24755
netweters
|
152394
antwoorden
|
20699
vragen
|
Beste,
Momenteel hebben wij nog het telenet basic (digitale TV en internet) abonnement.
Hierbij zit echter geen vaste lijn inbegrepen. We zouden onze alarmcentrale echter aansluiten op een vaste lijn en ik vroeg mij af als er mogelijkheden zijn om toch een vaste lijn erbij te nemen. Ik kan dit niet terug vinden op de website.
Is dit mogelijk? Zoja, wat is de meerprijs?
Bedankt,
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hier kan je eens kijken naar de tarieven voor de vaste lijn.
Moest je deze apart erbij nemen weet dan dat je duurder gaat uit zijn aangezien het niet in een pack zit zoals One(up). Zoals ik net gezien heb zit je toch op een meer prijs van € 23 per maand.
Inderdaad scheelt iets van €23/maand wat erg fors is.
Ofwel is het kiezen voor het telenet Up one abonnement (met digicorder) = €86/maand. Dat is ongeveer €30 meer dan we de dag van vandaag betalen. Op een jaar tijd is de GSM module terugverdiend..
Als we kiezen voor de GSM module, wat zijn de beste opties om te kiezen voor een sim kaart? herlaadkaart, abonnement?
Telenet bied geen herlandkaarten aan dus daar kan je al niet voor kiezen.
Moest je kiezen voor de ONE(up) dan zit daar altijd 1 gsm nummer bij inbegrepen. Je kan dit natuurlijk uitbreiden naar 5 gsm nummers moest het nodig zijn.
Voor de rest kan je kiezen bij Telenet voor de gsm voor:
* abonnement - meerprijs € 20 per maand
* prijs volgens verbruik - geen maandelijkse kosten en enkel word je dan aangerekend als je ook daadwerkelijk belt of sms't. Moest je nooit bellen of smsen dan bel je eens in de drie maanden de voicemail ( is gratis ) om je nummer actief te houden.
De laatste optie prijs volgens verbruik lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Als het goed gaat krijgen we amper tot geen sms'en van de alarmmodule en zal het een stuk goedkoper zijn dan €20 extra te betalen per maand.. Bedankt!
De prijs volgens verbruik kan al genoeg zijn voor een alarm centrale hoor. En zoals ik al zei als je nooit belt of sms't dan bel je eens per drie maande de voicemail en je nummer blijft actief en behouden.
Moest je probleem hiermee opgelost zijn kan je altijd de post aanduiden als oplossing die je het best geholpen heeft.
@mysticwizard schreef:De laatste optie prijs volgens verbruik lijkt inderdaad de beste optie te zijn. Als het goed gaat krijgen we amper tot geen sms'en van de alarmmodule en zal het een stuk goedkoper zijn dan €20 extra te betalen per maand.. Bedankt!
Ik doe dat ook voor mijn pelletkachel 🙂
Ik bestuur die aan de hand van SMS codes, en die stuurt dan een SMS terug ter confirmatie.
Een SMS bij prijs per verbruik kost 7 eurocent. Veel voordeliger dus.
Moest je echt veel SMSsen versturen, dan kan je voor 5 euro de optie "SMS 5" kiezen.
"SMS 5, dat is...
Let wel, om te vermijden dat je nummer/simkaart gedeactiveerd wordt (lees definitief verwijderd) dien je minstens 1 keer om de 3 maanden eens te bellen of te smssen.
Ik heb hiervoor een reminder, om om de 2 maanden een berichtje te sturen.
Ik mis hier mogelijk nog een belangrijk stukje: De Modem Battery Pack
Het kan namelijk zo zijn dat het wenselijk is dat je telefoonlijn (alarm) nog blijft werken als de stroom uitvalt.
Meer info: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/alles-over-modem-battery-pack/