24751
netweters
|
152346
antwoorden
|
20691
vragen
|
Op 12/12/2016 13:16:06 heb ik volgens de verbruikte datagegevens een dataverbruik van 86,28 MB.
Op dat ogenblik was ik thuis en was mijn dataverbruik uitgeschakeld op mijn smartphone omdat ik eerder reeds een abnormaal dataverbruik van +/- 480 MB constateerde. Hoe is het mogelijk dat ik nog een verbruik van 86,28MB op mijn smartphone heb met wifi ingeschakeld en dataverbruik uitgeschakeld?
Dag @Aimé,
Ik zie dat je terecht bent gekomen op de Franstalige versie van de Netweters (Les Netnologues). Dat is één van de redenen waarom jouw bericht niet direct werd gezien door Nederlandstaligen.
Het zou kunnen dat dit verbruik te wijten is aan "hybride downloaden" waarbij zowel gebruik wordt gemaakt van WiFi als mobiel internet. Dit kan zowel onder iOS (Apple producten) als Android smartphones. Onder de Samsung Galaxy S6 heet dit bijvoorbeeld "Downloadbooster", onder iPhone heet dit "WiFi-assist". Kijk eens na of deze niet toevallig zijn ingeschakeld?
@Stijn / @VincentD kan iemand dit onderwerp verplaatsen naar de Nederlandstalige versie van de Netweters?
Ik werk met een windows phone en die kent volgens mij geen hybride downloading
Aimé
beste
Mijj vrouw heeft een nokia 635 en heeft dat ook , om de 6 uur dwonload hij bestanden , en heb ook alles geprobeert, niets helpt
Ik werk zelf niet met Windows Phone maar volgens sommige websites bestaat deze functie. Hieronder vind je een Engelstalige screenshot.
Kan je eens kijken of het uitzetten van deze functie helpt?
kan het instellen , nu vandaag is kijken wat er gebeurt.
@Niels schreef:Ik werk zelf niet met Windows Phone maar volgens sommige websites bestaat deze functie. Hieronder vind je een Engelstalige screenshot.
Kan je eens kijken of het uitzetten van deze functie helpt?
Mijn mobiel dataverkeer staat voor 100% uitgeschakeld. Dus, als ik geen Wifi heb kan ik ook niet op het internet en zou ik geen dataverbruik mogen hebben.
Aimé
Mijn dochter houd haar verbruik ook altijd goed in het oog.
Wanneer de teller terug op nul wordt gezet (die nacht) schakelt mijn dochter telkens zeker 3G/4G uit als ook de wifi.
Dan schakelt ze haat GSM (Huawei P8 lite) ook volledig uit.
De volgende morgend kijkt ze via de pc / mijn Telenet naar haar verbruik.
De laatste 2 maanden is er dan telkens al een gedeelte data verbruikt.
Als ze dit meld aan Telenet dan ... en het antwoord is van dat kan niet of je hebt nog een app openstaan...
Maar als hare GSM nog af staat vind ik dat toch raar.
Daarom denk ik dat het data gebruik bij Telenet meer een beetje natte vingerwerk is hoe dit berekend wordt.
Persoonlijk betreur ik wel dat we iedere keer het data verkeer moeten uitschakelen om te vermijden dat er teveel Mbytes verdwijnen (desondanks verdwijnen er toch nog) . Misschien kan Telenet het systeem van Mobile Vikings toepassen en het ongebruikte aantal belminuten na een maand overschakelen naar het data verkeer zodat we wat meer reserve hebben
Begin deze maand verdwenen er toch 480 Mbyte van de één Giga welke in mijn abonnement zit
@Ex-Netweter schreef:Begin deze maand verdwenen er toch 480 Mbyte van de één Giga welke in mijn abonnement zit
Dat is inderdaad best veel. Toch wel de moeite om een app op het toestel te installeren om zelf eens te meten. Dat soort apps zal normaal gezien ook tonen hoeveel elke app verbruikt.
Ik kan je er geen aanbevelen (wegens zelf nooit gebruikt), maar als je met Android werkt, dan kan je op Google Play eens zoeken achter: data usage OF data traffic, al dan niet in combinatie met monitor.
Kijk best even naar de reviews, zodat je ongeveer kan oordelen of het een goede of minder goede app is.
Het is niet zoveel.
Telkens precies 5 mb.
Maar ik vind persoonlijk juist is juist.
Als we 1 mb teveel verbruiken moeten we dit ook extra betalen.
Volledig mee eens