41223
netweters
|
17786
gesprekken
|
19214
vragen
|
Ik kreeg onlangs per briefwisseling dat een domiciliëring niet zou uitgevoerd zijn, even de rekening na gekeken, wat blijkt, de domiciliëring van in de briefwisseling is wel degelijk uitgevoerd op de juiste datum. In de briefwisseling zouden ze me ook nog 10€ aanrekenen als herinnering, wtf? Ik kan de bank niet controleren hoor, trouwens is het niet verboden voor telecomoperatoren om bij een 1ste herinnering kosten aan te rekenen? Als er ergens iets misloopt bij Telenet of de bank kan je toch de klanten er niet voor aanrekenen? Telenet logica wss.
Wie heeft ook zoiets voor gehad?
Ter info:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-doen-bij-een-herinneringsbrief
Zoals reeds aangestipt door @sb dient u hiervoor de telenet klantendienst te contacteren
Ik lees hierboven bij telenet "tussen de lijnen" dat de 1e "herinnering" (sms**) gratis maar de volgende herinnering (brief?) betalend (10 €) ...
** het is evenwel niet direct duidelijk op welke wijze u gratis een herinnering krijgt als u bv. geen gsm-contactnr opgegeven hebt ...
se
Ik zou toch mijn bank contacteren. Als het daar misgelopen is, zijn zij verantwoordelijk en kan je uw € 10,00 bij hun terug eisen. Het is niet omdat het van Uw rekening is afgeschreven, dat het ook werkelijk bij Telenet is toe gekomen. Als het wel het geval is, en uw bank geen fouten heeft gemaakt, dan zou ik best hun laten contact opnemen met Telenet. Je kan dan eventueel je € 10,00 laten wegnemen bij Telenet als het opgelost is.
PS: ik haat domicilliëringen, en vermijd er dan ook zoveel mogelijk. Je bent niet meer meester van je eigen rekening. Ik betaal mijn autoverzekering ook maandelijks, verplicht met domicilie, maar het gaat er nooit op eenzelfde datum vanaf! Dus ik moet altijd zeker zijn dat er gans de maand genoeg provisie is...