Beantwoorden
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

Beste,

 

Momenteel hebben wij nog het telenet basic (digitale TV en internet) abonnement.

Hierbij zit echter geen vaste lijn inbegrepen. We zouden onze alarmcentrale echter aansluiten op een vaste lijn en ik vroeg mij af als er mogelijkheden zijn om toch een vaste lijn erbij te nemen. Ik kan dit niet terug vinden op de website.

Is dit mogelijk? Zoja, wat is de meerprijs?

Bedankt,

 

7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

@mysticwizard  

Hier  kan je eens kijken naar de tarieven voor de vaste lijn. 

Moest je deze apart erbij nemen weet dan dat je duurder gaat uit zijn aangezien het niet in een pack zit zoals One(up). Zoals ik net gezien heb zit je toch op een meer prijs van € 23 per maand. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

Inderdaad scheelt iets van €23/maand wat erg fors is.
Ofwel is het kiezen voor het telenet Up one abonnement (met digicorder) = €86/maand. Dat is ongeveer €30 meer dan we de dag van vandaag betalen. Op een jaar tijd is de GSM module terugverdiend.. 

 

Als we kiezen voor de GSM module, wat zijn de beste opties om te kiezen voor een sim kaart? herlaadkaart, abonnement? 

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

@mysticwizard  

Telenet bied geen herlandkaarten aan dus daar kan je al niet voor kiezen. 

Moest je kiezen voor de ONE(up) dan zit daar altijd 1 gsm nummer bij inbegrepen. Je kan dit natuurlijk uitbreiden naar 5 gsm nummers moest het nodig zijn.

 

Voor de rest kan je kiezen bij Telenet voor de gsm voor:

* abonnement - meerprijs € 20 per maand

* prijs volgens verbruik - geen maandelijkse kosten en enkel word je dan aangerekend als je ook daadwerkelijk belt of sms't. Moest je nooit bellen of smsen dan bel je eens in de drie maanden de voicemail ( is gratis ) om je nummer actief te houden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
mysticwizard
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

De laatste optie prijs volgens verbruik lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Als het goed gaat krijgen we amper tot geen sms'en van de alarmmodule en zal het een stuk goedkoper zijn dan €20 extra te betalen per maand.. Bedankt!

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5862
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

@mysticwizard  

De prijs volgens verbruik kan al genoeg zijn voor een alarm centrale hoor. En zoals ik al zei als je nooit belt of sms't dan bel je eens per drie maande de voicemail en je nummer blijft actief en behouden. 

 

Moest je probleem hiermee opgelost zijn kan je altijd de post aanduiden als oplossing die je het best geholpen heeft. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?


@mysticwizard  schreef:

De laatste optie prijs volgens verbruik lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Als het goed gaat krijgen we amper tot geen sms'en van de alarmmodule en zal het een stuk goedkoper zijn dan €20 extra te betalen per maand.. Bedankt!


Ik doe dat ook voor mijn pelletkachel 🙂

Ik bestuur die aan de hand van SMS codes, en die stuurt dan een SMS terug ter confirmatie.

Een SMS bij prijs per verbruik kost 7 eurocent.  Veel voordeliger dus.

 

Moest je echt veel SMSsen versturen, dan kan je voor 5 euro de optie "SMS 5" kiezen.

Maar ik vermoed niet dat je dit nodig zal hebben 😉Is pas interessant vanaf 72 SMSsen.

 

"SMS 5, dat is...

  • 500 SMSjes versturen in België
  • Als je het maandelijkse volume overschrijdt val je terug op de normale prijs per SMS zoals bepaald in je mobiel abonnement
  • Geen contractduur alleen in de eerste maand geldt een opzegvergoeding van €5"

 

Let wel, om te vermijden dat je nummer/simkaart gedeactiveerd wordt (lees definitief verwijderd) dien je minstens 1 keer om de 3 maanden eens te bellen of te smssen.

Ik heb hiervoor een reminder, om om de 2 maanden een berichtje te sturen.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vanderweyden
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Vaste telefoonlijn bij telenet basic?

Ik mis hier mogelijk nog een belangrijk stukje: De Modem Battery Pack

Het kan namelijk zo zijn dat het wenselijk is dat je telefoonlijn (alarm) nog blijft werken als de stroom uitvalt. 

Meer info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-modem-battery-pack/