Beantwoorden
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Goedemorgen allen

 

Ik zit met een probleem dat ik niet krijg opgelost. Heb onlangs een nieuwe iphone gekocht die ook werkt met 5G. Ik woon in een zone waar 5G van Telenet beschikbaar is.

alleen... ik kan geen 5G aanduiden in mijn Iphone, ik heb enkel 3G en 4G. Wat moet ik doen om dit opgelost te krijgen? Heb al een whatsapp gestuurd naar Telenet, en die zeiden dat ik een soort popup(bericht) moet krijgen van Apple.

Als ik mijn simkaart in een 5G androidtoestel steek van een kennis dan heb ik 5G en als hij zijn proximus simkaartje in mijn iphone steekt, kan hij ook op 5G. Dus ik weet het even niet meer.

 

0 Likes
14 reacties
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

5G werkt niet op Iphone

iPhone heropstarten

dan naar instellingen -> Algemeen -> info -> staat er Telenet 50.0?

 

indien ja dan: instellingen -> mobiel netwerk -> kan je 5G aanduiden?

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

In de info staat Telenet 50.0. Ik heb de iphone ook al opgestart, maar kan geen 5G aanduiden bij instellingen/mobiel netwerk.

0 Likes
Jamingo
Professional Meerweter
Berichten: 126
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

5G werkt niet op Iphone

Welke iPhone en iOS versie heb je staan?

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Ik heb de nieuwe iphone SE 2022 en IOS versie is 15.4.1

0 Likes
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

5G werkt niet op Iphone

Als je in instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > heb je opties 4G of 5G aan of 5G automatisch. de beste optie zal 5G aan zijn.

Misschien ook eens kijken in datamodus hoe die daar staat.

Heb je ook eens geprobeerd om via de telenet website de mobile configurator te hanteren misschien helpt deze oplossing.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Ik krijg enkel de optie 3G en 4G. Als ik een simkaart van een andere provider in het toestel plaats dan heb ik de mogelijkheid wel om 5G aan te duiden.

Op de foto links met een proximus sim, direct 5G. Rechts met mijn Telenet sim geen mogelijkheid om 5G aan te duiden.

 

MOBIEL INTERNET.jpg

0 Likes
icymichel
Professional Meerweter
Berichten: 147
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

5G werkt niet op Iphone

Welk soort abonnement heb je? Werkt voor het moment nog alleen bij ONE(Up) . 

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Ik heb al een jaar het One pakket bij Telenet. 

0 Likes
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

5G werkt niet op Iphone

Heb je al geprobeerd in mobiele data om het opnieuw in te stellen, helemaal onderaan ?

De mobiele configurator van telenet is precies niet up to date voor de iphone Se 2022.

Verder zou alles manueel moeten worden ingevoerd.

 

 

    • Bij de Apple iPhone SE (2022) is het niet mogelijk om de instellingen voor mobiel internet per sms te ontvangen. Daarom volgen hier de instructies om je smartphone handmatig in te stellen voor mobiel internet.
    • Ga naar het Startscherm.
    • Kies Instellingen.
    • Scroll naar beneden.
    • Kies Mobiel netwerk.
    • Als Mobiele data uitgeschakeld is, schakel Mobiele data in.
    • Als Mobiele data ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.
    • Kies Mobieledatanetwerk.
    • Is de optie Mobieledatanetwerk niet beschikbaar, dan is handmatig instellen helaas niet mogelijk. In dat geval, sluit het toestel aan op de PC en start iTunes om de zogeheten 'Carrier Settings' te installeren.
    • Bewerk de details voor MOBIELE DATA als volgt:
    • Bij APN, voer telenetwap.be (Bij Telenet Business Mobile : gprs.base.be) in.
    • Bij Gebruikersnaam, voer niets in (Bij Telenet Business Mobile voer base in).
    • Bij Wachtwoord, voer niets in (Bij Telenet Business Mobile voer base in).
    • Kies Vorige.
    • Keer terug naar het Startscherm.
    • Om het proces te voltooien en de instellingen te activeren, moet het toestel opnieuw gestart worden. Je Apple iPhone SE (2022) is dan ingesteld voor het gebruik van mobiel internet.
    • Voor instructies over het herstarten van je toestel, raadpleeg de volgende stappen.
    • Om de Apple iPhone SE (2022) uit te schakelen, druk op de aan/uit-toets aan de zijkant van de Apple iPhone SE (2022) en houd deze ingedrukt.
    • Sleep het aan/uit-symbool naar rechts.
    • De Apple iPhone SE (2022) is uitgeschakeld.
    • Om de Apple iPhone SE (2022) in te schakelen, druk op de aan/uit-toets aan de zijkant van de Apple iPhone SE (2022) en houd deze ingedrukt.
    • Als dit scherm verschijnt, druk op de Home-toets.
    • Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
    • Als dit scherm verschijnt, voer de pincode in en kies OK.
    • Verschijnt dit scherm niet, ga verder met de volgende stap.
    • De Apple iPhone SE (2022) is nu gereed voor gebruik.
    • Zet je Apple iPhone SE (2022) uit en vervolgens weer aan om de instellingen te activeren.

Dit is het enigste wat terug te vinden is bij telenet.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Dat heb ik ook allemaal al gelezen, maar dat helpt ook niet.

Zal maar wachten tot ik een keer een aanbieders update krijg. Als ik een oude simkaart insteek, (die zelfs niet meer actief is) zie ik in de mobiele opties direct 5G staan, waarom dan niet met mijn huidige Telenet sim?

 

Ik ga het zo laten.

Toch bedankt iedereen voor de moeite

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G werkt niet op Iphone

@Ex-Netweter 

Anders als je tijd hebt naar een Telenet center gaan en daar je simkaart omwisselen voor een andere kaart. Kan zijn dat je een te 'oude' kaart hebt dus gewoon eens een simswap doen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Bedankt @patrick37 voor de tip, zal ik eens proberen.

Ex-Netweter
 

5G werkt niet op Iphone

Hartelijk dank @patrick37 . Soms is een oplossing van een probleem zo simpel. Heb een nieuwe simkaart en 5G komt tevoorschijn.

 

5g Telenet.jpg

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

5G werkt niet op Iphone

@Ex-Netweter 

Fijn dat het opgelost geraakt is. En ja soms kan het simpel zijn:) 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.