Beantwoorden
Sannenas1987
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Extreem hoge rekening

Ik ben er nog steeds niet goed van, een telefoonrekening van 1231,14 euro.... Door een backup van mijn cloud 's nachts op mijn 4G doordat het knopje van de wifi uitgezet werd door dochter van 2 jaar.... 

Wat nu??? Kan ik deze aanrekening aanvechten? Waarom kreeg ik alleen een sms nadat ik de 50 euro extra data had overschreden (toen ik lag te slapen) en werd er verder niets gemeld of gecommuniceerd??

Kan iemand mij hiermee helpen die dit ook meegemaakt heeft?

 

Grtjes, sanne

11 reacties
Ex-Netweter
 

Extreem hoge rekening

Ik denk dat je beter contact opneemt met de klantendienst.

Je kan automatisch updates blokkeren via 4G en instellen dat er enkel via wifi een back-up kan gemaakt worden. Dan zal je dit in de toekomst niet meer voor hebben.

 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extreem hoge rekening

Zowel met de Mobile app van Telenet als op mijn telenet, kan je limieten instellen. Er zijn herinneringslimieten en verbruikslimieten. 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Extreem hoge rekening

Hiervoor neem je beter telefonisch contact op via het nummer 015 666 666 of via Facebook of Twitter.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extreem hoge rekening

Contact opnemen met de klantendienst en een smartphone is geen speelgoed voor kinderen. Kindjes moeten leren wat van de mama en de papa is en wat van hen is. Gefrustreerde smiley



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Vanhee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Extreem hoge rekening

en hoe is het afgelopen? Hier idem probleem maar bedrag iets lager +/- 500 euro ook backup gemaakt maar vermoedelijk was wifi verbinding even weg!
500 euro voor 4 Gb data -> redelijk schandalig
Bij mobile vikings 15 euro voor 10 Gb!

 

Hier zal telenet toch een uitzonderlijke tegemoetkoming moeten doen want anders ben ik na 20 jaar trouwe klant weg!

Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren

Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Extreem hoge rekening


@Vanhee@  schreef:


Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren


Er is een manier om daar achter te komen:  Telenet contacteren.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extreem hoge rekening


@Vanhee@  schreef:

en hoe is het afgelopen? Hier idem probleem maar bedrag iets lager +/- 500 euro ook backup gemaakt maar vermoedelijk was wifi verbinding even weg!
500 euro voor 4 Gb data -> redelijk schandalig
Bij mobile vikings 15 euro voor 10 Gb!

 

Hier zal telenet toch een uitzonderlijke tegemoetkoming moeten doen want anders ben ik na 20 jaar trouwe klant weg!

Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren


Ik zie hier op hun site: tijdelijk aanbod 10 Gb = 20€ en 2€ om te bellen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vanhee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Extreem hoge rekening

Telenet is dan plots heel zakelijk!
En verwijzen je HEEL KLANTVRIENDELIJK door naar de kleine lettertjes in het contract...

bij een ander zijn miserie wil telenet nog eens flinke poen uitslaan. Maar als we nu eventjes serieus zijn dan kloppen de verhoudingen toch niet!

Een abonnement Kong Business met 10 GB date = maandelijks 30 euro
Eén maand 4 GB accidenteel meer verbruik buiten de bundel = 400 euro !!!

Maar wel de melding gekregen dat ik een sms'je heb gekregen toen ik meer dan 50 euro boven mijn bundel zat... (en toen zelfs meteen alles stilgelegd!).

Dergelijk misbruiken zijn toch niet normaal? Als ik naar de pizzahut all-in buffet neem van 10 euro en bijkomend naar de salade bar ga dan betaal je voor een bord salade toch ook geen 120 euro?  

Misschien een belachelijke redenering maar de mast van telenet gaat echt niet sneller versleten zijn door mijn extra verbruik...
Ik vind het zelf heel vreemd dat er gelijklopende zaken hier nauwelijks iets van terug te vinden is... zou toch wel vreemd zijn dat ik de enig ben die dit ooit heb tegen gekomen...



0 Likes
Vanhee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Extreem hoge rekening

Hoi Sanne,

 

hoe is het afgelopen?
heb je moeten betalen, zit hier met idem probleem maar telenet doet moeilijk!

ik weet dat ze dit normaal laten vallen maar voorlopig weigeren ze dit bij mij!

kan je een antwoordje sturen? zou voor mij een grote hulp zijn...

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Extreem hoge rekening

Zou het niet efficienter zijn om contact op te nemen met de ombudsman telecommunicatie (http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41), in de plaats van uw vraag te stellen aan andere gebruikers die toch uw probleem niet kunnen oplossen, zelfs al zouden ze dat graag doe.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Extreem hoge rekening

Pizzahut vergelijking gaat toch wat te ver. Firma's verkopen hoe ze willen en kunnen overeenkomst de markt. Prijzen zijn duidelijk aangegeven en wat je ervoor krijgt. Wat de extra's kosten dat weet je ook. Al ben je ermee akkoord of niet. Maar gebruik je geen extra's dan betaal je niet. Ga je in de fout of je familieleden dan draai je er voor op. Ooit iemand gezien die een rekening kreeg van meer dan 1000 euro om films op te vragen en te huren. Wat bleek? Meneer huurde een film, keek 10 minuten of minder, het beviel hem niet en huurde direct een andere. Tientallen op een dag.

Trouwens ik vraag me af als je in Pizzahut niet 1 maar 10 borden gaat opscheppen of dit ook voor dezelfde prijs zal zijn.

Trouwens (mobiele)data heeft tot nu toe altijd veel geld gekost en je krijgt nu langzaamaan meer voor minder geld maar bij elke provider is het zo dat overschrijdingen geld kosten.

Laat het een les zijn voor later om beter op uw en huisgenoten hun handelingen te passen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes