Beantwoorden
Koen55
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Amper signaal voor bellen of 4G in Haacht met ONE

Inwoner te haacht 3150 , one abonnement,  ik krijg amper een signaal (heel soms even 1blokje) en sinds 5feb mijn nieuwe aansluiting en abonnement nog geen 1 dag kunnen bellen.. 4g en bellen via WiFi instellingen staan allemaal goed.. Samsung a70      , echter ,  Geen signaal!!! mobiel netwerk niet beschikbaar. Medewerker telenet reeds mij via WhatsApp proberen te helpen met herstart en me even 'van de mast' te halen , natuurlijk zonder succes.   Wie kan mij helpen wat te doen? Alvast bedankt voor wie wil reageren   gr, Koen.

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Mobiel netwerk niet beschikbaar

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Amper signaal voor bellen of 4G in Haacht met ONE

@Koen55 

Je kan eens kijken in je toestel om handmatig een netwerk te zoeken en te selecteren. Kijk of je op die manier wel een verbinding kan maken via het netwerk. 

 

Je hebt geprobeerd om VoWifi te activeren of zou aan moeten staan maar heb je ook aan Telenet expliciet gevraagd of dit wel actief is op je simkaart ? Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat ik er echt om moest vragen omdat het niet automatisch ging  en dus ook niet geactiveerd was. 

 

Eventueel ook eens zien of je simkaart met een ander toestel wel zou werken als dit het geval is dan ligt het aan je toestel zelf maar als het dan nog niet werkt zou ik een andere simkaart halen in een Telenet center. 

 

Maar ik denk zelf dat je eigenlijk te weinig bereik hebt thuis dat er dus thuis een probleem is. Als je buiten komt zou je dan signaal ( blokjes ) hebben ? Thuis heb ik zelf heel slecht signaal gewoon een te goed geïsoleerd huis waardoor er geen bereik is. Maar VoWifi is dan wel een uitkomst , als het werkt natuurlijk , want dan kan je 'zonder signaal' bellen. Je belt dan over wifi en dat werkt wel goed moet ik zeggen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Koen55
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Amper signaal voor bellen of 4G in Haacht met ONE

Bedankt Patrick, ik zal dan zoals u denkt best over een telenetwinkel gaan en nieuwe sim regelen.. idd heb ik ook een "redelijk goed "geïsoleerd huis .. maar toch triest he, bij proximus had ik met hetzelfde toestel op deze locatie wel volle bereik 4 blokjes (spijtig was dit een nummer van mijn vorige werkgever dat ik heb omgezet naar telenet)   sinds dan , man man...  bedankt voor je reactie

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Amper signaal voor bellen of 4G in Haacht met ONE

@Koen55 

Misschien een kleine troost ook ik heb exact hetzelfde probleem in mijn huis. Orange als Telenet werken heel slecht bij mij thuis maar Proximus ja daar heb ik een goed bereik mee heb ik ontdekt inmiddels. 

 

Maar om het bereik 'diep indoor' te verbeteren zal Telenet toch wel wat meer mogen doen volgens mij. Want op de moment dat ik in de tuin kom dan heb ik goed bereik en al de andere plaatsen maar thuis is het wel problematisch. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes