Beantwoorden
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

release

De maanden juni/juli zijn traditioneel bij Telenet de maanden voor diverse aanpassingen.

Ondertussen zijn ze bezig met aanpassingen op de digicorder. Komt de uitrol eraan voor bellen via Wifi, https://press.telenet.be/telenet-klanten-bellen-binnenkort-ook-over-4g-en-wifi# maar persoonlijk had ik ook graag een paar aanpassingen gezien aan "Mijn Telenet", voornamelijk de instellingen van de HGW.

Eerst en vooral de bugs eruit als je aanpassingen doet aan de portforwarding, blijkbaar wordt dit niet altijd correct opgeslagen.

Zeker de portforwarding op punt stellen in het IPv6 gedeelte want dit wordt totaal niet correct opgeslagen en werkt dus niet naar behoren. Ik heb dit wel voor elkaar gekregen na rechtstreekse tussenkomst door de technische dienst die dit voor mij manueel hebben aangepast.

In IPv6 is portswitching in theorie mogelijk, graag dit ook mogelijk maken in IPv4.

Ook een uitbreiding van het aantal lijntjes portforwarding in IPv4 want 10 lijntjes wordt erg krap voor veel mensen.

En voor de mensen die graag met VLan werken en dit ook in IPv6 willen doen een uitbreiding van de mogelijke subnet ID's. Momenteel is de prefix /56 met subnet ID 00 waar er in feite de mogelijkheid is om er 256 te hebben per klant. Geef de klanten die het wensen eventueel de keuze van bijvoorbeeld een extra 5 subnet ID's.

Mocht dit allemaal nog niet mogelijk zijn in deze zomer release dan is dit nu al mijn Klaas- of Kerstlijstje.

Wie weet zijn er nog andere wensen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
3 reacties
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

release

@igvfer bedankt om deze wenslijst met ons te delen! 😉 Ik ben je vragen zeker niet uit het oog verloren, maar heb ze meteen intern uitgezet. Ik kom er sowieso op terug zodra ik zelf meer weet. 

 

De vraag om de 10 lijnen voor portforwarding bij IPv4 uit te breiden heb ik sowieso nogal gehoord. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

release

@igvfer, bedacht me net dat ik je nooit een antwoord heb gegeven op deze post! Nadat ik je vragen intern had uitgezet heb ik hier eigenlijk een vrij kort antwoord op gekregen. Deze aspecten zijn bij Telenet allemaal gelinkt aan IT releases, waardoor het niet zo eenvoudig is om ze tussendoor op te leveren.


Maar ze bekijken het wel om in de toekomst te verbeteren, de punten die je aanhaalde. Dus hopelijk komt het er binnenkort aan. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

release

Bedankt voor het antwoord.

Ik weet alvast van 1 medewerker dat hij er heel hard aan duwt om bepaalde aanpassingen er door te krijgen maar dat dit een werk van zeer lange adem is.

 

Dit was zijn laatste antwoord dat ik gekregen heb:

Ik ben ook al even bezig rond common improvements van oa Mijn Telenet, lang process weliswaar, om ervoor te zorgen dat er bvb ook static leases kunnen gemaakt worden.

Dit vermijd clashes en is clean.

Ook voor nieuwere producten probeer ik die van bij de start in scope te nemen.  (naast meer portmaps, port-redirects etc)

 

Tx voor uw feedback.  Altijd nuttig wat field info te krijgen.

 

Geduld is een schone deugd.Smiley Vrolijk



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.