Beantwoorden
jvdbossc
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Datasimkaart werkt niet in ASUS 4G-N12 B1

Ik heb een ASUS 4G-N12 B1 en heb een datasim gevraagd bij Telenet, deze zou actief zijn volgens de helpdesk.

Op vraag van de helpdesk de datasim in een gsm gestoken pin code ingegeven en deze sim kaart werkt in een gsm.

Echter niet in de ASUS 4G-N12 B1, ik krijg zelfs geen instelling te zien want ik moet volgens het toestel er een sim kaart instekken.  Heb ze er al op 2 manieren zachtjes ingestoken, je merkt vanzelf als ze verkeerd zit, ze klikt dan niet goed door.

Kan dus aan geen enkel instelling relateerd aan het 4G gebeuren (:

Is er enige info welke routers wel werken bij telenet.

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: ASUS 4G-N12 B1

0 Likes
8 reacties
jvdbossc
Experienced Beetjesweter

Ik heb ondertussen de sim pin code er af gehaalt, nog steeds dezelfde boodschap, geen simkaart.  In smartphone doet deze het wel  nu zonder pin code.

0 Likes
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@jvdbossc  schreef:

... Heb ze er al op 2 manieren zachtjes ingestoken, je merkt vanzelf als ze verkeerd zit, ze klikt dan niet goed door.

Kan dus aan geen enkel instelling relateerd aan het 4G gebeuren (:

Heb je het juiste formaat SIM card?

• ofwel een micro SIM card.
  • ofwel een nano SIM card met adapter.

Uitleg over formaten van SIM cards vind je hier: Deze simkaart krijg je bij Telenet

jvdbossc
Experienced Beetjesweter

Helaas wel ja, ik heb het kleine stukje plastik om terug op micro sim formaat te komen er netjes rond zitten.  Voordien zat het er nog vast rond, maar dan ging het niet in de smartphone om te testen..  Iets groter of kleiner zou er niet in passen..  Ben er ook erg voorzichtig mee om schade te voorkomen..

0 Likes
FrankDSM
Experienced Weetjesweter
Topicwurm! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag

Is er enige info welke routers wel werken bij telenet? -> Ik gebruik mijn datasimkaart in de Huawei 5G CPE Pro 2 H122-373. Dat werkt perfect. Zowel op 4G als op 5G.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om de simkaart van uw GSM in de router te plaatsen (i.p.v. de datasimkaart)? Werkt het dan wel? Indien niet, dan is een defect van de ASUS-router natuurlijk ook mogelijk.

flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@jvdbossc  schreef:

Helaas wel ja, ik heb het kleine stukje plastik om terug op micro sim formaat te komen er netjes rond zitten.  Voordien zat het er nog vast rond, maar dan ging het niet in de smartphone om te testen..  Iets groter of kleiner zou er niet in passen..  Ben er ook erg voorzichtig mee om schade te voorkomen..

Jouw probleem heeft volgens mij niets te maken met Telenet, of de Telenet SIM die niet werkt in jouw ASUS.

Gezien de ASUS zelfs jouw SIM card niet ziet zijn er 2 mogelijkheden:

• Asus SIM slot is defect (dat is een heel gevoelig voor verkeerde manipulaties).
  • Je gebruikt niet het juiste formaat (Micro SIM). Gepruts met nano SIM en uitgeduwde plastiekjes is ook niet aan te raden.

Heb je toegang tot de ASUS webinterface (192.168.1.1 admin/admin) met een aangesloten toestel?

jvdbossc
Experienced Beetjesweter

Ik heb uiteraard toegang tot de beheer-website, maar de software laat niet toe iets in te stellen ivm sim omdat hij deze niet vind.

Ondertussen heb ik er ook 2 proximus (geen dienst) kaarten ingestopt daar zegt hij ook dat er geen sim in zit, terwijl op een smartphone geen dienst opkomt.

Wisselen met een andere telenet kaart doet het ook niet geen sim kaart

Een verkeerde manipulatie sluit ik uit, ik ben zeer voorzichtig met dergelijke zaken.

Ik heb alternate gebeld ze willen het testen voor mij maar ze denken dat het gewoon kapot is.

jvdbossc
Experienced Beetjesweter

Ik ben niet meer in het bezit, is credit zou EOL product zijn volgens alternate.  Geen alternatief daar.

Blijft de vraag buiten die Huawei router wat gebruiken jullie met de telenet data card?

0 Likes
jvdbossc
Experienced Beetjesweter

Ook de laatste vraag vervalt, ik heb een mikrotik lhg lte6 cat6 router gekocht, gewoon buiten zonder de schotel er op haal ik al 88 mbits down 🙂

0 Likes