24748
netweters
|
152275
antwoorden
|
20687
vragen
|
Goedemorgen allen
Ik zit met een probleem dat ik niet krijg opgelost. Heb onlangs een nieuwe iphone gekocht die ook werkt met 5G. Ik woon in een zone waar 5G van Telenet beschikbaar is.
alleen... ik kan geen 5G aanduiden in mijn Iphone, ik heb enkel 3G en 4G. Wat moet ik doen om dit opgelost te krijgen? Heb al een whatsapp gestuurd naar Telenet, en die zeiden dat ik een soort popup(bericht) moet krijgen van Apple.
Als ik mijn simkaart in een 5G androidtoestel steek van een kennis dan heb ik 5G en als hij zijn proximus simkaartje in mijn iphone steekt, kan hij ook op 5G. Dus ik weet het even niet meer.
Opgelost! Ga naar oplossing.
iPhone heropstarten
dan naar instellingen -> Algemeen -> info -> staat er Telenet 50.0?
indien ja dan: instellingen -> mobiel netwerk -> kan je 5G aanduiden?
In de info staat Telenet 50.0. Ik heb de iphone ook al opgestart, maar kan geen 5G aanduiden bij instellingen/mobiel netwerk.
Welke iPhone en iOS versie heb je staan?
Ik heb de nieuwe iphone SE 2022 en IOS versie is 15.4.1
Als je in instellingen > mobiel netwerk > opties mobiele data > gesprekken en data > heb je opties 4G of 5G aan of 5G automatisch. de beste optie zal 5G aan zijn.
Misschien ook eens kijken in datamodus hoe die daar staat.
Heb je ook eens geprobeerd om via de telenet website de mobile configurator te hanteren misschien helpt deze oplossing.
Ik krijg enkel de optie 3G en 4G. Als ik een simkaart van een andere provider in het toestel plaats dan heb ik de mogelijkheid wel om 5G aan te duiden.
Op de foto links met een proximus sim, direct 5G. Rechts met mijn Telenet sim geen mogelijkheid om 5G aan te duiden.
Welk soort abonnement heb je? Werkt voor het moment nog alleen bij ONE(Up) .
Ik heb al een jaar het One pakket bij Telenet.
Heb je al geprobeerd in mobiele data om het opnieuw in te stellen, helemaal onderaan ?
De mobiele configurator van telenet is precies niet up to date voor de iphone Se 2022.
Verder zou alles manueel moeten worden ingevoerd.
Dit is het enigste wat terug te vinden is bij telenet.
Dat heb ik ook allemaal al gelezen, maar dat helpt ook niet.
Zal maar wachten tot ik een keer een aanbieders update krijg. Als ik een oude simkaart insteek, (die zelfs niet meer actief is) zie ik in de mobiele opties direct 5G staan, waarom dan niet met mijn huidige Telenet sim?
Ik ga het zo laten.
Toch bedankt iedereen voor de moeite
@Ex-Netweter
Anders als je tijd hebt naar een Telenet center gaan en daar je simkaart omwisselen voor een andere kaart. Kan zijn dat je een te 'oude' kaart hebt dus gewoon eens een simswap doen.
Hartelijk dank @patrick37 . Soms is een oplossing van een probleem zo simpel. Heb een nieuwe simkaart en 5G komt tevoorschijn.