Beantwoorden
Katleentje
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

Wat bij overname na scheiding?

Hallo, 

Ik ga scheiden, 

Mijn man blijft in het huis wonen ik ga naar een appartement.

Ik had iets gelezen over overnemer en achterlater, maar alles staat op mijn man zijn naam. Ik zou dus de achterlater zijn, maar ik zou graag mijn nummer behouden. Hoe word dit dan gesplitst? Moet ik dan een nieuwe digicorder aanvragen? Hoe lang op voorhand moet dit allemaal? Ik verhuis op 1 febr. 

 

Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Scheiding

5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wat bij overname na scheiding?

Als alles op uw man staat dan laat je dit zo. Je gaat naar een Center en je vraagt een nieuwe aansluiting op uw naam (IDkaart meenemen) met de producten die je wenst. Je zal ook meteen een nummeroverdracht kunnen doen van uw gsmnummer (want dat is wat je bedoelt denk ik). Blijf een goede verstandhouding hebben met je (ex)man. Zeker als je een eigen mailaccount hebt op zijn abonnement. Eens uw aansluiting is gebeurd kan hij dit mailaccount schrappen en uw mailadres vrij geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Wat bij overname na scheiding?


@Katleentje  schreef:

Hoe lang op voorhand moet dit allemaal? Ik verhuis op 1 febr. 


Je bestelt een nieuw abonnement op je nieuwe adres. Dit is geen verhuis van een bestaand abonnement aangezien dat abonnement op het adres van je man behouden blijft.

Je kijkt eerst na of je nieuwe adres aansluitbaar is, er moet een aansluitpunt of aftakkabel in je privé-appartement aanwezig zijn.
Als er geen aftakkabel in je appartement binnenkomt, contacteer je Telenet minstens 6 weken voor je verhuis.

Als er een aftakkabel en aansluitpunt in je privé-appartement aanwezig is, dan contacteer je je provider minstens 3 weken voor je verhuis.

Meer info op https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/installatie/telenet-installeren-vink-...

Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 312
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Wat bij overname na scheiding?

  • Je vraagt nieuwe vaste diensten aan voor jou nieuwe adres op jouw eigen naam
  • Je vraagt een overname aan voor jouw gsm-nummer https://www.telenet.be/overname 
  • Jouw ex-partner kan aanvragen om jouw Telenet e-mailadressen over te zetten naar jouw eigen klantennummer
Ex-Netweter
 

Wat bij overname na scheiding?

Als het gsm-nummer op naam van de man staat, zal dit inderdaad via een overname moeten gebeuren nadat je eigen nieuwe vaste diensten zijn geïnstalleerd.

Administratief is dat nogal ingewikkeld als je alle gsm-nummers van een gezin in één bundel steekt.

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wat bij overname na scheiding?

Als men gaat scheiden en de persoon die op de factuur staat van de hoofdbetaler dient of wel een overname te doen van gsm nummer of wel een ander nummer te kiezen. In dit geval zal er een overname moeten gebeuren van het gsm nummer naar de persoon in kwestie die weg gaat. Ze heeft aangegeven dat ze het nummer wil behouden en als ze bij Telenet wil blijven moet er een overname gebeuren. Moest ze van provider veranderen dan kan ze een nummeroverdracht aanvragen dan is er ook geen overname. Door de overname zal het nummer op haar naam komen staan en kan ze alles behouden.

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/je-gegevens-aanpassen/verhuis-of-overname/over...

Heb dit al meerdere keren meegemaakt op de klantendienst toen ik er nog werkte. Dus de procedure van overname moet in dit geval wel in het werk worden gezet anders zal de persoon alles kwijt zijn.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.