloten op 31 december 2022"
"As the CEO and MD & Director of Telenet NV, the total compensation of Mr Porter at Telenet NV is $2,637,391.
Correctie: niet voor de aandeelhouders, maar voor één aandeelhouder al de opbrengst voor alle andere aandeelhouders zijn enkel een vorm van lichte nevenschade voor die ene aandeelhouder.
John C. Malone.🙄
@K-330 schreef:Toch een bedankje dat dit ook in Netweters kan gecommuniceerd worden, zodat anderen die de krant niet lezen, dit artikel kunnen lezen.
Bedankje?
Voor het illegaal integraal kopiëren van auteursrechterlijk beschermd materiaal?
Bron
Zekers nog nooit gehoord van Belga🙄
'Belga' staat er bij mijn topic start toch duidelijk onder.