Telenet vs Proximus mening gevraagd forum ?
Telemet heeft destijds een stok oud kabelnet overgenomen en helemsal vernieuwd.
Terwijl Proximus koper kabels omder gromd had liggen. En niet het zelfde hoefde te doen iets wat Telenet wel moest doen de boel hernieuwen zonder staats steun want Proximus is het oude Belggacom en de oudere RTT , dochter van Vadertje Staat.
Nu voelde Proximius de hete adem van Telenet aljoewel ook ooit door de EU op de vingers getikt wegens monopolie. En moest verplicht het netwerk open stellen.
Procimus doet dat ook , maar prijzen zijn hoger dan Telenet (of waren dat ooit ?) Telenet was in bv 2002 ook erg duur en je had 10 GB per maand. Ik ben toen klant geworden.
Wat ik nu eigenlijk wil aankaarten is , dat Proximus een Glasvezel netwerk heeft , Telenet oom deels. Alleen Proximus steekt stokken in de wielen van Telenet om het Glasvezel netwerk verder uit te breiden dat is toch wat ik er van begrepen heb ?
Scholen krijgen nu 75 % korting op de aansluiting van Glasvezel , en niet bij Proximus maar bij Telenet. Denk je ook niet dat Proximus jaloersis of niet. Hoe denken jullie hier over ? Ik zou heel graag een mening willen lezen.
En 5 talen dagen geleden werd erin de media (krant) bekend gemaakt dat er een nieuwe Telecom Wet dst klsnten sneller hulp moeten krijgen als de klant problemen heeft en zaken te lang niet werken , zomder de schuld van de klsnt eindelijk het werd hoog tijd.