Beantwoorden
Boderder
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Ik probeer al bijna een maand over te stappen van Wigo naar One, maar dat is niet zo simpel als het schijnt. Eerst gewoon online geprobeerd, dan in de telenet winkel, een paar keer Whatsapp en dan een aantal keer telefonisch. Ik krijg steeds zeer vriendelijke behulpzame mensen aan de lijn. Eentje wist mij te vertellen dat er een fout met de modem was. De volgende dacht van niet, enzovoort... . Is er iemand die ervaring heeft met dit verschijnsel? Of moet ik mijn abonnement opzeggen en daarna terug aanmelden als nieuwe klant?

Tags (2)
11 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5197
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Begin april ben ik naar een Telenet center geweest om van Wigo Home S (in feite Whop) over te stappen naar One. In het center heeft men gedaan wat kon gedaan worden en werd ik verwittigd dat er problemen waren en dat de achterliggende diensten zaken moesten oplossen. Met het verlengde paasweekend heb ik een aantal problemen gehad. twee tv's met CI+ vielen uit. Voor de huisvrede contact opgenomen met Telenet via Whatsapp en aangedrongen om die bepaalde lijn te activeren. Dat is gebeurt. Kreeg wel een foutcode van de CI+ maar na effe zoeken op het internet, zenders opnieuw geïnstalleerd en deze lijn was terug in orde. Oef.  Met paasmaandag kreeg ik de opmerking dat we niet reageerden op onze vaste lijn. Ik controleerde mer mijn gsm en inderdaad.  Kon niet bellen en niet gebeld worden. Terug contact opgenomen via Whatsapp met Telenet. Tijdens hetgeen volgde was er een probleem dat ik niet direct door had. Mijn mobiel nummer dat een prijs volgens verbruik was en dat moest overgaan naar One werd gedesactiveerd als prijs volgens verbruik maar niet geactiveerd in mijn One. Dus zegde ik tegen Telenet dat ik na hetgeen ze gedaan hadden wel kon bellen, maar niet gebeld worden. Het is pas later dat ik vaststelde dat mijn gsm gedesactiveerd was. Na deze vaststelling terug contact opgenomen via Whatsapp met Telenet voor de activering van mijn gsm. Wetende dat er problemen zijn is al bij de de activering van 1 tv lijn, de vaste telefoon en het gsm nummer dat ik in mijn One for 1 overgdragen had, relatief nog vlot gegaan. Daarnaast zijn er nog een aantal zaken die nog niet (volledig werken). Een tweede en derde CI+, één digicorder (mijn tweede, kan wel kijken via dit toestel, maar het is niet interactief), de telenet tv app (of telenet.tv met de browser) (kan niet inloggen, wel sinds dit weekend, maar heb niets op mijn tv).  Iets aankopen bij Telenet lukt evenmin, blijkbaar door de nog niet geactiveerde CI+.

Voor de drie tv's in huis heb ik een CI+, twee ervan zijn ook verbonden met een digicorder. Ik zit dus nergens zonder tv, maar heb niet alle mogelijkheden. In mijn geval dus een leefbare situatie. Had ik een eenvoudige installatie met enkel één Digicorder dan waren alle problemen opgelost behalve misschien de telenet tv app.

Naast het technische is er het administratieve gedeelte en daar loop het ook een beetje verkeerd. Enerzijds wordt het duurder abonnement vanaf datum X aangerekend maar wordt het mobiele nummer pas actief op X +  6. Ik heb reeds vastgesteld dat het nieuwe systeem controleert op technisch kenmerken in de plaats van op administratieve. Dat is de oorzaak van een verkeerde aanrekening. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit in orde zal komen.

Wil je overgaan naar een One dan is je modem goed indien die minstens een CH7465LG-TN is  (kijk hier voor de modems).

Kan je de problemen aan die ik hierboven vermeld heb, dan kan je overschakelen mits je niet moet veranderen van modem.

Moet je veranderen van modem of kan je minder goed om met problemen, wacht dan nog een tijdje.

CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Zelf ongeveer maand geleden overgestapt.

Gewoon telefonisch gedaan aangezien ik twee tv-boxen heb en online kan je er maar een selecteren.

Alles is vlot verlopen, een uurtje later was alles aangepast.

 

Boderder
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Ik heb de modem CH6643E. Dus daar zou het probleem kunnen zitten dat ik niet kan overstappen naar One. Maar dat echt zo is, zullen ze dit bij Telenet dan toch ook moeten weten?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Je modem moet verandert worden anders ga niet de juiste snelheid niet halen

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Leuk dat je laat weten dat alles soepel is gegaan

en de snelheid is ook aangepast je zal de juiste modem al gehad hebben

dan is gemakkelijk

CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Neen, modem vervangen door de nieuwe F@st aangezien ik overgeschakeld ben op de 360° pods.

Zelfs modem vervangen verloop zonder al te veel problemen, activatie is niet nodig, gaat vanzelf, zelfs wifi-settings neemt hij over.

Met de wifi wel vertraging gehad, denkelijk omdat ik een powerline had laten zitten (de "zender" aan de modem wel weggenomen maar dat was precies niet voldoende)

En de 360° pod registreren vergt ook wat geduld, pas na de 20ste ofzo poging lukte dat.

Maar sindsdien werkt alles perfect, eerste dagen zelfs download van 290 mbps (Wigo) maar daarna hadden ze het door en ben ik gezakt naar ongeveer 240 mbps (waar je niets van merkt)

Wifi is veel beter met het 360° systeem (modem + 1 pod) ipv de "oude" wifi-modem (3.0 CH7465LG) i.c.m. een wifi powerline van Telenet.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Raar dat hij opeens zakt de snelheid zou 300 Mbps moeten zijn

met  290 Mbps zit er goed uit maar opeens 240 Mbps

Bedankt voor de info

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/van-wigo-naar-oneup-wat-verandert-er-voor-mij/

 

 

CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Wigo was 300 mbps, One was 150 mbps en is sinds begin april naar 250 mbps gegaan, daarom ben ik overgeschakeld. Had 2 gsm op de Wigo met een download van 9 gb samen en regelmatig problemen met deze limiet. Qua prijs was de One ongeveer hetzelfde met dan onbeperkte download voor de gsm's. Maar van 300 mbps naar 150 mbps was met dit niet waard. Maar van 300 mbps naar 250 mbps is een ander verhaal, hier merk je in de praktijk niets van. Dus zelfde prijs als de Wigo (zelfs paar euro goedkoper maar dat voordeel valt weg door de huur van de 360° pod) en onbeperkte download voor de gsm's.

Ander modem was niet nodig voor de One qua snelheid maar wel voor de 360° pod.

Maar zoals gezegd, wifi stukken beter dan vorige opstelling met de modem/powerline-wifi.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2673
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Probleem met overstap van Wigo naar One.

WIGO (home) =300 Mbps 

WIGO (home) S =150 Mbps

Van een verlaging niets gehoord vind ook niets terug hier

CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Ben overgeschakeld van Wigo naar One, dus 300 mbps naar 250 mbps ...

CarlVN
Professional Weetjesweter
Berichten: 27
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Star Wars Day

Probleem met overstap van Wigo naar One.

Van WIGO naar ONE(up): wat verandert er voor jou? (telenet.be)

Info is verouderd, One is nu (al een maand) 250 Mbps.