24805
netweters
|
152820
antwoorden
|
20742
vragen
|
Ik ben er nog steeds niet goed van, een telefoonrekening van 1231,14 euro.... Door een backup van mijn cloud 's nachts op mijn 4G doordat het knopje van de wifi uitgezet werd door dochter van 2 jaar....
Wat nu??? Kan ik deze aanrekening aanvechten? Waarom kreeg ik alleen een sms nadat ik de 50 euro extra data had overschreden (toen ik lag te slapen) en werd er verder niets gemeld of gecommuniceerd??
Kan iemand mij hiermee helpen die dit ook meegemaakt heeft?
Grtjes, sanne
Ik denk dat je beter contact opneemt met de klantendienst.
Je kan automatisch updates blokkeren via 4G en instellen dat er enkel via wifi een back-up kan gemaakt worden. Dan zal je dit in de toekomst niet meer voor hebben.
Zowel met de Mobile app van Telenet als op mijn telenet, kan je limieten instellen. Er zijn herinneringslimieten en verbruikslimieten.
Contact opnemen met de klantendienst en een smartphone is geen speelgoed voor kinderen. Kindjes moeten leren wat van de mama en de papa is en wat van hen is.
en hoe is het afgelopen? Hier idem probleem maar bedrag iets lager +/- 500 euro ook backup gemaakt maar vermoedelijk was wifi verbinding even weg!
500 euro voor 4 Gb data -> redelijk schandalig
Bij mobile vikings 15 euro voor 10 Gb!
Hier zal telenet toch een uitzonderlijke tegemoetkoming moeten doen want anders ben ik na 20 jaar trouwe klant weg!
Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren
@Ex-Netweter@ schreef:
Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren
Er is een manier om daar achter te komen: Telenet contacteren.
@Ex-Netweter@ schreef:en hoe is het afgelopen? Hier idem probleem maar bedrag iets lager +/- 500 euro ook backup gemaakt maar vermoedelijk was wifi verbinding even weg!
500 euro voor 4 Gb data -> redelijk schandalig
Bij mobile vikings 15 euro voor 10 Gb!
Hier zal telenet toch een uitzonderlijke tegemoetkoming moeten doen want anders ben ik na 20 jaar trouwe klant weg!
Ik wil wel weten hoe telenet hierop gaat reageren
Ik zie hier op hun site: tijdelijk aanbod 10 Gb = 20€ en 2€ om te bellen.
Telenet is dan plots heel zakelijk!
En verwijzen je HEEL KLANTVRIENDELIJK door naar de kleine lettertjes in het contract...
bij een ander zijn miserie wil telenet nog eens flinke poen uitslaan. Maar als we nu eventjes serieus zijn dan kloppen de verhoudingen toch niet!
Een abonnement Kong Business met 10 GB date = maandelijks 30 euro
Eén maand 4 GB accidenteel meer verbruik buiten de bundel = 400 euro !!!
Maar wel de melding gekregen dat ik een sms'je heb gekregen toen ik meer dan 50 euro boven mijn bundel zat... (en toen zelfs meteen alles stilgelegd!).
Dergelijk misbruiken zijn toch niet normaal? Als ik naar de pizzahut all-in buffet neem van 10 euro en bijkomend naar de salade bar ga dan betaal je voor een bord salade toch ook geen 120 euro?
Misschien een belachelijke redenering maar de mast van telenet gaat echt niet sneller versleten zijn door mijn extra verbruik...
Ik vind het zelf heel vreemd dat er gelijklopende zaken hier nauwelijks iets van terug te vinden is... zou toch wel vreemd zijn dat ik de enig ben die dit ooit heb tegen gekomen...
Hoi Sanne,
hoe is het afgelopen?
heb je moeten betalen, zit hier met idem probleem maar telenet doet moeilijk!
ik weet dat ze dit normaal laten vallen maar voorlopig weigeren ze dit bij mij!
kan je een antwoordje sturen? zou voor mij een grote hulp zijn...
Zou het niet efficienter zijn om contact op te nemen met de ombudsman telecommunicatie (http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41), in de plaats van uw vraag te stellen aan andere gebruikers die toch uw probleem niet kunnen oplossen, zelfs al zouden ze dat graag doe.
Pizzahut vergelijking gaat toch wat te ver. Firma's verkopen hoe ze willen en kunnen overeenkomst de markt. Prijzen zijn duidelijk aangegeven en wat je ervoor krijgt. Wat de extra's kosten dat weet je ook. Al ben je ermee akkoord of niet. Maar gebruik je geen extra's dan betaal je niet. Ga je in de fout of je familieleden dan draai je er voor op. Ooit iemand gezien die een rekening kreeg van meer dan 1000 euro om films op te vragen en te huren. Wat bleek? Meneer huurde een film, keek 10 minuten of minder, het beviel hem niet en huurde direct een andere. Tientallen op een dag.
Trouwens ik vraag me af als je in Pizzahut niet 1 maar 10 borden gaat opscheppen of dit ook voor dezelfde prijs zal zijn.
Trouwens (mobiele)data heeft tot nu toe altijd veel geld gekost en je krijgt nu langzaamaan meer voor minder geld maar bij elke provider is het zo dat overschrijdingen geld kosten.
Laat het een les zijn voor later om beter op uw en huisgenoten hun handelingen te passen.