Beantwoorden
Tricolor3s
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Primeur! En we zijn vertrokken!

FUP en Yugo

De FUP, fair use policy. Verbruik van maximaal 750GB in de piekuren (van 12u tot 00u) of je wordt op een trage connectie gezet voor de rest van de maand.

 

Ik snap het "nut" van een FUP, maar anno 2020 is 750GB een probleem, zeker met de nieuwe Yugo pakketten die Telenet promoot. Yugo claimt er te zijn voor cord cutters, maar als je genoeg TV kijkt en met een gezin actief internet nuttigt, is die cap halen vrij makkelijk.

Trafiek via de Yugo TV app telt via Wifi namelijk gewoon mee met je maximale limiet. Er is daar geen "Free G" zoals je (ook beperkt) via 4G hebt.

 

Wanneer gaat Telenet eens de stap vooruit zetten? Ze claimen het beste netwerk te hebben, maar om "performantieredenen" houden ze de limieten strak op hun "onbeperkt" internet. Zelfs Proximus heeft de limiet omhoog gegooid naar 3TB.

 

Iemand een idee hoe dit verder gaat of er hier oplossingen voor zijn?

 

Tags (1)
2 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

FUP en Yugo

Akkoord, ik ken meerdere mensen waarvoor de FUP een showstopper is om voor Yugo te kiezen.

 

Het zou helpen als deze trafiek niet zou worden meegeteld, zoals bij de TV Box, maar technisch niet zo evident denk ik om te implementeren. Je spreekt immers een cloud aan waarbij de IP adressen niet enkel voor Telenet doeleinden gebruikt worden.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
johan1983be
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Al 25 duimen! Say what?! On a roll... Tien op tien!

FUP en Yugo

via de telenet website een klacht indienen. Dit nadat ik wat gelezen had hier op Netweters en zelf ook gepost had. 

 

Ze hebben mij toen opgebeld en de vrouw die ik sprak gaf me gelijk. Zij was van mening dat Telenet moest volgen, maar het was nog niet aan de orde. hoe meer klachten, hoe meer druk lijkt me dan.

 

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/