Beantwoorden
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Datasimkaart in autoradio werkt niet

Sinds kort heb ik een nieuwe autoradio op basis van Android 11 in mijn motorhome. Deze ondersteunt 4G. Ik slaag er echter niet in het datasim-kaartje te gebruiken dat geleverd is bij ONEup:  het is geactiveerd en getest in een smartphone in de telenetwinkel, de autoradio herkent het kaartje blijkbaar (geeft alleszins aan dat het van Telenet is), maar er verschijnt geen enkele boodschap op het scherm (bv om een cijfercode of een wachtwoord op te geven). De autoradio is merkloos, aangekocht bij Audiovolt.nl.

Alles werkt wel naar behoren als ik mijn smartphone gebruik als hotspot en alle functies gebruik via deze wifi.

Iemand ervaring hiermee of eventueel een tip?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Datasim in autoradio

 

0 Likes
5 reacties
Ex-Netweter
 

Datasimkaart in autoradio werkt niet

Audiovolt.nl moet je een handleiding van de autoradio ter beschikking stellen.

Wellicht moet je het APN-toegangspunt van Telenet in de autoradio configureren: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/mobiel-en-vast/mobiel-instellen-en-gebruiken/m...

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2262
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Datasimkaart in autoradio werkt niet

Kan je op je autoradio een pincode ingeven. 

Indien niet, stel dan de SIM kaart in om zonder pincode tewerken op je GSM. Plaats daarna de SIM kaart terug in de radio.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Datasimkaart in autoradio werkt niet

@Janneke_Dust 

Dat was ook mijn gedacht toen ik dit allemaal las ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
dgaudaen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Datasimkaart in autoradio werkt niet

Je kan de sim-kaart in een telefoon steken en de pincode uitschakelen. Bij alarmsystemen is dat ook vaak nodig omdat die toestellen geen mogelijkheid hebben om een pincode in te tikken. Het proberen waard.

0 Likes
Fonnie
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Star Wars Day Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Datasimkaart in autoradio werkt niet

Sorry voor mijn eigen late reactie. Ik heb geprobeerd de cijfercode van de simkaart té verwijderen, maar ik weet niet of dit gelukt is. Zal later als ik meer tijd heb opnieuw proberen. Toch vraag ik me nu af of het niet één van de vele problemen kan zijn waarmee Telenet nu te maken heeft.

 

0 Likes