Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Wanneer 1 Gbps?

Wanneer zullen de snelheid van vast internet eindelijk eens verhoogd worden?

de grote werf is inmiddels afgerond?

 

vandaag kwam ik deze artikel tegen: https://www.onemorething.nl/2019/07/belgie-europese-boete-te-traag-internet/

 

16 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 1 Gbps?

Breedband internet is volgens Europa >30 Mbps. Dus aan Telenet zal het niet liggen. De Belgische resultaten worden grotendeels beinvloedt door de ondermaatse prestaties van VDSL providers. Onder docsis 3.0 is Telenet in staat om 1 Gbps te halen. Als ze overstappen naar docsis 3.2 is nog veel meer mogelijk. Het achterliggende glasvezel netwerk is er klaar voor en wordt nu al gebruikt voor de mobiele verbindingen. Al met al scoort België niet slecht maar als ik landen zie zoals Andorra, Liechtenstein, Zuid Korea zou ik toch de penetratie willen zien van de landelijke gebieden en dorpen. Want de resultaten zijn volgens mijn inzien toch gebaseerd op stedelijke gebieden. Nederland scoort goed maar ik lees toch dat Nederland nog een pak landelijke gebieden heeft waar het een stuk minder is.

Als uitsmijter een rapport van speedtest:

https://www.speedtest.net/global-index

https://www.speedtest.net/reports/nl/belgium/

https://www.speedtest.net/reports/nl/belgium/#fixed

Veel leesplezier.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wanneer 1 Gbps?

@Ex-Netweter  Het aangehaalde artikel beweert nergens dat het internet te traag is in België. Enkel in de kop staat dat. De boete die België krijgt heeft te maken met het gelijktijdig of achter elkaar putten maken en de straat terug dicht smijten in het Brusselse gewest. 

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wanneer 1 Gbps?

Dat vraagt hij toch niet ? Wanneer 1 gbit, vorig jaar was het nog reclame op de website dat het voor 2019 ging zijn, toen werd de site aangepast naar in de nabije toekomst... maar het is heel stil in mechelen... ondertussen wel vorig jaar beloven aan de vlaamse minister dat er 1 gbit ga zijn in 2020. Lijkt mij een fameuse sprong van 200 naar 1gbit.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer 1 Gbps?

Die sprong is vandaag vanaf 400Mbps naar 1Gbps voor particulieren

Heb 400/40Mbps al van september verleden jaar 2018

Op naar 1000/100Mbps die ze al even aan het testen zijn.

 

Corporate fibernet bied vandaag al 750/75Mbps aan over coax

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/corporate-fibernet/

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wanneer 1 Gbps?

Weer naast de kwestie aan het spreken, ale dan is de sprong van 400 naar 1GBIT.

 

Ze hebben bij de minister getekend dat ze tegen 2020 aan particulier 1GBIT gaan kunnen aanbieden.

Hun website sprak al van tegen 2019... dat zijn ze al reeds niet nagekomen en hebben ze aangepast op de website naar in de nabije toekomst... Dan denk je ah 6 maand vertraagd, maar misschien betekent dat bij Telenet over 2 jaar? Amper duidelijkheid over...

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 1 Gbps?

@AmedeekeIk kan je wel volgen in je redenering maar ik denk niet dat er alleen technische problemen zijn die spelen maar ook commerciële belangen. Telenet investeert in zijn netwerk maar zou zijn groothandelstarieven moeten laten zakken.

Het is ook altijd de politiek van Telenet geweest dat ze het quasi overal tegelijk kunnen aanbieden. Een beetje in tegenstelling van andere providers die technologie aanbieden maar die maar voor de helft van hun klanten mogelijk is voor de volle 100%.

Is er daar vertraging op bij de aanpassingen?

Ik denk dat ze erop rekenen om op een bepaald moment verrassend uit de hoek te komen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer 1 Gbps?

Tegen 2020,dan hebben ze nog 6 maand de tijd.

Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wanneer 1 Gbps?

Igver, In de zomer komen ze nooit met updates, als het niet mei of juni is, is het voor oktober / november.

We zien wel!

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wanneer 1 Gbps?

Amedeeke heb je ook 400/40Mbps zoals ik.

Dat is al van september 2018 verkrijgbaar.

Wat gaan ze met mij doen,als ze whoppa van 200 naar 400Mbps gratis verhogen?

Mij maandelijks 15 euro teruggeven?En met terugwerkende kracht?

Ex-Netweter
 

Wanneer 1 Gbps?

Volgens mij:

Standaard van 200 naar 400 en

speedboost van 400 naar 800

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Wanneer 1 Gbps?


@robatoras  schreef:

Tegen 2020,dan hebben ze nog 6 maand de tijd.


December 2020, dat is nog wat langer dan 6 maanden wachten hoor! (-;


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Amedeeke
Freshman Meerweter
Berichten: 46
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Wanneer 1 Gbps?

Tegen 2020 betekent voor 2020 sb.

Mijn zaak heeft een 500/40 wigo businness abbonement.

 

Maar Ik vermoed dat ze particulier naar 400/40 gaan standaard en speedboost 750/60. Maar dat Is pure speculatie !!!

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Wanneer 1 Gbps?

als ik https://www.techzine.be/nieuws/26390/telenet-bijna-klaar-voor-vertraagde-uitrol-gigabit-internet.htm...  zo lees dan zal het nog iets langer duren 😉 

wat ik belangrijker vind naast iets sneller internet is dat de 750GB tijdens piekuren verhoogt word met de grotere verbruik die gezinnen hebben die bv Netflix kijken, 

zeker nu in de vakantie dat er meer kinderen thuis zijn en er meer verbruikt word ook.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
dsuls
Professional Meerweter
Berichten: 128
De vernieuwde WIGO? Een bus vol! Topicvreter! Warming up?

Wanneer 1 Gbps?

Precies, @Master-Magic : die 750 GB limiet tijdens piekuren vind ik een groter probleem dan de bandbreedte die nog niet op 1Gbps zit.